De DNX7260BT en flitspaal.nl

theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door theocm »

Ik heb sinds vorige week dit Kenwood systeem in gebruik. En las in de gebruiksaanwijzing dat als POI de flitspaal gegevens kunnen worden toegevoegd. En de trajectcontroles.

Is er iemand die al ervaring heeft met de toevoeging van deze bestanden op de 7260? Ik heb de iccontjes, de flitspaal en trajectcontroles gedownload en op een SD kaartje gezet.

Zijn er nog valkuilen en klemmen waar ik op moet letten? Is het wellicht slimmer om die bestanden op een USB stick te zetten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door Janloco »

Als je zoekt in deze rubriek dan kom je verhalen tegen over de instellingen van de camera's. Ik zelf gebruik het niet meer, ik heb het eraf gehaald. De reden voor mij is dat het systeem voor mij teveel waarschuwing geeft bij elke paal in de omgeving. Maar het is in te stellen, maar je moet hier even zoeken hoe het precies zit.

Veel succes ermee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door J.Sparrow »

Je kan ze wel op een usb stick zetten maar dan weet je zeker dat ie het niet doet . :P
Alleen de sd kaart (en de micro usb) hebben toegang tot het Garmin deel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door theocm »

Ik heb gisteren (zo. 12/12) per fax over de volgende punten aan Kenwood om een oplossing gevraagd:

Het laden van POI’s (Flitspalen e.d.) en Software via SD kaarten (Ultra II, 15MB/s)Via de Garmin site (https://buy.garmin.com/shop/store/downl ... 0-00857-00) heb ik Ver. 4.00 van 20/8/2010 gedownload en het bestand GUPDATE.GDC op een SD kaartje gezet. En op een ander SD kaartje het met behulp van de Garmin Poiloader gecreëerde bestand Poi.gpi
Na het inklikken van het SD kaartje in de DNX7260BT gebeurt er in beide gevallen niets. Hoe krijg ik het voor elkaar om e.e.a. op de DNX7260BT te zetten?

Ik kreeg zojuist per mail het volgende antwoord:

POI's en software updates kunnen worden ingeladen via SD kaart.
Wel dient u een map te maken genaamd "garmin" met kleine letters.Hier kan vervolgens het GPI of GCD bestand worden ingezet.

Alhoewel ik website en gebruiksaanwijzing goed heb doorgenomen heb ik dar niets van gevonden. Ik ga dit aanpassen en kijk of het dan werkt. Ik laat wel weten wat het resultaat is geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door Janloco »

@theocm

Dit is de link http://www.kenwood.nl/WebFiles/File/nl/ ... puters.pdf waar ik de wijsheid vandaan haal om mijn poi's te laden. Misschien kun je daar wat mee. En alleen via de sd kaart in het systeem. Ik weet zo 1, 2, 3 niet meer of je ook bij het laden van de poi's even je toestel op standby moet zetten, maar ik dacht het wel. Dan laadt hij ze vanzelf in.
Misschien kom je met mijn linkje wat verder. Veel suc6 !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door theocm »

Ik heb probleemloos vanuit het SD kaartje met de map “garmin” met daarin het bestandje GUPDATE.GDC versie 4.0 van de software kunnen installeren. Dat was simpel het kaartje in de 7260 inklikken en alles ging verder vanzelf.

Ik heb daarna ook een SD kartje met de map “garmin” met daarin het bestandje Poi.gpi in de 7260 ingeklikt. Er gebeurde echter niets. Het bijgaande bestandje Poi.gpi werd aangemaakt met gebruikmaking van de Garmin/Poiloader­handleiding die te vinden is op Flitspaal.nl. Ik heb het probleem weer bij Kenwood neergelegd, dat tot op heden razendsnel op mijn vragen heeft gereageerd. Een prima helpdesk dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door theocm »

De voortreffelijke Kenwood helpdesk gaf voor het toevoegen van flitspalen e.d. de oplossing dat op het SD kaartje onder de map garmin (kleine letters) de submao poi (ook kleine letters) moet worden aangemaakt. Daarin heb ik het met behulp van de handleiding bij Flitspaal.nl en de gegevens aangemaakte bestandje Poi.gpi gezet. En in het systeem geklikt en voila: na het beantwoorden van een paar vragen staan de flitspalen e.d. er op. Je maar weten, want ook dit staat niet in de gebruiksaanwijzing noch op de website van Kenwood.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door theocm »

