Ervaringen BEMOBILE (PayTMC Nederland)

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Ervaringen BEMOBILE (PayTMC Nederland)

Bericht door RGM »

Inmiddels bezit ik zo'n drie weken het TMC abonnement van BEMOBILE. Heel uitgebreide info over het Nederlandse verkeer, en niets dan lof daarover, maar het valt me wel op dat ik veel vaker geen dan wel info ontvang van BEMOBILE en dan moet terugschakelen naar de standaard TMC (met relatief beperkte informatie). Ik hoor daar veel meer Garmin-gebruikers over klagen.

Wat zijn jullie ervaringen?
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Dit is iets waar Garmin op dit moment niet zoveel aan kan doen, de ontvangst van de tmc signalen via een laadsnoertje is niet optimaal een aansluiting via de auto antenne zou wel verbetering kunnen geven dat is het enige wat Garmin kan doen.

Vanaf Oktober 2010 zal dit wel verbeteren, dan gaat Radio 2 ook de info van BEMOBILE uitzenden, mijn ervaring met Radio 2 is dat deze in tegenstelling tot Q-Music een veel betere dekking heeft.

groet,
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:32

Bericht door rvbracht »

Vorige week had ik wel goede ontvangst van het BEMOBILE TMC signaal, maar om een of andere reden schakelde het toch om naar een ander TMC signaal, terwijl het wel handmatig op BEMOBILE stond ingesteld. Afgelopen week ging het weer wel goed.
Wat ik nog mis zijn de flitsservice meldingen, die zaten er vroeger toen het nog gratis was wel op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat signaal is heel sterk afhankelijk van de plek waar je bent.
Ook in het verleden had ik, door NL rijdend, vaak dat Q-Music wegviel. En dat ondanks de zeer goede TMC box, antenne en onvolprezen VDO splitter MA 1410.

Als straks, zoals Willem aangeeft BeMobile ook via Radio2 uitgezonden gaat worden zal de ontvangst geen probleem meer zijn.
Maar flitsers via die zender, dat zal niet gebeuren, denk ik zo....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:32

Bericht door rvbracht »

Ik zag gisteren ineens dat de naam nu BEMOANWB is i.p.v. BEMOBILE.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Bericht door RGM »

Ik heb zondag mailtje gestuurd naar Q-Music met een opmerking over de slechte TMC-ontvangst en de vraag of zij nog wat aan de sterkte van het TMC-signaal gaan / kunnen doen.

Vandaag kreeg ik onderstaand antwoord:
Beste ...,

Dank voor het sturen van je email. Onder andere met jouw mail kan ik goed op de hoogte blijven van de ervaringen van luisteraars.

Vervelend dat je ontvangst problemen hebt met je navigatiesysteem. De FM dekking van Best tot Apeldoorn (ik vermoed via de A50) is goed, dit is wat op verschillende kaartjes op internet wordt weergegeven.

Wel is het zo dat RDS en TMC data eerder gestoord zijn dan FM signaal. Het TMC signaal harder zetten lukt niet. Wel zijn zowel Q-music als Be-Mobile druk bezig om het signaal te optimaliseren omdat we zelf ook ervaren dat de ontvangst beter kan op verschillende plaatsen in Nederland.

Als tip wil ik je meegeven: probeer Q-music als voorkeurstation in te voeren in je navigatiesysteem.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geantwoord.


Vriendelijke groet,

Jaap van 't Riet
HOOFD TECHNIEK / Q-MUSIC
De tip (Q-Music ofwel BEMOBILE als voorkeursstation opgeven) is helaas geen afdoende oplossing, maar ik vind het toch netjes dat er wordt gereageerd.

Als Q-Music graag goed op de hoogte wil blijven van de ervaringen van ons, misschien is het een idee dat anderen dan ook reageren en in elk geval aangeven waar de ontvangst slecht is hoewel die volgens het zenderkaartje goed zou moeten zijn.

Het mailtje kun je sturen naar info(at)q-music(punt)nl.
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • SD waterkaarten Nederland
    door richardvenema » 05 jul 2014 19:31 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1525
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 842
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 589

Terug naar “Traffic Message Channel”