Tomtom One

Iggus
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2007 21:47

Tomtom One

Bericht door Iggus »

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van de TT one (eerste versie). Na een welverdiende vakantie in Zwitserland heb ik helaas alles.........weer met de oudewetse kaart mogen doen. Op zich geen probleem maar leuk is anders.

Het is probleem is dat ik tijdens de heenreis (ergens bij Köln) zag dat het scherm steeds versprong. Alsof iemand met een "onzichtbare vinger" steeds op het scherm zat te drukken. Met mijn eigen vinger kreeg ik het apparaat niet op het gewenste scherm terug. Overigens bleef de dame met stem het wel gewoon doen, maar ik kreeg echt alle mogelijke schermen te zien. Er werden zelfs oude routes die ik ooooooit heb gezocht gewoon weer opgezocht en berekend. Bij de eerst volgende Radstatte toch maar even de "reset" knop ingedrukt. Noppes nada nichts.

Ik kan er nu niets mee doen. Waar ik ook druk, ik kan niet dat gene doen waar het apparaat zich voor zou moeten lenen. Nu mijn vraag. Wie kent dit probleem en heeft de oplossing. :idea:
Als het apparaat als verloren beschouwd moet worden is dit extra zuur omdat ik een week daarvoor speciaal voor de vakantie in Zwitserland de kaart van West Europa heb aangeschaft a EUR 99,-. :? En uiteraard een SD kaartje, maar goed die kan ik wel weer ergens anders voor gebruiken.

Gaarne jullie reacties.

groet Wouter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Iggus
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2007 21:47

Bericht door Iggus »

Ondertussen ook maar even zelf gebelt met de heren van TT te A'dam. Na 4 verschillende welwillende heren te hebben gesproken is de conclusie dat ie naar de haaien is. Althans de hardware.

Wel heb ik een aantal help mogelijkheden gekregen die ik graag met jullie wil delen in het geval iemand anders dit zou kunnen helpen.

Hieronder staan een aantal stappen waarmee u het ‘bevroren scherm’ van uw TomTom kunt verhelpen.

Indien u nog geen volledige back-up heeft gemaakt is het belangrijk deze te maken voor u doorgaat met de stappen in deze e-mail. Een volledige back-up is een update waarbij geen gegevens zijn weggelaten om ruimte te besparen. Een volledige back-up kunt u maken door de onderstaande stappen te volgen.

1. Reset uw TomTom (zie: http://www.tomtom.com/4585 )en koppel deze aan uw computer.
2. Klik in TomTom HOME op de linkerkolom op “Back-up maken” (indien u TomTom Home nog niet geinstalleerd heeft op uw computer, kunt u hier de laatste versie downloaden: www.tomtom.com/home)
3. Vervolgens klikt u in de rechterkolom op “Back-up maken”
• BELANGRIJK: Indien de software vraagt om onderdelen uit de back-up te verwijderen kiest u [Nee]
4. Voer vervolgens een naam in en kies “OK”.

Nadat de backup gemaakt is verwijdert u vervolgens de bestanden uit de hoofdmap van de TomTom. Volg onderstaande stappen ten einde dit te doen:

1. Reset uw TomTom (zie: http://www.tomtom.com/4585 )en koppel deze aan uw computer.
2. Open “Deze Computer” vanaf uw bureaublad en zet vervolgens uw TomTom aan.
3. In het scherm verschijnt nu een nieuwe schijf, dit is uw TomTom. Dubbelklik op deze schijf.
4. Verwijder alle losse bestanden (Dit doet u als volgt: Aanklikken rechtermuisknop > Verwijderen). BELANGRIJK: De (gele) mappen met bijbehorende inhoud mogen NIET verwijderd worden.
5. Sluit het venster af wanneer de bestanden verwijderd zijn.

Vervolgens installeert uw de applicatie opnieuw via TomTom HOME.

1. Start TomTom HOME op uw computer
2. Klik in de linkerkolom op “Installeer op uw TomTom”
3. Klik in de middelste kolom het blokje voor “Applicatie” aan en klik rechtsboven op “Installeren”.
4. Zet het apparaat uit wanneer de computer klaar is met kopiëren en koppel het los van de computer.

Wanneer u nu het apparaat inschakelt en enkele momenten wacht zal deze weer op de normale wijze opstarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor de info, zeker handig om te weten voor de lezers.

Gaat jouw TT-One nu terug naar je leverancier en krijg je dan een nieuwe? Of valt dit niet meer onder de garantie?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Iggus
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2007 21:47

Bericht door Iggus »

Het apparaat is vandaag door UPS (gratis) opgehaald en wordt onder garantie gerepareerd. Aangezien er 2 jaar garantie op zit (is van november 2005).

