Reis vastleggen

Frankrijkganger
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:34

Reis vastleggen

Bericht door Frankrijkganger »

Hallo, ik ben via google hier terecht gekomen, ik hoop dat jullie me hier verder kunnen helpen:

Wij mogen de TOMTOM van mijn schoonouders lenen als we met vakantie gaan. We gaan naar de westkust van Frankrijk. Het lijkt mij nu zo leuk om onze reis op dat ding op te slaan, alleen wil ik dan niet alleen de reis opslaan, maar ook de tripjes die we maken als we eenmaal op de camping aangekomen zijn.

Als we dan thuiskomen dan wil ik op die TOMTOM kunnen zien waar (en liefst ook wanneer) we in die 14 dagen allemaal geweest zijn, hoeveel km we gereden hebben, enz... Eigenlijk zou ik dat dan nog willen uitprinten ook...

Weet iemand van jullie of dat mogelijk is met zo'n ding of wil ik weer iets aparts wat kennelijk nog niemand bedacht heeft om op zo'n ding te installeren?

Ik heb op internet al wel iets kunnen vinden over een reisplanner, maar slaat zo'n TOMTOM dan ook alle plaatsen op waar je gestopt bent of waar je langs gereden bent?

Zoals jullie inmiddels begrijpen ben ik dus totaal niet bekend met een TOMTOM, maar leer graag bij en hoop dan ook op reakties hier. Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Weet iemand van jullie of dat mogelijk is met zo'n ding of wil ik weer iets aparts wat kennelijk nog niemand bedacht heeft om op zo'n ding te installeren?
Dat kan niet met een TomTom.
Daarvoor heb je bijv een Garmin nodig waarbij je met regelmatige tussenpozen je waypoints kunt opslaan en naderhand weer afspelen of op een PC downloaden en aldaar zichtbaar maken met de geëigende software.
Bepaalde typen TomTom zijn wel geschikt om vooraf geplande routes in te laden en dan de route te laten begeleiden. Maar daar heb jij nu dus helemaal niets aan.

Met de tripjes die jij voor ogen hebt is het een stuk eenvoudiger, en betrouwbaarder, om een gedetailleerde kaart 1:200.000 (Michelin Geel) te gebruiken want aan die TomTom heb je weinig of niets met de planning maar alleen om te tonen waar je je bevindt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frankrijkganger
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:34

Bericht door Frankrijkganger »

Dank je wel voor je antwoord. De kaart gaat zowiezo mee hoor, wij zijn wel types om ruim van te voren de route uit te stippelen, we willen niet afhankelijk zijn van de TOMTOM. Het leek me alleen leuk om na afloop van de vakantie op die TOMTOM te kunnen aflezen waar we nu allemaal langs gereden zijn. Iets dat ik al jaren bijhoudt op een kladblok overigens, maar nu ligt het aanbod van mijn schoonouders er om hun TOMTOM te lenen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ga vooral door met wat je al jaren doet, dan weet je ook waar al die foto's zijn gemaakt.
Maar als je de mogelijkheden van een Garmin bekijkt kun je tot op enkele meters nauwkeurig laten vastleggen waar je bent geweest. tezamen met de tijd van de opname van de foto's geeft dat leuke resultaten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frankrijkganger
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:34

Bericht door Frankrijkganger »

Ik heb inmiddels even gegoogled op de Garmin (ik kende het woord niet eens...), maar inmiddels heb ik begrepen dat dat ook een navigatiesysteem is. Ik was zelf niet van plan om iets dergelijks aan te schaffen, dus ik denk dat ik dan inderdaad maar weer op de "ouderwetse" manier onze route ga bijhouden.

Na de vakantie de foto's inplakken en erbij schrijven waar we geweest zijn...

Bedankt voor je antwoorden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “TomTom”