Duitsland

Alles met betrekking tot TeleAtlas software
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Duitsland

Bericht door Higgy »

Mijn vrouw moet volgende week naar Duitsland (een klein plaatsje bij Hannover) dus ik had m'n TA Duitsland 2003 maar weer eens tevoorschijn gepakt. Als ik die hier, in Nederland, laad, dan kan ik de juiste plaats en de juiste straat vinden. Ook verschijnt er kaartbeeld (Eindhoven e.o.) Edoch, als ik op Start Begeleiding druk, blijft ie rekenen en ook na 10 minuten is ie daar nog niet uit.
Zou dat te maken hebben met dat ik, met de Duitse cd geladen, me in niet-gedigitaliseerd gebied bevind? (Helmond staat niet op die CD, de A67 onder Helmond langs wel. Hij zou dan toch met de melding: begeeft u zich naar de aangegeven route moeten komen?)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Als ik het me goed kan herinneren dan kan hij pas een route berekenen als je in gedigitaliseerd gebied komt. Je zult dan dus eerst naar bijvoorbeeld de snelweg moeten rijden. Hij kan ook niet zeggen dat je naar de geplande route moet gaan, want hij kan nog geen route plannen...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Dank je. Dan klopt m'n veronderstelling inderdaad en verklaart dit ook waarom ik wel kaartbeeld zie.
CD is dus niet beschadigd.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Heren heren: Onjuist!
Hij zou het zoals Higgy schrijft gewoon moeten doen met de Duitsland CD er in.
Hier is iets mijns inziens iets anders aan de hand.

Met de VDO Teleatlas en Navteq CD's moet je perse de "buitenlandse'" CD er in stoppen als je niet precies bij een "hoofweg"je bestemming hebt.
Met de BMW Navteq die een iets andere software gebruikt kun je een willekeurig punt in het buitenland kiezen, zels niet gedigitaliseerd en kun je deze bestemming met je Benelux CD slecteren en als bestemming kiezen.


Probeer eens of het met een andere "buitenlander" wel gaat
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi Gerritje,

Weet je dat zeker? Ik meen me namelijk herinneren dat het systeem pas bij een hoofdweg kon gaan berekenen. Het kan natuurlijk zijn dat ik er naast zit... Je kan dus, zoals jij zegt, gewoon een CD erin doen van het buitenland en waar dan ook een route plannen? En wat zegt het systeem dan als je niet bij een hoofdweg bent?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Maar met de TA 2003 sw moet, je, zeker met de duitsland cd erin EN een pc5000, eerst naar een gedigitaliseerde weg VOORDAT de pc aan het rekenen gaat. Dus de eerste 2 veronderstellingen zijn juist. Dat het met BMW sw anders gaat is best mogelijk, maar de door topicstarter genoemde problemen herken ik voor 100% vanuit de tijd dat ikzelf ook een pc5000 had. Sterker nog, ik was afgelopen zomer in Tsjechie in het plaatsje Bitov (er zijn er meerdere) welke niet op de kaart stond. Vandaaruit een route naar Wenen uitgezet. De berekening van de route werd bij mij ook pas gestart vanaf het moment dat ik op een gedigitaliseerde weg kwam. En ik heb dan een pc5500.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als ik bij mij voor de deur een route wil plannen naar een willekeurige plaats in bijv. Spanje, doe ik de CD Spanje er in (TA 2004/2005) en selecteer ik een bestemming buiten de MRE en start begeleiding.
Ondanks het feit dat ik me niet bevind op een weg die op de Spanje CD staat wordt de berekening normaal gestart.
Het eerste wat ik te horen krijg is uiteraard om me naar de geplande route te begeven, in mijn geval ongeveer 500 mtr rijden naar doorgaande straat in Oosterhout die gewoon op de Spanje CD staat en kennelijk valt in de categorie MRE. Hetzelfde grapje werkt ook met de Navteq CD 2004/05
Als de bestemming wordt opgeslagen en ik de Benelux CD er in steek en weer begeleiding vraag kan de route niet worden berekend omdat de bestemming niet voorkomt bij de MRE.
Met de BMW Navteq CD's kun je DJ'en zoveel je wilt en de route wordt steeds berekend. Ook met een Frankrijk CD er in om te rekenen van Oosterhout naar Spanje.

