slechte TMC-ontvangst VDO PN2050

Skoda-adept
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:00

slechte TMC-ontvangst VDO PN2050

Bericht door Skoda-adept »

Heeft iemand een ideetje hoe ik de TMC-ontvangst op mijn PN2050 kan verbeteren? Hiervoor had ik een MS4200RS met MT5011, en had ik overal in Nederland wel minstens één zender waarvan ik TMC-signaal kon krijgen, maar sinds ik die heb verruild voor een PN2050 is dit een stuk minder. Bijvoorbeeld op de A27 tussen Utrecht en Hilversum sommige stukken helemaal geen ontvangst; idem op de A1 tussen Amsterdam en Naarden.
Het meest schrijnend was dit wel op de Duitse snelwegen. Tussen Leer en Hamburg kon ik exact 0 (nul!) TMC-zenders vinden, met als nadelig bij-effect dat ik net boven de Elbe-tunnel (waar ik wél weer ontvangst had, van NDR) in een file kwam die me anderhalf uur vertraging bezorgde. Voor de rest was het rond Hamburg filevrij, dus best jammer...
Is het bijvoorbeeld mogelijk de TMC-antenne te verlengen of te vervangen door een langer exemplaar? Wat kan ik daar het beste voor gebruiken?
Overigens: Ik heb het apparaat sinds september 2010, mét de nieuwste software (31 juli 2007 als ik het wel heb).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GREYWOLF
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2007 00:33

Re: slechte TMC-ontvangst VDO PN2050

Bericht door GREYWOLF »

Volgens mij is dit afhankelijk van wat voor voorruit je hebt en hoe je de antenne bevestigt hebt. Een langere kabeltje is er niet in de handel dacht ik, en het is af te raden om deze zelf te gaan verlengen.(dit uit eerdere posts in de begin jaren van de 2050)
Maar je kan als je het zeker wil weten zou je eens eens met Navco contact op moeten nemen die gast heeft er echt verstand van.

Bij mij in de Berlingo werkt hij naar behoren, in Nederland nog geen uitval van Tmc gehad. In Duitsland toen ik richting Duisburg ging een kleine uitval van 3 min. met andere woorden hij moet redelijk goed te krijgen zijn. suc6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skoda-adept
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:00

Re: slechte TMC-ontvangst VDO PN2050

Bericht door Skoda-adept »

Oeps, dat is een uitermate trage reactie van mij zelf.

Allereerst: dank voor de reactie. Ik heb een Skoda Octavia II zonder warmtewerende voorruit o.i.d.. Ik heb de PN2050 op het luchtrooster gemonteerd, en daarvandaan loopt de TMC-kabel recht naar de voorruit en vervolgens linksaf op de grens van voorruit en dashboard.

Overigens heb ik de vorige eigenaar van Navco een mail gestuurd met de vraag hoe ik de TMC-ontvangst kon verbeteren. Hij kwam met het volgende antwoord:

TMC ontvangst met een draadje is altijd minder in ontvangst dan de radio.
DE meest ideale oplossing is om de antenne te verbinden met je auto-antenne, dus op de achterzijde van de radio.
Daar een antennesplitter plaatsen en je TMC erop aansluiten.
Het is een priegelwerkje, doch dat zou wel de boel moeten verbeteren.


Door diverse oorzaken ben ik hier nog niet mee aan de gang gegaan. Ik moet nu eerst eens op zoek naar een splitter van het antennesignaal, die ik achterop een VW RCD300 MP3 kan aansluiten, want dat is de radio die ik in mijn auto heb. En dat is geen COAX-aansluiting, zoals de meesten hier wel zullen weten.

Ik houd jullie op de hoogte!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Huxley
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mei 2011 08:16

Re: slechte TMC-ontvangst VDO PN2050

Bericht door Huxley »

Ik raad aan de update te installeren van:

http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... 23382.aspx

Het probleem van het TMC bereik was kennelijk bekend bij Siemens (fabrikant VDO systemen), want de update zorgt voor aanzienlijke verbeteringen. Mijn VDO 2050S werkt veel sneller en beter na deze update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skoda-adept
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:00

Re: slechte TMC-ontvangst VDO PN2050

Bericht door Skoda-adept »

Dank je wel voor je reactie. Die update was bij mij al standaard geïnstalleerd; mijn software heeft de code die in die update is omschreven.

Weet iemand of je ongestraft de antennekabel kunt splitten? Of raakt de CANBUS daardoor van de wijs? En zijn daarvoor standaard splitters in de handel? Voor de duidelijkheid: ik heb een Octavia van 2005, die gebruik maat van de speciale (VAG-)antenne-aansluiting...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Slechte navigatie
    door Tabasco » 21 apr 2022 19:04 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 232
  • slechte kwaliteit routeberekening Nuvi 2595
    door TeunV » 09 sep 2016 21:27 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 520
  • Soms gps ontvangst
    door Xander » 01 jul 2014 21:53 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 666
  • Slecht to geen GPS ontvangst
    door laurenszegers » 07 okt 2014 21:07 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 2070
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 934

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”