Verschil TeleAtlas / NavTech

Alles met betrekking tot TeleAtlas software
jadolfs
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 nov 2003 15:13

Verschil TeleAtlas / NavTech

Bericht door jadolfs »

Ik had eerst een NavTech cd en nu een TeleAtlas. Ik merk wel kleine verschillen, maar dat komt ook omdat de laatste nieuwer is.
Zijn er specifieke verschillen bekend tussen beide systemen? Is de een beter dan de ander?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

verschilt per keer.

zo kent de vdo 2003-1 Teletalas diverse rotondes in Duiven niet, die er al meer dan 3 jaar liggen.

de navtech versie van 2003 kent deze wel.

Een rotonde in Westervoort wordt weer wel herkend door teleatlas, de navtech kent het weer niet.


Alle veranderingen van wegen in onze regio als gevolg van de Betuwelijn zijn in beiden niet verwerkt.
Zo zijn er aanpassingen in Zevenaar/Babberich al gemaakt begin 2002, maar ook hier gaat m'n ms4200 van slag :cry:

Kortom: beide hebben fouten, maar lezend op de diverse forums in binnen en buitenland heb ik het idee dat navtech als beter ervaren wordt.

frits de laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

IK zeg altijd dit:

TeleAtlas = kwantiteit
NavTech = kwaliteit.

Ik werk zelf af en toe bij NavTech (dus enige bevooroordeling is er wel) en wil echt iedereen aanraden om fouten te melden. Alle (serieuse) fouten worden behandeld en men controleert alles in de werkelijkheid. Fouten als "er ontbreken nogal wat rotondes in Nederland" worden niet behandeld (omdat je daar niets aan hebt). Heb zelf veel betere ervaringen met NavTech (niet alleen in Nederland, maar ook in buitenland) en raad echt iedereen NavTech aan. TeleAtlas bevat, naar mijn mening, teveel fouten. Uiteraard is het aan iedereen om zelf te beslissen wat men koopt...

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

ritselaar schreef:Een rotonde in Westervoort wordt weer wel herkend door teleatlas, de navtech kent het weer niet.
Kun je me vertellen waar die rotonde ligt (kruising van de straten) en of je deze fout al hebt gemeld? Ik zal hem anders wel voor je opsturen als je wilt (dan gaat het iets sneller dan via het formulier op de site van NavTech). Enige nadeel is dat je geen officiele bevestiging krijgt als het probleem verholpen is....

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Ik heb al een aantal keer fouten aangegeven bij Navtech.
Zijn inmiddels ook allemaal aan gepast .
Maar nog nooit een berichtje gehad.
Kan nu nog wel een paar punten noemen waar ze eens rond kunnen gaan rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Beste Toho,

Ik heb zelf toen ik net mijn MS5000 had, braaf iedere week de fouten van mijn (sorry) TeleAtlas cd doorgegeven aan TeleAtlas. In de versie daarop zijn een groot aantal van deze fouten opgelost en dit zal net zo bij NavTech gebeuren. Er zou ergens bij beide leveranciers een grote database moeten zitten waar je kunt zien of een fout al gemeld is. Met name die hele grove fouten geeft volgens mij niemand door aangezien men denkt dat dat allang opgemerkt is door de leverancier of door een andere berijder. Wellicht is het een idee om een soort puntensysteem toe te passen voor het aantal foutmeldingen dat men doorgeeft (1 punt als het huisnummer niet geheel klopt tot en met bijv. 10 punten als er op de autosnelweg een verkeerde aanwijzing wordt weergegeven). De bijvoorbeeld 100 mensen met het meest aantal punten krijgt de eerstvolgende uitgave van de cd gratis. Ik verzeker je dat het dan storm loopt met foutmeldingen. Ik zou zelf dan zeker goed mijn best doen om in die top 100 te komen staan. Mochten jullie bij NavTech dit willen toepassen dan zou ik niet mee kunnen doen aangezien ik met een TeleAtlas cd rij, of je zou er één moeten ..... :lol:

Arjeh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Tip: Zorg dat navtech en teleatlas meedoen op dit forum om fouten door te geven.

Ik zie op duits forum dit ook staan en er wordt behoorlijk op gereageerd.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Frits,

Ook wij hopen dat NavTech en TeleAtlas op ons forum actief worden, net zoals ze dat inmiddels op het duitse forum doen.
Dat laatste heeft overigens wel even geduurd, ook daar hebben ze eerst even de kat uit de boom gekeken. Hopelijk komt die hier snel naar beneden, en krijgen we een soortgelijk tweerichtings verkeer.