Vergat nog Janloco te bedanken voor de link die hij mij stuurde. Ik heb daar geen gebruik van kunnen/hoeven maken aangezien de werkwijze via de handleiding voor Garmin navigatie van Flitspaal.nl onder het tabblad Downloads wel het juiste bestandje oplevert. Dat moet je echter (zoals ik hiervoor al heb gemeld) op het SD kaartje zetten in een aangemaakte map garmin/poi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door Janloco »

@theocm

Geen dank!!!!! Maar wel heel leuk dat je er nog even op terug komt. We zijn tenslotte op dit forum bij elkaar om elkaar te helpen.
Ik ga even op zoek naar jouw links om ook deze in mijn favorieten te zetten. Waarvoor jij ook weer bedankt!!

Haha de bedankjes vliegen over en weer. Geinig dit medium!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
niro
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2011 18:13

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door niro »

zou iemand van jullie zo vriendelijk kunnen zijn, mij die 2 bestandjes ook door te kunnen sturen?
ben namelijk behoorlijk a-pc technisch?
MODERATOR EDIT
E-mail adres verwijderd ivm SPAM
xxxxxx

bvd, jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door theocm »

Ik heb je separaat een mailtje gestuurd. Als je daar op reageert zend ik je het flitspaalbestandje dat ik vorige maand heb gebruikt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boer96
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2010 23:46

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door boer96 »

Ik heb vandaag ook geprobeerd extra poi te installeren.
Precies gedaan wat er in het PDFje staat die hierboven gepost is, maar ik ben niet tevreden over het resultaat...

De radio moest opnieuw ingesteld worden, maar het ergste nog....er zijn allemaal icoontjes weg in het navigatiegedeelte.

Alle icoontjes in het menu zijn weg, er staat alleen nog tekst. Hier kan ik dan op klikken, maar als ik dan terug wil naar het vorige menu, dan kan dat niet, aangezien het icoontje hiervoor niet meer in beeld te zien is.

Wie heeft hier ervaring mee en belangrijker nog, wie weet een oplossing voor dit probleem....?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door Piet22 »

Tja, er zal toch wel iets fout zijn gegaan.
Als je het SD-kaartje met de POI's weer uit de kenwood haalt, is de originele situatie dan weer terug?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boer96
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2010 23:46

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door boer96 »

Helaas niet nee. Heb de kaart er na het toevoegen van de poi er weer uitgehaald.
Moest opnieuw alle radiozenders toevoegen en veel icoontjes zijn niet meer te zien in het navigatiegedeelte.

Recente bestemmingen enz staan er nog wel in.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door J.Sparrow »

Eigenlijk verlies je de radiozenders alleen maar als de unit reset. Stond er niet toevallig nog (een gedeelte van) een update voor Garmin of andere software op dat sd-kaartje?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boer96
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2010 23:46

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door boer96 »

Nee, had het kaartje geformateerd voordat ik de bestandjes er op zette.
In een map "garmin" het bestand GUPDATE.GDC gezet en in een submap met de naam "poi" de bestandjes gezet die poiEdit gemaakt had....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door theocm »

Ik heb de procedure van het upgraden van de software los gedaan van het toevoegen van de POI's (in mijn geval de flitspalen in de Benelux).
Voor updaten van de software heb ik op een leeg SD kaartje de map garmin (kleine letters) aangemaakt en daarin het bestand GUPDATE.GDC gezet. Na het insteken van het kaartje in de DNX7260BT installeert de nieuwe software zichzelf.
Daarna heb ik op een ander leeg SD kaartje de map garmin aangemaakt en daarin de map poi . In garmin/poi heb ik het bestandje met de Points Of Interest gezet. Na het insteken moest ik wat vragen beantwoorden en alles ging verder probleemloos.
Ik denk dat het verstandig deze hierboven beschreven twee acties alsnog in die volgorde en op die wijze te doen. Mocht je er niet uitkomen dan is mijn ervaring dat de helpdesk van Kenwood uistekend en snel probeert te helpen. Succes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boer96
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2010 23:46

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door boer96 »