NB Zojuist nog even geprobeerd met de nieuwe TeleAtlas 2005/2006 CD Benelux: Hiermede is dezelfde mogelijkheid als bij de BMW Navteq voorzien. Elke willekeurige bestemming te selecteren voor begeleiding en berekenen van de route is mogelijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Dit verhaal zo lezend lijkt het of er tegenstellingen zijn, toch is dat naar ik denk niet het geval. Het gaat er in mijn ervaring om hoe groot die afstand (hemelsbreed?) is totaan het punt dat wel gedigitaliseerd is.

Toen ik nog met de 5000 reed deed ik de Duitsland CD er bij mij voor de deur in, de afstand tot aan de snelweg is bij mij hemelssbreed niet veel meer dan 500 meter. Dan werd er wel een route berekend, met de opmerking: "begeeft u zich naar de geplande route aub".
Ook terug vanuit Duitsland werd de route gepland, m'n huisadres staat als coordinaat in het adresboek. Echter die laatste 500 meter is de begeleiding natuurlijk niet aanwezig, je ziet dan dat de pijl wel de richting aanwijst waar je huis staat, hoe je daar moet komen weet 'ie natuurlijk niet. In mijn geval moet ik een eind omrijden om die laatste 500 meter te overbruggen, je ziet dat ook op je scherm als blanco met alleen een pijl die beweegt. Totdat je thuis bent, dan is het: "bestemming bereikt" :wink:

Als ik echter niet zo dicht bij een gedigitaliseerde route was, bij voorbeeld terug vanuit Duitsland met de Benelux CD erin en een afstand veel groter dan die 500 meter vanaf m'n startpunt naar een gedigitaliseerde weg, bleef het systeem rekenen en kwam er niks uit.

Mijn conclusie is dan ook: het hangt van de afstand af tussen het startpunt en de wél gedigitaliseerde weg of je op deze manier een route kunt laten berekenen en kunt navigeren.
Als die afstand te groot is, kun je een paar trucjes uithalen om de route te laten berekenen, er van uitgaand dat de MRE's op allebei CD's staan.
1) Doe de Benelux CD er in, en geef de eindbestemming aan in de buurt van een hoofdroute. In een grote stad kun je dan vaak niet op de eindbestemming selecteren maar wel op stadscentrum of een ander POI. Zó kun je dan zien hoe de route gaat lopen, en wat de geplande afstand en reistijd is.
2) Via de demo-mode kun je met de D-CD in het systeem een iets ander startpunt kiezen en dan de eindbestemming wel ingeven. Dan kun je zien hoe de route gaat lopen.
3) Stop de D-CD er in, geef de bestemming op, laat 'm even rekenen, wissel dan de D-CD voor de Benelux en kies dan de laatste bestemming. Die staat dan als het goed is als coordinaat in het geheugen en kan wellicht wel als einddoel herkend worden als je op begeleiding drukt, ook al ontbreekt dat laatste stukje. Probeer het maar eens, mij lukte dat toen wel.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

In mijn geval was het dichtsbijzijnde gedigitaliseerde punt ongeveer 35 km verwijderd van mijn startpunt. De computer sloeg aan het rekenen maar er kwam pas een reactie nadat ik op ongeveer 200 mtr vanaf de bekende doorgaande weg was. Dus ongeveer een half uurtje rijden vanaf het vertrekpunt.
Dus tot dat moment geen pijlaanwijzingen of wat dan ook.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gene schreef:In mijn geval was het dichtsbijzijnde gedigitaliseerde punt ongeveer 35 km verwijderd van mijn startpunt. De computer sloeg aan het rekenen maar er kwam pas een reactie nadat ik op ongeveer 200 mtr vanaf de bekende doorgaande weg was. Dus ongeveer een half uurtje rijden vanaf het vertrekpunt.
Dus tot dat moment geen pijlaanwijzingen of wat dan ook.
Dat klopt dus met mijn bevindingen eerder opgedaan als hierboven beschreven.
Die 200 meter kan ik me wel voorstellen, wellicht zou het ook al een paar honderd meter eerder goed gegaan zijn als je daar een poosje had stilgestaan :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Allen: bedankt. Het verhaal is inmiddels logisch en duidelijk!
Ik stuur d'r (m'n vrouw, zie eerste bericht) gewoon de weg op: ze ziet maar dat ze d'r komt! :wink: :sturen:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mijn conclusie is dan ook: het hangt van de afstand af tussen het startpunt en de wél gedigitaliseerde weg of je op deze manier een route kunt laten berekenen en kunt navigeren.
Ik kan me wel vinden in de strekking van deze mening alleen de genoemde 500 m komt er bij mij althans iets anders uit te zien.

