Tomtom 730 aansluiten op radio avensis? Werkt dit???

von klinkerhoven
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2009 22:30

Tomtom 730 aansluiten op radio avensis? Werkt dit???

Bericht door von klinkerhoven »

Hoi,

Ik heb een avensis 2005 met een super radio (ahum cd-speler met cassette). Nu heb ik mijn zinnen gezet op een TT 730, hierbij kan je mp3 via je TT afspelen op je radio indien je een aux in hebt (en die zit er niet op wel een cd-wisselaar aansluiting). Nu heb ik het volgende bedacht: Ik koop een Xcarlink (die kan op de cd wisselaar en heeft een 3.5mm Line in Cable), ik koop eveneens audio cable voor TT730 verbind beide en presto ik kan muziek afspelen. Of denk ik nu te gemakkelijk???

Verder zat ik te denken om een Navi-Media Cradle te kopen van DTM. Deze heeft een audio aansluiting maar verder raak ik daar geen wijs uit (kan niet achterhalen of deze met tulip stekker werkt of 3,5 mm). Heeft iemand ervaring met deze cradle? Zou dit ook een oplossing kunnen zijn (in samenwerking met Xcarlink)?

Alvast bedankt voor de info!!

Groeten van von Klinkerhoven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Natuurlijk gaat dit niet werken.
Als je de CD wisselaar aansluiting al zou kunnen gebruiken, hetgeen ik betwijfel omdat er geen interface aanwezig is dat een wisselaar simuleert, dan nog zou je alleen een bericht doorkrijgen als je de zaak continue op AUX hebt staan en je kunt dan de radio of CD speler niet gebruiken.

Je enige kans is de uitgang van de TT aansluiten op een extra te plaatsen mutebox die je aansluit tussen de radio en de luidsprekers.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
von klinkerhoven
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2009 22:30

Reactie aan Gerritje

Bericht door von klinkerhoven »

Hoi Gerritje.

Sorry ben nieuw hier had niet gezien hoe je een reactie rechtstreeks kon plaatsen. Nogmaals mijn verhaal. Ik ben dus een leek op dit gebied. Ik weet (heb ik al werkend gezien) dat ik de Xcarlink kan aansluiten op mijn radio en dat hij deze dan als cd-wisselaar ziet. Op dit apperaat zit een 3.5 mm jacket line in (gebruik je voor oa ipod aansluiting). Mijn vraag was dus of je de TT (waar een line out opzit en tevens mogelijkheid voor koptelefoon) zou kunnen inpluggen in die Xcarlink? Nogmaals ik ben een leek :oops: !

Wat doet zo'n aux anders dan?

mvg von Klinkerhoven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als je een TomTom op een AUX aansluit zal alleen de TomTom doorgegeven worden, verder helemaal niks meer. Dus geen radio meer of wat dan ook.
Dat zou wel het geval zijn als de TomTom ook een Mute aansluiting zou hebben, die zou dan op de Mute-In van je radio aangesloten moeten worden. Dan zou de radio gewoon blijven werken en alleen onderbroken worden als je TomTom wat te vertellen heeft. Maar zo'n Mute-aansluiting zit er niet op de TomTom, en dan houdt het op. Of je moet besluiten je mooie radio alleen nog maar te gebruiken voor je TomTom.......

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
von klinkerhoven
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2009 22:30

Bericht door von klinkerhoven »

Ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg in mijn vraag :shock:

Ik wil de mogelijkheid van TT730 mp3 speler plus navigatie nu net over de speakers horen (dus geen radio/cd) :lol:

Ik vraag me dan dus ook af of (als ik de TT via die Xcarlink schakel) dit ook voorelkaar kan krijgen met dat ding 8) 8)

gr von Klinkerhoven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook JW en ik zijn blijkbaar niet duidelijk genoeg. Als je ooit nog naar je radio wilt luisteren kan het niet. Als je bereid bent om tijdens het gebruik van je TT alle functionaliteit van radio en cd speler op te geven heb je kans dat het werkt.
Als het apparaat net zo beroerd werkt als www.carlink.com geef ik je geen schijn van kans
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
von klinkerhoven
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2009 22:30