Aha, ga het dus apart van elkaar proberen....misschien dat het wat oplevert :shock:
Bedankt voor je bijdrage. Lukt het niet dan ga ik idd contact opnemen met Kenwood voor een oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door Piet22 »

boer96 schreef:Nee, had het kaartje geformateerd voordat ik de bestandjes er op zette.
In een map "garmin" het bestand GUPDATE.GDC gezet en in een submap met de naam "poi" de bestandjes gezet die poiEdit gemaakt had....
Het juiste antwoord is dus Ja, er stond een Garmin-update op op het kaartje.
Het bestand gupdate.gdc verzorgt een update van je firmware naar versie 4.0
Je hebt nu tegelijkertijd geprobeerd de firmware te updaten en poi's te installeren.
Misschien is hierdoor het updaten van de firmware niet goed gegaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door J.Sparrow »

Hoe kom je uberhaupt aan het bestand GUPDATE.GDC als je POI Loader gebruikt? Dat moet je apart hebben gedownload.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boer96
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2010 23:46

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door boer96 »

@ sporrow
Ja ik had dus eerst het bestandje gedownload en in de map "/garmin" gezet en toen via poiEdit de poi bestanden naar de map /garmin/poi

Denk dat er idd iets verkeerd is gegaan met de update.


Heb nu de submap /poi verwijderd en de sd kaart (met dus allen de update in de map /garmin) wederom in de Kenwood gezet.
Denk dat hier dan het probleem ligt, aangezien ik verder niet zo veel zie. Als ik de Kenwood uit en aan zet krijg ik slechts het opstartscherm gevolg door het scherm waar ik alles opnieuw moet instellen (taal ed). Ook moet ik dan opnieuw de radiozenders instellen.

Duidelijk gevalletje dat er iets misgaat volgens mij...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door J.Sparrow »

Kan je nu wel het Kenwood gedeelte van de unit gebruiken? Het bestand GUPDATE.GDC is namelijk voor het Garmin gedeelte.
Er stond toch nergens in bovenstaande pdf iets over dit bestand; waarom heb je het dan gedownload?
Ik zou eerst proberen de Kenwood werkend te krijgen en dan het Garmin deel door bijvoorbeeld nieuwe firmware te installeren, maar ik weet niet of dat in jouw geval zo slim is om zelf te doen. Misschien dat jouw inbouwstation wil helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boer96
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2010 23:46

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door boer96 »

Nee, ik had het update bestand er ook op gezet naar aanleiding van de posts van theocm.
Verder werkt alles gewoon hoe het moet hoor. Het enige dat ontbreekt zijn heel veel icoontjes in het navigatiegedeelte.
Ik mis bv het back icoontje waarmee je terug kan in het menu als je aan het navigeren bent. En als je bv de navigatie start en je komt in het menu hiervoor staat wel de teks, maar niet de bijbehorende plaatjes (bv ik kan wel klikken op de tekst "adres" , maar het plaatje wat normaal hier boven de tekst staat is weg.

Verder heb ik geen problemen met het tweaken van mn telefoon of het updaten van tomtom op mn HTC. Zal dit toch ook wel moeten lukken lijkt mij...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boer96
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2010 23:46

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door boer96 »

Op de site van Kenwood de firmwareupdate voor alleen het navigatiegedeelte gedownload.
Deze keer bleef er in beeld staan "software loading". Na een kwartier toch maar eens het SD kaartje er uit gehaald en de even het contact er af gehad.
Na opnieuw aanzetten keek ik in het navigatiegedeelte en alles klopt weer zoals het bedoeld is :D

Blij mee....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
meganerd
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2011 16:33

Re: De DNX7260BT en flitspaal.nl

Bericht door meganerd »

Wellicht weten de meeste gebruikers het al, maar ik kon het hier op dit forum nog niet vinden:
Je kunt je 7260 en 9260 ook zo instellen dat hij bij het naderen van een flitspaal/traject of roodlichtcontrole, door middel van de stem van Clair aangeeft dat er een controle is. Je hoeft dus niet meer op het scherm te kijken; Clair spreekt duidelijk uit wat voor controle er is en voor welke snelheid. Ik vind dit zelf erg handig en je hoeft hier alleen maar het bestandje Sox voor te downloaden. :thumbsup:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 864

Terug naar “Kenwood”