VDO Teleatlas 2004/1 CIQ

Alles met betrekking tot TeleAtlas software
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

VDO Teleatlas 2004/1 CIQ

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Hallo ik zit met een vraag en hoop dat iemand hier een goed antwoord op heeft. Ik zit er over te denken de CD's van TeleAtlas te kopen de CD's van europe CD-1 tot en met Cd-5. Op deze Cd's staan zoveel landen om een voorbeeld te geven, op CD-1 van TeleAtlas 2004 staan, Andorra, Denemarken, Finland, Noorwegen, Portugal, Spanje en Zweden.

Nu vraag ik me af hoe het mogelijk is dat er zoveel landen op 1 enkele CD staan :?: Zijn dit soms alleen de hoofdwegen ofzo :?:

Op de CD zelf staat "CIQ" (Intelligent Content on Demand) is het dan zo dat je hiervoor moet betalen ofzo als je ze wil gaan gebruiken en dus niet alle informatie op de CD zelf staat, of kan ik deze gewoon gebruiken in ieder land zonder extra kosten :?:

Ik heb de MS-4100 en ik snap er helemaal niets meer van, zijn dit nu de CD's die ik moet kopen of moet ik weer hele andere CD's kopen voor dit systeem. Op mijn vorige CD van teleatlas 2003 staat bijvoorbeeld alleen de Benelux (belgie, nederland, luxenburg) op 1 CD, maar op de nieuwe van 2004 staat op 1 CD, Belgie, Engeland, Ierland, Luxenburg én Nederland.

Hoe kan dit allemaal :?: :?: :?: :?: :?:
:?: :?: :?: :?:
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Klaverblaadje,

Jouw MS 4100 kun je NIET met C-IQ CD's voeden, de set waarover jij het hebt is bestemd voor C-IQ systemen.

Voor jouw MS 4100 kun je terecht bij de VDO-Shop, daar zijn zowel kaarten met TeleAtlas als ook met Navteq Navigatie DataBase te koop. Die CD's zijn dan ook voorzien van een Michelin, Varta of Merian gids.
Voor jouw systeem kun je ook rechtstreeks bij TeleAtlas of Navteq terecht, dan zitten er wel de POI's bij, maar geen reisgidsen.

De reden dat de C-IQ CD's voor de MS3200, 4150RS en 4200RS meer landen bevatten dan normale is dat er geen gegevens op staan waarmee een kaart gegenereerd kan worden. Alleen symbolen en pictogrammen, en dat kost minder ruimte.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Dat is heel erg jammer, ik heb deze set zojuist gehad van mijn vriendin :? dan maar een te koop advertentie plaatsen. Bedankt voor de reactie.
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Een vrouw die iets geeft waarop een vrouw staat die je de weg wijst :):):). Dat kan niet goed zijn ;).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Quadrifoglio Verde schreef:Dat is heel erg jammer, ik heb deze set zojuist gehad van mijn vriendin :? dan maar een te koop advertentie plaatsen. Bedankt voor de reactie.
Hopelijk heeft je vriendin er niks voor betaald, ze worden namelijk GRATIS door VDO geleverd. Je betaalt dus geen CD's, maar de vrijgave van de content met C-IQ, dmv. de codes die je krijgt van VDO. Na betaling welteverstaan :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Ik of eigenlijk mijn vriendin is genept door de verkoper. Mijn vriendin heeft 125 Euro voor deze set betaald vanmiddag en gekocht via www.tweedehands.nl. Ik baal hier natuurlijk onwijs van 125 Euro is niet een klein bedrag voor iets wat je "gratis" kan krijgen! Ik wil dan ook stappen ondernemen tegen deze verkoper maar weet helemaal niet of dat mogelijk is en weet ook niet hoe.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte hiervan! Dit soort zaken zijn belachelijk! Ze wilde mij een plezier doen door de 2004 versie te geven, toen ze over de tel vertelde dat er CIQ op de CD's stond ging er bij mij al een lampje branden :idea: en heb ik deze post gedaan hierboven. Als jullie tips hebben hoe ik mijn geld terug kan krijgen als dit mogelijk is hoor ik het graag!

Bedankt voor de reacties allemaal!
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Hier even een vervolg op het verhaal, volgens de verkoper waren de Cd's helemaal niet gratis klopt dit? Dit is het mailtje wat ik kreeg:

"Ik heb op 12 maart mijn nav syst gekocht waarbij je ook moet betalen voor het europa setje.
Hier zaten twee soorten nav. cd's bij, te weten mijn huidige en teleatlas.
Teleatlas is het setje waar ik dus niet voor gekozen heb, en dus overbodig zijn.
Gratis heb ik ze dus niet.
Het schijnt dat de update cd's mij wel gratis worden toegezonden. Hier is echter geen sprake van"


Ik snap er nu niets meer van..... :?: :shock: :?:
Weet iemand hoe het zit?????????
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Klavertje Vier,

Je naam brengt je geen geluk zo te lezen :cry:

Wat de verkoper (V) schrijft is ten dele waar, maar net zo goed ook niet.

De feiten:
-Bij aankoop van z'n C-IQ systeem heeft V twee sets CD's ontvangen, eentje met Navteq, de andere met TeleAtlas.
-V kan er één van de twee activeren binnen z'n abonnement, als 'ie ook de tweede wil activeren moet hij daarvoor extra betalen. LET WEL: Hij betaalt NIET voor die CD's, maar voor het kunnen vrijschakelen van die CD's op ZIJN systeem.
-C-IQ CD's of DVD's worden gratis geleverd, en zijn zonder vrijschakeling, waarvoor je dus een code moet ontvangen van VDO gewoon WAARDELOOS. En die code is gekoppeld aan een bij VDO geregistreerd C-IQ systeem.