Bericht door von klinkerhoven »

Hoi Gerritje,

Nu ben ik even de weg kwijt :(

Hoe bedoel je dat ik nooit meer naar de radio kan luisteren? Mijn Radio ziet die Xcarlink gewoon als cd wisselaar. Dit heb ik al werkend gezien op een auto zoals demijne met bijbehorende radio (youtube). Je kan dan toch gewoon wisselen radio/cd speler?

Een kennis van mij heeft de TT730 aangesloten op zijn radio (heeft wel een aux) en kan dan gewoon schakelen tussen radio/cd/aux. Muziek en telefoon gaan bij hem gewoon over de boxen, TT stem ben ik niet zeker zal dat nog bij hem navragen. Ik heb geen aux maar wel een cdwisselaar aansluiting. Hierop die Xcarlink met daarop 3.5 mm jacket line in en via Xcarbox TT aansluiten.

Maar als ik het goed begrijp werkt bovenstaande oplossing dus niet. Een Ipod kan je wel via die Xcarlink afspelen, is de output van een TT dan anders?

De link die je doorstuurde werkte bij mij niet, maar dit is dat ding wat ik bedoel

http://www.xcarlink.co.uk/product.php?p ... =11&page=1

Reden voor deze vragen is dat ik naar italie op vakantie ga en ik gezien de lange rit niet telkemale cd'tjes wil wisselen maar alles via 1 apparaat wil regelen (nav/mp3/carkit). In de TT kan een 4 gb sd kaart (kan genoeg muziek op) en heb ik de cd speler dus niet nodig :lol: Jullie hebben wel een punt als ik naar de radio wil luisteren en ook wil navigeren/bellen dat gaat dan inderdaad niet (kan dan natuurlijk de TT over zijn eigen speaker zetten).

Als het niet kan, dan kan ik namenlijk beter alleen de cradle kopen zonder de media kopen en gewoon sd kaartje via Xcarlink afspelen (lijkt mij niet zo handig aangezien deze geen tags meestuurt, als het via de TT kan zie je deze in je TT)

ok alvast bedankt voor de info

mvg von Klinkerhoven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk dat we langs elkaar heen praten
Ik probeer je al vanaf het eerste bericht te zeggen dat als je de TT via een willekeurige adapter op je radio wilt aansluiten en geluid door laten geven, de radio continu in de stand Aux of CD wisselaar meot staan. vervolgens heb je dus niets aan je mooie geluidsinstallatie of soms ontbreekt zelfs verkeersinformatie etc.
Natuurlijk kun je je MP3 via de TT afspelen, maar is het niet een beetje nodeloos ingewikkeld om een PND te gebruiken voor MP3 en navigatie (gaat dat eigenlijk wel simultaan?) terwijl het enige doel is om die tags in beeld te zien
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
von klinkerhoven
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2009 22:30

Twijfel 930 of 730

Bericht door von klinkerhoven »

Hoi, daar ben ik weer

Gerritje sorry voor de late reactie ik zat in het buitenland voor mijn werk.

Ja, ik denk dat we ff langs elkaar navigeerden 8)

Ben nu wel aan het twijfelen tussen een TT 930 TMC of een TT 730 TMC. Voor zover ik het kan achterhalen zit het verschil 'm alleen in het aantal kaarten en het rom geheugen (TT930: 4096 MB en TT 730: 2048 MB). Aangezien ze qua prijs niet echt uit elkaar lopen, vraag ik me af voor welk type nu te gaan? Iemand ervaring? :idea:

Ik hoor het wel.

mvg von Klinkerhoven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 678
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 833
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 676
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 262
  • Igo primo stem gps plus radio
    door Fox » 03 dec 2014 22:43 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 0
    Weergaves: 1537
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1629

Terug naar “TomTom”