Firmware update RNS-510 ervaring

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Verwijderde gebruiker 116767

Firmware update RNS-510 ervaring

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Vandaag langs geweest bij electronic4cars om een firmware update van mijn RNS-510 naar 2720 te laten uitvoeren. Ik had een B unit met nog FW 1100 en had me voorbereid op verlies van alle HDD gegevens door o.a. een SD kaartje met muziek mee te nemen.

Het hele proces is me enorm meegevallen. De ervaring van Emiel in het uitvoeren van dit soort werkzaamheden straalt er van af en de opzet van zijn zaak is bijzonder effectief. De uiteindelijke update duurde ongeveer 40 minuten en naderhand bleek alle data nog op de HDD te staan en al mijn instellingen ook nog in orde. Dat wil zeggen, ik was de voorkeuze nummers van mijn Premium carkit kwijt en mijn TMC voorkeurstation was veranderd naar 'Automatisch', maar alle muziek en andere instellingen (inclusief mijn 'Home' locatie in de navigatie) stonden er nog in.

Al met al is mijn indruk van 2720 dat het iets sneller is met hier en daar extra features (meest in het oog springend de max snelheid die wordt aangegeven en de climat-control informatie die nu begrijpelijker is). Heb ook gelijk v6.1 van het kaartmateriaal aangeschaft, geeft me toch het gevoel dat ik iets minder out-of-date ben. En ja, ik weet het, het blijft VW dus recent wordt het nooit.

Emiel heeft meteen mijn hidden menu geactiveerd en de RNS de 'Premium-look' meegegeven. De ontspannen sfeer, rust en professionaliteit van Emiel heb ik als zeer prettig ervaren en daarom dit kleine stukje shameless advertising. Ik woon niet echt in de buurt van Beek en Donk, maar ik ben zeer blij dat ik de trip gemaakt heb. Emiel, bedankt!

Mijn advies: mocht je nog een <2660 FW versie hebben dan zou ik zeker updaten, en het op dezelfde manier doen als ik heb gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Je bevestigt wat velen al hebben mogen merken bij Electronic4cars, en bij zijn concullega VWGolf.
Kenners mogen ook wel eens geroemd worden, wat mij betreft.
:clap: :clap:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • PC5200 firmware update
    door jessie » 22 jul 2015 09:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1654
  • Grundig M5 software/firmware update
    door owee9292 » 16 jul 2015 21:42 » in Grundig
    Reacties: 3
    Weergaves: 6548
  • RNS510 firmware update hulp
    door martijn2308 » 19 nov 2015 09:39 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1450
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 792
  • Iemand ervaring met de TIaiwaIT 7inch navigatie
    door chris83 » 05 jan 2016 12:57 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 983
  • RNS 510 Firmware vraag
    door patriekje92 » 21 jun 2015 13:12 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1349
  • Kaart en firmware versie Discovery Pro
    door rjdewit » 01 sep 2016 13:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 2167

Terug naar “V.A.G”