Reisinformatie versus Bijzondere lokaties

Alles met betrekking tot TeleAtlas software
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Reisinformatie versus Bijzondere lokaties

Bericht door arjeh »

De database die je raadpleegt bij Reisinformatie, is dit dezelfde database als bij bijzondere lokaties? (voor de nieuwste TeleAtlas cd van VDO) Ik begrijp dat je bij Reisinformatie prijzen van restaurants, sorteren op verschillend merk tankstation, etc. kunt zoeken, maar het belangrijkste voor mij is waar de meeste gegevens in staan. Momenteel rij ik met TeleAtlas 2002/2003 incl. reisinformatie, maar ben aan het afwegen of ik misschien wil overstappen op NavTech. En, is het verschil van pakweg € 20 waard, voor de extra Reisinformatie?

Arjeh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Arjeh,

Deze vraag heb ik mezelf ook al eens gesteld, en vervolgens gemerkt dat er inderdaad verschillen zitten tussen beide DB's.
Ik hou het er op dat de VDO kaarten een extra DB hebben, van Michelin of Varta, waarin deze gegevens zitten. Als je een kaartCD koopt rechtsreeks van TA of NT, dus niet de VDO versie ontbreekt deze DB.
Ik kan het niet uitproberen omdat ik alleen VDO CD's heb, maar volgens mij kun je dan ook niet bij het menupunt Reisinformatie. Klopt dat?

Voor de goede orde, en even m'n Mod-pet opgezet, ik heb je zelfde posting bij NT weggehaald, dubbel-posting doen we hier niet.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Hoi JW,

De dubbele posting heb ik expres gedaan, omdat er misschien verschil zit in TeleAtlas en NavTech. Maar zoals ik jou nu zo beluister, zijn de VDO cd's incl. reisinformatie, zowel bij TA als bij NT. Maar als jij de cd van VDO hebt, dan kan je toch zien of het dezelfde database is? Wellicht zou dat niet het geval zijn (je hoeft het niet voor me na te kijken hoor), maar ik kan op de website van vdo moeilijk zien wat nu bij 'bijzondere lokaties' hoort en wat bij 'reisinformatie'. Als de totale hoeveelheid POI (ik zie dit als de verzamelnaam voor beiden) vermeld staat, kan dit gerust dus zomaar de helft zijn (dubbelingen van 'bijzondere lokaties' en 'reisinformatie'). Ik denk dat vdo maar eens iets duidelijker moet zijn over de vermelding van deze POI.

Arjeh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Zumo 340 Basecamp versus Tyre to Travel
    door DigiWalker » 07 jul 2014 00:30 » in Garmin
    Reacties: 13
    Weergaves: 1861

Terug naar “TeleAtlas”