Conclusie: V heeft jou(w vriendin) een setje waardeloze CD's verkocht, die werken alleen tegen betaling van de vrijschakeling op een C-IQ systeem.
In jouw situatie zou ik V benaderen met dit verhaal en 'm duidelijk maken dat 'ie een WANPRESTATIE geleverd heeft. Als eigenaar van een C-IQ systeem weet hij, of op z'n minst had hij behoren te weten dat hij jou een waardeloze set CD's geleverd heeft.

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Volledig eens met JW. De verkoper had moeten weten dat hij de CD/DVD's GRATIS gekregen heeft als startlevering bij zijn C-IQ systeem. Hij mag ze natuurlijk tegen iedere prijs verkopen maar had dan moeten mededelen met de verkoop dat de CD's voordat ze gebruikt kunnen worden tegen betaling vrijgeschakeld kunnen worden middels de C-IQ methode. Als hij die mededeling niet gedaan heeft dan is zijn verkoop onrechtmatig.

Overigens, maar ik weet niet hoe dat precies zit bij verkoop tussen particulieren: volgens het BW heb je een 'bedenk-periode' na aanschaf. Binnen die periode kun je een gekocht object retourneren zonder opgaaf van reden (en tegen betaling van kosten gerelateerd aan het retournern (bijv. portokosten)) en terugbetaling van het betaalde bedrag vragen.

Doe dit schriftelijk en maak er maar een beetje een formeel maar redelijk verhaal omheen in de zin van: op advies van mijn verzekering verzoek ik u hierbij om binnen <termijn> terugbetaling op mijn bankrekening van <bedrag>.

Succes,
Groet, Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Riekus schreef:Volledig eens met JW. De verkoper had moeten weten dat hij de CD/DVD's GRATIS gekregen heeft als startlevering bij zijn C-IQ systeem. Hij mag ze natuurlijk tegen iedere prijs verkopen maar had dan moeten mededelen met de verkoop dat de CD's voordat ze gebruikt kunnen worden tegen betaling vrijgeschakeld kunnen worden middels de C-IQ methode. Als hij die mededeling niet gedaan heeft dan is zijn verkoop onrechtmatig.

Overigens, maar ik weet niet hoe dat precies zit bij verkoop tussen particulieren: volgens het BW heb je een 'bedenk-periode' na aanschaf. Binnen die periode kun je een gekocht object retourneren zonder opgaaf van reden (en tegen betaling van kosten gerelateerd aan het retournern (bijv. portokosten)) en terugbetaling van het betaalde bedrag vragen.

Doe dit schriftelijk en maak er maar een beetje een formeel maar redelijk verhaal omheen in de zin van: op advies van mijn verzekering verzoek ik u hierbij om binnen <termijn> terugbetaling op mijn bankrekening van <bedrag>.

Succes,
Groet, Riekus
Hallo,

Als aanvulling nog twee opmerkingen:

1) Het is niet alleen een kwestie van dat de CD's pas werken ná betaalde vrijschakeling, maar veeleer dat ze alleen werken op een C-IQ systeem. Bij een MS 4100 zijn ze onbruikbaar.
En het verhaal blijft dat die CD's gratis geleverd worden door VDO aan iedere VDO Navi eigenaar met een C-IQ abonnement.

2) Schermen met de verzekering heeft geen zin, tenzij hier een rechtsbijstandsverzekering bedoeld wordt. Meldt dat dan ook expliciet.

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Vrees toch dat één en ander vrij kansloos is, immers, het staat mij geheel vrij om iets wat ik gratis gekregen heb te verkopen, zonder dat ik vermelding hoef te maken dat het een gratis verkregen product is of dat het product elders goedkoper/gratis is.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan die kleine parfumflesjes die je weleens krijgt bij aanschaf van één of ander luchtje, daar zijn verzamelaars voor die er graag voor betalen.

Zo zijn er nog tal van meer zaken, zoals de man die een 'zak met piepers' voor veel geld kocht, hij was van mening dat het om semafoon's ging, de verkoper leverde echter een zak aardappels, welke ook als 'piepers' bestempeld waren in de streektaal van de verkoper. Hier kwam een rechtszaak van (iets van 50 gulden per aardappel is immers duur eten...) en de verkoper won......... Er was immers geen sprake van misleiding, de koper had beter navraag moeten doen (of zo iets dergelijks stond toen in de motivatie van de uitspraak)

Bedenk ook altijd dat schermen met wet-artikelen etc. doorgaans een tegenreactie opleveren waarin weer andere artikelen worden aangehaald, en voor je het weet zit je 'full-time' met je neus in de boeken te winkelen wat welk artikel betekend en welk artikel daar weer een uitsluitsel op heeft.

Dit is een vervelende zaak, met name omdat het een transactie tussen particulieren is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Eens, het klavertjevier heeft daarom alleen een kans als de verkoper niet gemeld heeft dat voor daadwerkelijk gebruik van de CD's een C-IQ systeem van VDO beschikbaar moet zijn EN betaling van C-IQ fee voor vrijschakeling betaald moet worden.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • saab 9-3 2004
    door leonsaab » 21 mei 2016 10:18 » in Saab
    Reacties: 1
    Weergaves: 1401
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 932
  • subaru outback 2004 navigatie
    door THE WRAITH » 16 apr 2015 17:52 » in Subaru
    Reacties: 4
    Weergaves: 818
  • Nissan Primera 2004 met navigatie
    door Jacques28 » 10 apr 2016 20:13 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 2
    Weergaves: 1300
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 538
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1591

Terug naar “TeleAtlas”