tom tom XL

arend52
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2011 15:54

tom tom XL

Bericht door arend52 »

ik heb een tom tom xl die werkt wel maar zegt telkens dat hij de kaart niet kan lezen. nu zou ik graag met hulp willen proberen, toch dat ding aan de praat te krijgen. nu lees ik een hoop over navicor. en nog een hoop waar ik geen z.k van snap. zou iemand samen met mij dit willen uitleggen voor doen. zodat ik later mijn kennis over kan dragen. ik ben geen 50 meer. ben ooit eens met computers aan de gang gegaan, en door het vele proberen. en de neus stoten, lukt me het met de computer al aardig. hopelijk gaat me het met de tom tom ook lukken, met jou hulp.
ik woon in tilburg, ja omdat mijn huis daar staat. en ben zowel auto als motor mobiel.
fijn dat je mn bericht hebt gelezen. mogelijk weet je ook een antwoord op de vragen.
fijne dag nog arend

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: tom tom XL

Bericht door JW »

Is dat de kaart die er in zat toen je 'm kocht, die hij niet meer kan lezen?

Of is het een "update"?
Zoja, welke?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arend52
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2011 15:54

Re: tom tom XL

Bericht door arend52 »

nee dat is niet de kaart die er bij zat, ik heb die kaart van iemand gekregen,ik heb namelijk 2 xl in een tom tom doet hij het wel wan zo zegt men, in de tt en op de kaart staan nummers. die 2 nummers moeten met elkaar corresponderen, zoiets als de gsm (paren) . dus ??????? zou op de kaart het zelfde nummer moeten komen staan als het nummer in de tom tom of andersom. 8) . nu heb ik dus de werkende sd kaart gecopieerd. en probeer die dan in de andere de 2e tom tom tedoen.
en krijg dan op mn scherm dat hij de kaart (sd denk ik) niet kan lezen. nu heb ik op het sd kaartje navcor 8.070.9589.go730-go930 staan. en nu wordt het al wat moeilijker voor mij. want is deze navcore wel de goeie voor een xl. het lijkt me van wel want op de andere tom tom werkt het wel. maar ergens in zowel de sd als de tom tom. moeten ergens de nummers gelijk gemaakt worden. maar hoe en waarmee ? van dit verhaal heb ik dus nog geen kaas gegeten.
groetjes arend
fijn dat je mn bericht hebt gelezen. mogelijk weet je ook een antwoord op de vragen.
fijne dag nog arend

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: tom tom XL

Bericht door JW »

Duidelijk, dat gaat gewoon niet lukken.
TomTom heeft zolangzamerhand het gebruik van illegale kopiën dichtgetimmerd, terecht uiteraard :roll:

De enige manier is via TomTomHome, daar kun je legaal een kaart kopen en die via het TTH systeem in je XL gaan gebruiken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: tom tom XL

Bericht door kobus1960 »

Sommige onderwerpen zijn volgens de forumregels niet bespreekbaar vanwege
zeer goede argumenten, wil je dit toch, klik dan hier.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “TomTom”