Kaarten TomTom5 op GO ???

mischa72
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2006 16:36

Kaarten TomTom5 op GO ???

Bericht door mischa72 »

Wie weet of dit mogelijk is?

Ik bedoel dus het gebruiken van de kaarten van Tomtom 5 op een Tomtom Go. Het programma zelf zal waarschijnlijk anders zijn, maar als ik de kaarten zou kunnen uitwisselen, maakt het dat voor mij een stuk gemakkelijker. Ik heb namelijk TomTom5 gekocht met Europa voor op een PDA. Ik wil de PDA nu weg doen en overstappen op een Tomtom Go. Als ik nu dus de kaarten die ik heb gekocht voor op de PDA ook zou kunnen gebruiken op de Go, zou dat natuurlijk het meest aantrekkelijk zijn en een pré om over te stappen maar toch bij TomTom te blijven.

Groeten,
Mischa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Als ik het goed heb is dit niet mogelijk. De TomTom Go maakt volgens mij gebruik van andere kaarten dan in TomTom 5 zitten... Helemaal 100% zeker ben ik echter niet. Wellicht kan iemand het even bevestigen?

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mischa72
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2006 16:36

Bericht door mischa72 »

Dat zou jammer zijn. Wie kan dit bevestigen of heeft misschien wel heel andere ervaringen? Als het wel zou kunnen, zou dat voor mij een aanleiding zijn om bij Tomtom te blijven, anders kan ik misschien net zo goed iets anders kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Maar dan eerst de vraag: waarom zou je de kaarten op de TT-GO willen vervangen door de TT5 kaarten? Zijn die dan beter of zo?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mischa72
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2006 16:36

Bericht door mischa72 »

Ik zou dan niet persé de Go Europa hoeven kopen, maar zou kunnen volstaan met Benelux, omdat ik de kaarten van Europa voor de Navigator heb. Deze wordt dan geformatteerd en gaat naar de volgende eigenaar.

Dat is dus de reden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Carel
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:38

Bericht door Carel »

Mijn set van Maps of Western Europe (1D90.012) is geschikt voor TomTom GO series EN TomTom Navigator 5. Dus dat kan. Of het mag is een tweede :roll:

Groet,
Carel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat moet je toch gewoon in de licentievoorwaarden kunnen lezen? Wat staat daarover geschreven?

Zeker is dat het niet toegestaan is je pakket op twee toestellen te zetten :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mischa72
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2006 16:36

Bericht door mischa72 »

Dat zal zeker niet mogen, daarom zal ook de kaart uit mijn PDA worden geformatteerd voordat deze de deur uit gaat. In de licentievoorwaarden staat niks over een Tomtom One, want die was er toen nog niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Carel
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:38

Bericht door Carel »

[leesbril mode aan] ....op voorwaarde dat de Software wordt geinstalleerd en/of de Service wordt gebruikt op slechts 1 computer of (Hardware)apparaat tegelijkertijd en op voorwaarde dat de Software met slechts 1 navigatiesysteem wordt gecombineerd.[leesbril mode uit]

De kaarten worden geactiveerd middels een combinatie van apparaatcode en productcode van de kaarten (via de tomtom website is een daarmee activatiecode aan te vragen), ik heb begrepen dat het mogelijk is de kaarten tweemaal te activeren, dus op twee apparaten. Onverlet het gestelde in de EULA, neem ik aan, dus als ik het goed interpreteer mag het dus wel mits je, zoals je zelf al aangeeft, de PDA tomtom-vrij maakt.

Ik kan het helaas niet voor je testen, ik heb een TomTom Go, maar geen PDA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die voorwaarden zijn duidelijk: op maar één apparaat.
En dat wordt vervolgens gewaarborgd door die vrijgavecode van TT.
Hoe dat dan moet als je de PDA formatteert en 'm zonder TT5 doorverkoopt is me niet duidelijk, immers TT kan dat niet checken. En geeft TT dan toch nog een nieuwe code a"?
.....ik heb begrepen dat het mogelijk is de kaarten tweemaal te activeren, dus op twee apparaten
Dan zou ik ook wel willen weten hoe dat dan met die activatiecode werkt, kan die dan ook twee keer gebruikt worden?
En kun je ook onthullen op welke wijze dit "begrijpen" tot je gekomen is? Is dat een wandelgangen, dus horen-zeggen verhaal of is het ook ergens gedocumenteerd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Carel
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:38

Bericht door Carel »

wandelgangen...maar even uitgeprobeerd. Je kunt dus op www.ttcode.com met een combinatie van een apparaatcode en en geldige productcode een geldige activatiecode krijgen. Die werkt alleen op het apparaat met de kaarten waarvan je de productcode hebt. Vervolgens kun je gewoon met een tweede apparaatcode, maar dezelfde productcode, een nieuwe activatiecode aanvragen. Die werkt respectievelijk alleen op het tweede apparaat, met de kaarten waarvan je de productcode hebt. Dit is dus technisch mogelijk, maar volgens de EULA dus niet toegestaan. Naar mijn interpretatie wel als je de kaarten van het eerste apparaat verwijderd, dus dat wat topicstarter voor ogen heeft.

Met dank aan mijn broer die voor deze test zijn TomTom Go apparaatcode ter beschikking heeft gesteld. En voordat ik opmerkingen krijg :lol: , nee, mijn broer heeft nu niet gratis de Europese kaarten, die had-ie al zelf.

Blijft wel het feit dat TomTom inderdaad niet kan controleren of hier misbruik van wordt gemaakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • kaarten 940
    door japie57 » 18 nov 2014 12:05 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 526
  • kaarten 9.30.
    door japie57 » 20 mei 2014 10:55 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 864
  • kaarten
    door japie57 » 24 aug 2014 02:21 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 689
  • kaarten.
    door japie57 » 08 jun 2018 15:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 925
  • kaarten ver.975.xxx
    door japie57 » 20 aug 2016 12:01 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 825
  • Kaarten Q4--2015
    door DigiWalker » 17 dec 2015 21:02 » in Navigon
    Reacties: 0
    Weergaves: 1619
  • nieuwe kaarten 950.
    door japie57 » 20 mei 2015 18:25 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 948

Terug naar “TomTom”