Met Benelux 2004/2005 naar zuid frankrijk op vakantie ??

Alles met betrekking tot TeleAtlas software
rayms3100
Junior Member
Junior Member
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2005 21:14

Met Benelux 2004/2005 naar zuid frankrijk op vakantie ??

Bericht door rayms3100 »

Beste Forummers,

Ik ben nieuw in de navigatie wereld en dus niet op de hoogte van de mogelijkheden van de huidige software.
Heb sinds kort een VDO Dayton MS 3100 (zilver met pc4000).

Nu mijn vraag:

Ik ga deze zomer met de auto naar zuid frankrijk (plaatsje Canet). Is het nu mogelijk om met mijn Benelux 2004/2005 cd vanuit nederland naar zuid frankrijk te rijden en aan te komen in het plaatsje Canet ?

Of is het de bedoeling dat ik mijn route plan tot de grens en dan de frankrijk 2004/2005 cd erin moet doen ?

of ???

Wie helpt. De frankrijk cd zal ik dan namelijk nog moeten aanschaffen !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb net even voor je gekeken en met de Benelux CD TeleAtlas @004/2005 is in ieder geval de bestemming Canet aan de A75 thv Montpellier in te voeren en als bestemming te kiezen. Echter het systeem kent geen kaart-layout.
Om daar op je eindbestemming te komen is een CD van Frankrijk onontbeerlijk. Een Michelinkaart of even vragen is echter stukken goedkoper.
Mocht je overwegen een CD van Frankrijk aan te schaffen, neem dan niet de Frankrijk CD van TeleAtlas uit het VDO-Europa-pakket want daar staan geen Europese hoofdwegen op. Neem een reguliere TA of Navteq CD.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rayms3100
Junior Member
Junior Member
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2005 21:14

Nog een vraag

Bericht door rayms3100 »

Gerritje,

Alvast bedankt voor je snelle reactie.

En als ik nou in nederland begin met de frankrijk cd.... kan ik dan wel in 1 keer doorrijden van nederland naar de bestemming in frankrijk tot aan de voordeur ?? of heeft de frankrijk cd geen nederland op de cd staan en moet ik dus de benelux cd na de grens omwisselen voor de frankrijk cd ?

Zo ja wisselen...stel ik hem in nederland dan in op canet en wissel ik hem dan na de franse grens om voor frankrijk ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat mag je zelf uitmaken. Plan de bestemming tot op huisnummerniveau met de Frankrijk CD en kijk of de Benelux CD dit accepteert. Zo ja dan kun je tot in Frankrijk vlak bij je bestemming navigeren met de Benelux CD. Wil je ook in Frankrijk alle details weten dan de Frankrijk CD erin.
Je kunt ook meteen met de Frankrijk CD beginnen in Nederland. Dan zegt truus echter "Begeeft u zich naar de geplande route", dwz als je tenminste niet zelf aan een grote doorgaande of snelweg woont.

Je ziet, er zijn meerdere mogelijkheden.
Succes!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Wat ik altijd deed is het volgende:

Stop de CD van Frankrijk erin (moet wel een CD zijn waar de hoofdwegen van Europa op staan). Selecteer je eindbestemming. Laat een route plannen. Rijden maar!'

Zoals je ziet liet ik altijd de CD van Frankrijk erin zitten. Het systeem kan dan niet vanaf je voordeur begeleiding geven, maar als je eenmaal bij een snelweg bent (in Nederland dus) krijg je totaan je bestemming begeleiding. Voordeel: geen gewissel van CD's en begeleiding ook in de Benelux (ALLEEN op de hoofdwegen...). Nadeel: als je van de weg gaat (in de Benelux) dan krijg je geen begeleiding meer, omdat die wegen er niet op staan. Je zou dan de CD van de Benelux erin moeten doen.

Persoonlijk vind ik het geen probleem om even naar de snelweg te rijden en daar pas begeleiding te krijgen. In Frankrijk heb je wel gedetailleerde begeleiding. Ik deed dat altijd zo (en heb gelukkig in de Benelux geen omleiding nodig gehad.... ;)).

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. let er wel op dat als je een CD van Navteq koopt dat je misschien geen gegevens hebt van dat plaatsje. Misschien, als je een CD van Navteq zou overwegen, dat iemand met een recente CD het even kan checken of dit plaatsje erop staat? Laat ons dan wel ff weten als je dit overweegt.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TOM XL en navigatie in Frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 12:18 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 606
  • ONE XL geen flitsers voor frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 11:52 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 489
  • CD500 MY2009/2010 Benelux v.2012/2013
    door A__x » 04 aug 2014 11:59 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 817
  • Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
    door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 533
  • saab 9-3 2004
    door leonsaab » 21 mei 2016 10:18 » in Saab
    Reacties: 1
    Weergaves: 1393
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1615
  • Navigatie opel vivaro 2005
    door stefan_grip » 07 feb 2016 15:20 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 547

Terug naar “TeleAtlas”