VDO Dayton MS5500 software

MrEdge_
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mei 2005 11:16

VDO Dayton MS5500 software

Bericht door MrEdge_ »

Hoi allemaal,

ik gebruik al 4 jaar de ms5500 naar volle tevredenheid. Ik vraag me af wat de laatste software versie is die er beschikbaar is en hoe ik daar aan kan komen als ik niet over de laatste versie beschik.
Vooral met TMC flits meldingen heeft het apparaat moeite en krijg ik eigenlijk altijd "garbage" op mijn scherm. Een paar onleesbare tekens en en de mededeling dat er over 58320 meter iets aan de hand is (altijd een groot random getal).

4 jaar terug had ik de laatst beschikbare versie (0980)en heb toen de vraag hier ook al eens gesteld :) Het zou kunnen dat er ondertussen toch nog een update van is.

Groet,

Ben
FR TDI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: VDO Dayton MS5500 software

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De laatst beschikbare versie is nog steeds 0980 welke te vinden is op de CD MO5712. Gezien het feit dat alle activiteiten mbt VDODayton zijn beèindigd zal het je niet verbazen dat er geen nieuwe software meer zal komen
Dat je vreemde TMC/meldingen krijgt lijkt me niet een zaak van de systeemsoftware maar mogelijk een probleem van de aangesloten TMC ontvanger. Je kunt in je systeem zelf zien welke zenders beschikbaar zijn en het diagnose/scherm biedt je ook de mogelijkheid de kwaliteit van de ontvangst te bekijken

Maar het kan geen kwaad om de software nog eens in te spelen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MrEdge_
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mei 2005 11:16

Re: VDO Dayton MS5500 software

Bericht door MrEdge_ »

Dank voor je snelle reactie :)

Alle zenders worden goed weergegeven en ook eventuele meldingen gaan allemaal goed. Het betreft puur de flitsmeldingen. Er verschijnt dan zo'n pop-up met camera icoontje en de afstand totaan de controle. Die afstand is altijd random en de titel van de pop-up altijd ook een random aaneenschakeling van karakters, liefst met veel vage leestekens, procenten, dollartekens etc. Het heeft ooit wel eens gewerkt.

Ik volg je advies op en zal de sw eens opnieuw installeren.
FR TDI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: VDO Dayton MS5500 software

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat begrijp ik even niet! Ik denk dat je enkele zaken door elkaar haalt

Meldingen van (vaste) flitsers komen helemaal niet via TMC maar van de database met vaste flitslocaties op de DVD
Deze meldingen heb je (ooit) zelf geactiveerd bij Infopunten en waarschuwingen bij verkeersovertredingen
Deze worden inderdaad weergeven met een popup-scherm met camera, verkeersbord met max snelheid en afstand (hoogstens 500 mtr). Als je bij deze instelling nogmaals het vakje aanvinkt, komt er ook een luidsprekertje te staan ten teken dat je ook een geluidsignaal krijgt. Pong!

De TMC medingen van flitsers komen via een van de commerciële zenders. Hierbij krijg je alleen een driehoekig waarschuwingsbordje en een tekst in beeld. Geen cameraatje! Eea hang dan ook nog af van de wijze waarop de betreffende zender het TMC bericht codeert. En daar kan wel eens wat bagger tussen zitten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MrEdge_
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mei 2005 11:16

Re: VDO Dayton MS5500 software

Bericht door MrEdge_ »

Ik heb sinds vandaag de navteq 2010/2011 kaarten (ik had de meegeleverde 2007 kaarten nog :oops: ) en nu werkt inderdaad de flitsinfo voor vaste palen goed.
Die garbagemeldingen waren echt met cameraatje en afstand. Maar wellicht zijn die nu verleden tijd.

Ik kan nu ook sneleheidswaarschuwing aanzetten, maar dat heb ik nog niet aan de praat. De "persoonlijke snelheidswaarschuwing" doet het wel, maar die is niet echt nuttig. De andere lijkt het niet te doen (bovenste slider). Kan hem wel instellen op 10 km boven limiet, maar krijg dan geen melding. Moet ik daar nog wat anders voor instellen?
FR TDI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 193
  • Software van PC5100
    door Moto » 04 nov 2014 22:51 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 455
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1100
  • update systeem software
    door bartmans » 15 jul 2014 15:53 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1223
  • Software uitlezen rittenlog
    door PHGERT » 12 mar 2018 13:40 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 453
  • DNX7150DAB software update
    door peterp0st » 12 sep 2016 09:36 » in Kenwood
    Reacties: 3
    Weergaves: 973
  • RoadNavigator RN 300 andere software
    door Rob217 » 26 aug 2015 11:58 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1936

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”