Alpine NVE-N099P en spiegelmonitor

RobJo
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2010 17:26

spiegelmonitor

Bericht door RobJo »

Hallo,
Misschien is er iemand die een oplossing heeft voor mijn probleem. Ik had een Navmirror spiegelmonitor in de auto. Glashelder en scherp beeld (2,5") maar voor mij te klein om zonder leesbril te gebruiken. Ik heb recent een Chinese spiegelmonitor laten monteren met een 4,3" scherm. In het donker werkt het perfect maar bij daglicht is het beeld te flets. Kan me voorstellen dat er ledjes voor meer backlight bijgeplaatst kunnen worden of dat er een andere modificatie mogelijk is waardoor de beeldkwaliteit verbetert. Met de standaard instelmogelijkheden van de spiegel kom ik er niet.

Ik hoor graag of er iemand een oplossing weet/de spiegel kan modificeren. Eventueel kan de Navmirror als donor fungeren.

Groet,
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Denk dat je sowieso kunt vergeten om een scherp beeld uit zoiets dergelijks te krijgen.
Waarom niet gewoon een 5,8" scherm op het dasboard?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RobJo
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2010 17:26

Bericht door RobJo »

Ik heb geen plaats op of in het dashboard. Heb een Lexus IS waar geen originele navigatie (5K) inzit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RobJo
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2010 17:26

Bericht door RobJo »

Mijn vraag m.b.t. de beeldkwaliteit van de spiegelmonitor kan afgesloten worden. Ik heb het probleem voor het grootste deel opgelost met een antireflexfolie van smartfolie.com. Beter zal het niet worden heb ik inmiddels uitgevonden. Ik zoek nog wel een oplossing in de vorm van een betere spiegelmonitor maar daar zal ik een ander item voor openen. Bedankt voor de aandacht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RobJo
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2010 17:26

Alpine NVE-N099P en spiegelmonitor

Bericht door RobJo »

Ik heb inmiddels geaccepteerd dat mijn huidige spiegelmonitor met de Alpine NVE-N099P geen optimaal beeld geeft. Ondertussen heb ik nogal wat tijd en moeite geinvesteerd in het vinden van een oplossing. De beste optie zou zijn een soort navmirror die RGB ondersteunt want de huidige (Chinese) spiegelmonitor werkt met een videosignaal. Bij zo'n navmirror zou ik dan een RGB module nodig hebben. Dat laatste lijkt me vreemd want voor zover ik kan uitvinden, heeft de Alpine een RGB aansluiting en geeft deze ook een RGB signaal. Eigenlijk zou ik liefst een VDO MN2100 aansluiten, die heeft een acceptabel beeldformaat maar ik krijg te horen dat de beeldkwaliteit waarschijnlijk niet beter zal zijn dan van de huidige spiegelmonitor. Is er iemand die een ongekleurd advies kan geven?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RobJo
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2010 17:26

Probleem opgelost

Bericht door RobJo »

Ik heb mijn probleem opgelost. Misschien dat iemand er z'n voordeel mee kan doen. Navinc in Eindhoven www.navinc.nl levert voor € 87,48 (all-in) een interface waarmee VDO monitoren eenvoudig op vreemde merken aangesloten kunnen worden. Dus ondanks onwillige en/of opportunistische inbouwstations heb ik nu voor weinig een prima beeld op m'n spiegelmonitor. Voor wie van toepassing, bedankt voor de aandacht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Super, en bedankt voor de feedback.
Dat zouden er meer moeten doen :)

Heb het onderwerp overigens verplaatst vanuit Algemene zaken naar dit Alpine gedeelte van het forum, en samengevoegd met een ander draadje van je over hetzelfde onderwerp.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Alpine NVE-N099P upgrade dvd
    door willy1 » 03 jun 2016 16:56 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1027
  • Nieuwe dvd voor NVE-N099P
    door willy1 » 04 jun 2016 09:56 » in Alpine
    Reacties: 0
    Weergaves: 1758
  • NVE-N099P + IVA-W502R + KCE-400BT
    door Coroner » 11 aug 2014 16:57 » in Alpine
    Reacties: 2
    Weergaves: 956
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 587
  • alpine in saab 9-5
    door piet » 10 apr 2016 13:19 » in Saab
    Reacties: 1
    Weergaves: 618

Terug naar “Alpine”