Wij zelf kunnen de beide firma's alleen maar aanmoedigen actief deel te nemen, hetgeen we hierbij opnieuw en van harte doen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

JW schreef:Hallo Frits,

Ook wij hopen dat NavTech en TeleAtlas op ons forum actief worden, net zoals ze dat inmiddels op het duitse forum doen.
Dat laatste heeft overigens wel even geduurd, ook daar hebben ze eerst even de kat uit de boom gekeken. Hopelijk komt die hier snel naar beneden, en krijgen we een soortgelijk tweerichtings verkeer.

Wij zelf kunnen de beide firma's alleen maar aanmoedigen actief deel te nemen, hetgeen we hierbij opnieuw en van harte doen.

Groet,
JW
Ik zal ze eens wijzen op dit forum en vragen of er niet iemand is die hier mee kan kijken, zodat fouten sneller verwerkt kunnen worden en er ook sneller nieuwe initiatieven gestart kunnen worden.

Ik houd jullie op de hoogte..

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Han schreef:Ik heb al een aantal keer fouten aangegeven bij Navtech.
Zijn inmiddels ook allemaal aan gepast .
Maar nog nooit een berichtje gehad.
Kan nu nog wel een paar punten noemen waar ze eens rond kunnen gaan rijden.
Als het goed is krijg je per ingestuurde fout eerst een ontvangstbevestiging (zo'n standaard bericht). Daarna, als men de fout heeft onderzocht krijg je als het goed is een antwoord wat men nu exact gedaan heeft. Heb je geen foutmeldingsnummer? Dan kun je zien of de fout al verwerkt is (als ze iets hebben ingegeven bij die foutmelding).

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. zeg me maar wat er dan niet goed is en ik zal het naar ze toesturen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

JW schreef:Hallo Frits,

Ook wij hopen dat NavTech en TeleAtlas op ons forum actief worden, net zoals ze dat inmiddels op het duitse forum doen.
Dat laatste heeft overigens wel even geduurd, ook daar hebben ze eerst even de kat uit de boom gekeken. Hopelijk komt die hier snel naar beneden, en krijgen we een soortgelijk tweerichtings verkeer.

Wij zelf kunnen de beide firma's alleen maar aanmoedigen actief deel te nemen, hetgeen we hierbij opnieuw en van harte doen.

Groet,
JW
Inmiddels is NavTech "on-line gegaan" op ons forum, zie die rubriek.
En uiteraard hopen we dat dit goede voorbeeld snel gevolgd wordt... :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sonar
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 dec 2003 13:25

Bericht door Sonar »

Een van de twee merken accepteert ook postcodes geloof ik .
Is ook wel handig

ik weet alleen niet welk merk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

navtech accepteerd ze in elk geval, maar volgens mij teleatlas ook

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

wmp schreef:navtech accepteert ze in elk geval, maar volgens mij teleatlas ook
Klopt, de laatste TA van de Benelux is voorzien van postcodes, zie ook http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/v ... t=postcode

Voor het buitenland ligt dat wat anders, met name bij Duitsland is het een kwestie van een keuze tussen een CD met postcodes of met een reisgids. Voor allebei is er geen ruimte op de CD.

De nieuwe DVD systemen kennen deze beperking natuurlijk niet.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Bij Becker zijn er nog meer verschillen tussen Navtech en Teleatlas namelijk dat Teleatlas ook meegeeft welke snelheid er op een weg gereden mag worden. Dit doet navtech niet, wel hebben ze allebei voor 21 landen (welke er standaard bijgeleverd worden) postcode invoer op de 2 cd's staan. (navtech levert 22 landen zij hebben ook Tsjechie erbij maar ook met postcode)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
dizzybas
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2004 15:37

Bericht door dizzybas »

Nu heb ik het draadje hierboven doorgelezen, maar nu weet ik nog steeds niet wat ik moet nemen... Wat ik hierbovenuit opmaak: is dat ik Navtech moet nemen.

Of blijft het toch een kwestie van voorkeur/smaak/gewenning en maakt het dus niet zo heel veel uit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Je zou eigenlijk de vraag moeten stellen op het vdo-dayton forum, aangezien vdo volgens mij de enige is die beide cd's 'slikt'. Ik heb zelf een voorkeur voor TeleAtlas, als een van de weinige geloof ik. Het enige heel sterke punt van NavTech (dat is mijn mening) is dat je ook het afslagnummer hoort wanneer je op de snelweg rijdt. Met name wanneer afslagen zeer dicht op elkaar liggen is dit prettig.

Succes met het maken van je keus.

Arjeh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 271

Terug naar “TeleAtlas”