Ik ben erg benieuwd hoe lang dit gaat duren en wat ze gaan doen. Of repareren of volledig vervangen. Probleem zit in het touchscreen zelf. Lijkt mij lastig te reperaren. Overigens is de service en helpdesk super geregeld. Om 12 uur gebeld met de helpdesk en om 14 uur stond er een meneer van UPS. De chauffeur zou eigenlijk morgen komen om het pakketje op te halen maar hij was toevallig in de buurt. Kijk daar wordt ik nou vrolijk van. :D

Mvg Wouter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat klinkt inderdaad heeeel erg goed, prima service :Yes:
Hou je ons op de hoogte?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Iggus
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2007 21:47

Bericht door Iggus »

Ik laat jullie alles weten van hoe het allemaal afloopt. Het is net een sprookje :wink:

Groet Wouter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Iggus
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2007 21:47

Bericht door Iggus »

Ben ik weer. Vandaag via mail onderstaande bevestiging ontvangen. Wederom prima communicatie.

Geachte Heer,

Wij hebben uw defecte onderdeel/onderdelen ontvangen en wij zijn momenteel bezig deze te testen op defecten.
Indien de reparatie binnen de garantie valt zullen de onderdelen gratis worden gerepareerd of vervangen worden, meestal binnen 5 a 10 werkdagen. Als uw reparatie niet onder de garantie valt dan ontvangt u een buiten de garantie bevestiging met de totale reparatie kosten, binnen drie dagen na het ontvangen van deze email.
De onderdelen zullen worden verzonden naar het volgende adres:

Straat - huisnummer
Postcode - Plaats

Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Iggus
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2007 21:47

Bericht door Iggus »

Dit gaat een sprookje worden met een happy end........ Het is blijkbaar al weer gerepareerd en onderweg naar mijn huisadres. Als het goed is krijg ik hem morgen per koerier weer thuis......Kan niet wachten..... :lol:
Onderstaande mail kreeg ik vandaag.

Geachte Heer,

TomTom ONE v1 Device (Without SD) [H]

Bovenstaande items worden naar het volgende adres verzonden.

Straat + hsnr
Postcode en plaats

Op de website van de koeriersdienst kunt u de zending volgen met behulp van het volgnummer:

Volgnummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Koerier: UPS

Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat klinkt heeeel plezierig.
Morgen de rest..... :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

En toen was hij vandaag niet thuis, toen de koerier voor de deur stond :P

Ben benieuwd of er tekst/uitleg gegeven wordt bij de levering. Ik denk dat er een summier briefje bijzit, waarop een aantal mogelijke keuze-opties staan, waar er dan eentje is aangevinkt.

Zien wij ook met reparaties van computers/laptops die opgehaald worden. Het is nooit echt duidelijk wat er defect was.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Iggus
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2007 21:47

Bericht door Iggus »

Inderdaad. Ik was nét vertrokken. :( Ze gaan het vandaag weer proberen. :P

Iggus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Iggus
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2007 21:47

Bericht door Iggus »

Hij is terug! In de bijgeleverde brief wordt aangegeven dat het touchscreen vervangen is. Prima!
Volgens mij hebben ze de hele voorkant vervangen, want de plastic case waar het LCD inzit in niet die van mij. Deze heeft wat kleine krasjes (slijtage plekken) op de hoeken, die ik er niet op had zitten. Ik denk dat deze van een andere "overleden" TT One afkomt. De krasjes zijn nagenoeg onzichtbaar en ik ben allang blij dat 'ie weer doet.

In de bijgeleverde brief staat overigens het volgende vermeld.
Voor TomTom producten gekocht na 01-01-2005 geldt een garantieperiode van 2 jaar, gerekend vanf de aankoopdatum. Voor TomTom producten gekocht vóór 01-01-2005 geldt een garantiperiode van één jaat. (volgens mij is dit wettelijk zo bepaald maar dat weet ik niet zeker)

Voor gerepareerde onderdelen geldt nog eens een extra reparatieperiode van 6 maanden vanaf de datum op deze brief. De reparatiegarantie is van toepassing als uw oorspronkelije garantieperiode is vervallen of als daarvan minder dan 6 maanden resteren


Conclusie: super service van die jongens van TomTom en bovendien snelle reparatie.

Groet Iggus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • TomTom 30 XL
    door B.Bustraan » 05 mei 2019 11:26 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 298
  • TomTom 30 XL
    door B.Bustraan » 05 mei 2019 11:27 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 302
  • tomtom go 720
    door neelus » 10 mar 2018 12:55 » in TomTom
    Reacties: 1
    Weergaves: 953
  • TOMTOM Go 50
    door piet heres » 02 feb 2017 12:01 » in TomTom
    Reacties: 1
    Weergaves: 559
  • TomTom Via 135
    door krijn » 31 aug 2014 13:19 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 1041
  • TomTom
    door klimmer » 16 jan 2017 12:07 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 764

Terug naar “TomTom”