Tomtom One 2nd edition Europe start niet meer! HELP

Wezzel84
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2007 16:56

Tomtom One 2nd edition Europe start niet meer! HELP

Bericht door Wezzel84 »

Ik heb vorige week een Tomtom ONE 2nd edition europe aangeschaft en het apparaat werkte meteen perfect.
Nu was ik toch nieuwsgierig naar de updates en heb hem aan mijn pc aangesloten en een update uitgevoerd.

Het probleem is nu dat hij niet meer opstart... :(
Als ik hem aan zet krijg ik de 2 handjes en dan een tomtom in beeld met een rood knipperend bolletje met een kruis er in...

Heb geprobeerd hem te resetten maar dit heeft niet geholpen. Ook tomtom HOME herkent mijn tomtom niet zodra ik hem aansluit op de pc.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad en met succes kunnen oplossen?

alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Zo te zien nieuw systeem, waarom bel je helpdesk TonTom niet ?

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Router
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2007 19:32

Bericht door Router »

Ik had precies hetzelfde. Gloednieuwe Tomtom One V2 Europe met intern 1GB flash memory.

Hij heeft 1 uur gewerkt. Toen ik hem op een PC aansloot ging hij kapot. Flash memory corrupt. Ik had dus ook nog geen backup kunnen maken.

Terug naar de winkel. De verkoper belde Tomtom in mijn bijzijn. Tomtom vond dat ik hem maar ter reparatie moest opsturen. Een gloednieuw apparaat dus.

De winkel was het daar niet mee eens. Vier verkopers om me heen, in verhitte discussie met Tomtom. Tomtom wilde niet luisteren en wilde geen nieuw apparaat geven. Het kapotte ding moest maar opgestuurd worden. Basta.

De verkoper knalt boos de hoorn erop en kijkt me aan: 'Meneer, dit is belachelijk. Tomtom wil dat u het apparaat opstuurt. Maar daar zijn we het niet mee eens. U krijgt een nieuw apparaat van ons. Onze winkel ruilt elk apparaat om dat binnen 14 dagen kapot gaat.'

Dus ik had geluk. Schande over Tomtom. Mijn tweede exemplaar werkt nog steeds (nu een maand oud).

Overigens kan je zelf niets doen aan een kapotte interne geheugenkaart. Als je een (volledige) backup zou hebben dan zou je de kaart kunnen formatteren (FAT32, anders doet 'ie het niet) en de backup terug zetten. Of een externe SD kaart erin. De interne kaart wordt dan uitgeschakeld. Maar dat lost het probleem van de kapotte USB interface natuurlijk niet op.

Omdat ik dit probleem al meer gehoord heb, vermoed ik dat het een structureel gebrek is. De USB interface springt kapot en vernielt dan ook meteen je flash memory maar even. Nu is Tomtom Made in China, dus het verbaast me niet dat de Tomtommetjes als rotte appeltjes uit de boom vallen.

Ik neem aan dat de jouwe meteen kapot sprong, net als de mijne. En dat je dus geen backup hebt. Niets aan te doen, snel terug naar de winkel en hopen dat je jou net zo coulant behandelen als mij.

Als ik alles geweten had dan had ik de Route 66 gekocht. Of een Sony. Mijn volgende navigator wordt in ieder geval geen TomTom. Verder doet hij het goed, behalve dat de TeleAtlas kaart (Benelux) veel gedetailleerde gesproken instructies geeft dan de NavTeq (West Europa). NavTeq 'vergeet' namelijk geregeld om iets te zeggen. Vooral met T-splitsingen heeft NavTeq grote moeite. Hij laat dan wel zien waar je heen moet, maar zegt niets. Zoek zelf maar uit waar je heen moet.

Sterkte ermee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu is Tomtom Made in China, dus het verbaast me niet dat de Tomtommetjes als rotte appeltjes uit de boom vallen.

Dit acht ik een uitspraak die neigt naar een zekere stemmingmakerij, en die absoluut elke grond mist.
Als je je realiseert dat 80% van onze elektronische apparatuur uit China komt en vrijwel altijd feilloos functioneert kun je je eerdere uitspraak alleen maar baseren op geruchten.
De kwaliteit van producten wordt op dit moment vrijwel uitsluitend bepaald door de specificaties die de opdrachtgever neer legt en niet door de producent.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wezzel84
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2007 16:56

opsturen

Bericht door Wezzel84 »

hey jongens!

bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inmiddels contact gehad met tomtom en mijn tomtom moet dus opgestuurd worden.

Nu heb ik een of andere stickers uit moeten printen met daarop verschillende streepjescodes enz.. enz..
Verder weet ik niet wat ik nu moet?

Ik kan bellen naar UPS om mijn tomtom te laten ophalen maar waar moet ik mijn tomtom dan in versturen?

thnx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat dacht je van een doosje?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Plastic zakje kan ook, maar dan moet je er wel gaatjes inprikken om de tomtom te laten luchten.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • tomtom one 3rd Edition nieuwste beneluxkaart
    door peterwi » 04 sep 2016 12:20 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 673
  • DNX7150DAB start niet meer op
    door nilsdewilde » 18 mei 2016 23:38 » in Kenwood
    Reacties: 4
    Weergaves: 2394
  • Navigatie start niet meer op !
    door p vd berg » 29 jun 2014 14:21 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 2809
  • Tomtom Start 60
    door hapee50 » 29 feb 2016 00:49 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 3
    Weergaves: 905
  • Tomtom start
    door poetin » 14 apr 2022 20:56 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 257
  • accu tomtom start 40
    door chantilly » 09 jun 2021 22:20 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 252
  • TomTom start 50 itn bestand
    door terrin » 04 aug 2016 22:34 » in TomTom
    Reacties: 1
    Weergaves: 453

Terug naar “TomTom”