update nieuwe kaart TomTom

meijd026
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2010 17:42

update nieuwe kaart TomTom

Bericht door meijd026 »

OP 27 Mei jl heb ik een nieuwe kaart gekocht bij de T T shop en gedownload. Na het downloden van de kaart was ik wel mijn flitslocaties kwijt.Kaart koste 69.95 en de nieuwe flitslocaties 29.95.Dat is ook niet erg als het maar functioneerd.Goed de flitslocaties werken perfekt,Maar de straat waar ik naar toe moest kwam gewoon niet voor op mijn Tom Tom en wel de Hugo de Grootstraat 4-6 in Schiedam.(terwijl die straat al minstens 80 jaar bestaat).Ik heb het support team van T T aangesproken maar ik krijg tot nog toe geen bevredigend antwoord.Ik heb de versie 8.45 west Europa.Zijn er soms Tom Tom gebruikers die hetzelfde probleem hebben.Dus even dezestraat intikken op jullie T T. :(
Wim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geen TT maar alle VDODayton systemen kennen deze straat en melden dat er slechts 2 huisnummers zijn: 4 en 6
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Ook bij mij op de GO950 live van Tomtom met de laatste kaart geen Hugo de Grootstraat in Schiedam.

Tomtom gebruikt kaarten van Teleatlas en die zijn in veel gevallen minder dan van Navteq.
Wijken die al jaren bestaan komen nog steeds niet voor op de kaarten van Teleatlas, met de meldingen wordt volgens mij weinig of niets gedaan want een aantal updates verder staan ze er nog steeds niet op.


Teleatlas heeft er ook een handje van om wegen op te nemen die nog niet zijn aangelegd, mooi voorbeeld is de N213
Westerlee - Naaldwijk waar Teleatlas alvast een rotonde met aansluitende wegen op de kaart heeft gezet die nog niet eens is aangelegd.


Op de Navteq kaarten2010-2011 komt de straat wel voor.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Ik heb het nog eens nader bekeken op de TT, Hugo de Grootstraat staat vanaf de Johan de Witsingel vermeldt als AR Falckstraat, met kaartcorrectie op de TT kan ik dit deel van de straat wijzigen in Hugo de Grootstraat, zodat hij nu wel voorkomt. :!:
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caroline
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mei 2010 22:55

Bericht door Caroline »

Ik heb sinds kort de TT750go live aangeschaft en dus kaartgarantie en heb pas de allernieuste kaart gratis mogen neerladen maar je hebt gelijk................Hugo de Grootstraat komt er niet op voor :twisted: :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
meijd026
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2010 17:42

Bericht door meijd026 »

WS schreef:Ik heb het nog eens nader bekeken op de TT, Hugo de Grootstraat staat vanaf de Johan de Witsingel vermeldt als AR Falckstraat, met kaartcorrectie op de TT kan ik dit deel van de straat wijzigen in Hugo de Grootstraat, zodat hij nu wel voorkomt. :!:

Ik heb inderdaad met kaart correcties de ar van de Falkstraat in Hugo de Grootstraat
bedankt voor de tip.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TTgebruik
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jul 2010 18:47

Bericht door TTgebruik »

Sowieso is de kaart versie 845 niet meer de nieuwste kaart er zijn al de 850 kaarten in omloop. Echter zijn er bij deze nieuwe kaarten meerdere dingen niet meer goed neem bepaalde rotondes nu. Ik woon ergens in de buurt waar ze half jaartje geleden 3 nieuwe rotondes op de zelfde weg hebben aangelegd. Toen ik de oudere kaart versie 845 had en een paar keer mapshare had binnen gehaald waren de nieuwe rotondes aanwezig.

Toen ik mijn tommie deed update met de nieuwe kaart versie 850 en dus een test route deed rijden (test namelijk alle nieuwe dingen van tomtom in verband ik altijd op een forum actief was) zag ik tot mijn grote verbazing dat de nieuwe rotondes niet aanwezig waren op de kaart, echter pas naar weer een nieuwe mapshare update te hebben gedaan.


Wil hiermee aantonen dat tomtom een goede mis stap heeft gemaakt met de nieuwe kaarten want zo nieuw zijn zen iet als er nieuwe dingen opeens niet meer aanwezig zijn en op de oude kaart versie waren ze wel aanwezig, is een flinke domperd voor tomtom...


Ben benieuwd wat ze hiermee doen en even afwachten of de nieuwe kaart series nu wel up-to-date zijn zonder eerst mapshare uit te voeren....
Mvg,

TTgebruik



[color=blue][b]Gebruik de zoek-functie voordat je post op het forum - Stel je vraag in de juiste secties - Stel je vraag op het forum en niet via PM![/b][/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

TT Gebruik,

Ik vermoed dat bij TomTom hetzelfde geldt als bij Navteq.
Op bepaald moment wordt de database "bevroren" en klaar gemaakt zodat de TomTom's deze kaart kunnen lezen.

Ik ben al een tijdje niet meer aktief met mijn toenmalige vdo, maar meen dat hier zo een half jaar zat tussen moment van "bevriezen" en uitgifte cd/dvd.

En dan is natuurlijk de vraag: In hoeverre heeft men op dat moment de data van Mapshare al geïntegreerd.

Heel goed mogelijk dat jouw meldingen gedaan zijn na het bevriezen van de database. En dus staan ze er dan niet op. Door na gebruik nieuwe kaart weer mapshare te doen, komen jouw mutaties weer op de kaart te staan.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 513
  • sd kaart tomtom one xl niet herkend
    door Martin1418 » 20 aug 2017 14:59 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 1152
  • TomTom Rider sd kaart stuk
    door freddegret » 01 okt 2016 21:28 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 574
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1188
  • Kaart Update
    door Start » 24 sep 2017 12:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 4093
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1455
  • kan ik zomaar een nieuwe sd kaart in mijn garmin 3597 LMT stoppen
    door beni » 23 mar 2015 13:13 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 1081

Terug naar “TomTom”