Ter verduidelijking:

Op mijn systeem kan ik met de CD Benelux TA 2005/06 een route plannen naar een punt in Spanje of Duitsland dat meer dan 5 km verwijderd is van een MRE
Met de CD van bijv Duitsland TA 2004/05 kan ik vanaf een punt in Nederland 3km vanaf een MRE gewoon een route plannen naar Duitsland.

Met de CD van BMW Navteq Duitsland 2005-2 kan ik vanaf volkomen onbekende plaatsen in Nederland en Spanje, resp 3 en 5 km verwijderd van een MRE de route plannen.

Voor alle mogelijke varianten geldt dat ook kortste snelste en alle beperkingen werken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gerritje,

Je kunt best gelijk hebben met de door jou aangegeven afstanden, ik kan dat niet meer checken nu ik met een DVD systeem rijd :)

Ik herinner me dat ik bij een paar gelegenheden tegen dit fenomeen aangelopen ben, vanuit mijn huis op zo'n 500 meter hemelsbreed van de snelweg (de afstand tot de eerst mogelijke oprit is veel groter, maar dat weet het systeem dan niet!) ging het goed, wellicht dat dit ook goed gaat bij een wat grotere afstand.
Anderzijds herinner ik me dat ik in Duitsland een 10-tal kilometers of zoiets vanaf de MRE zat en dat 'ie het toen niet deed.
Waar precies de grens ligt weet ik niet.

Als je schrijft:
Op mijn systeem kan ik met de CD Benelux TA 2005/06 een route plannen naar een punt in Spanje of Duitsland dat meer dan 5 km verwijderd is van een MRE
hoe doe je dat dan? Geef je daar de coordinaten van in of zo? Of doe je dat door eerst de Spanje CD te gebruiken, dan dat adres op te slaan en vervolgens de Benelux CD weer toe te passen, mijn 3e suggestie dus?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

hoe doe je dat dan? Geef je daar de coordinaten van in of zo? Of doe je dat door eerst de Spanje CD te gebruiken, dan dat adres op te slaan en vervolgens de Benelux CD weer toe te passen, mijn 3e suggestie dus?
Ik heb met de desbetreffende landen CD´s diverse bestemmingen in het adresboek opgenomen.
Vervolgens kan ik deze met de Benelux CD er in, gewoon een adres selecteren en de route plannen en uitvoeren. Mocht ik onderweg behoefte hebben aan meer details (Dat groene bos en het blauwe water zien er zo leuk uit op het scherm), dan stop ik de landen CD er in. E.e.a. vrijwel analoog aan jouw methode #3

Het aardige is nu ook dat Navteq een andere snelste route berekent dan TA. Ta heeft naar het zuiden een voorkeur voor Maastricht en Luxembourg terwijl Navteq eerst een bezoekje aan Antwerpen op prijs schijnt te stellen.
TA gaat naar Barcelona via Luxembourg en Lyon en NT via Parijs en Millau.
Analoog aan eerdere ervaringen in de buurt van Arreau (Het begin van die heerlijke maar pijnlijke klim naar de Col d'Aspin) zoals door jou beschreven, ging Nvateq Fance 2004 al over het viaduct van Millau nog voor dat de weg geopend was!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gerritje,

Die methode #3 is dus inderdaad een handige, ben benieuwd of Higgy 'm nu ook gaat gebruiken voor z'n wederhelft. Of durft hij het aan het haar zelf maar te laten uitzoeken?

Overigens, off-topic dus, die Aspin is inderdaad een schitterende col, de mooiste die ik ken qua uitzicht. Ben jij die met de fiets gereden, vanaf Arreau? En toen ook nog de Tourmalet soms? Ik heb ze beiden een paar keer met de auto gedaan, en dat was al geweldig :) Deze keer zijn we de andere kant opgegaan, de Peyresourde dus, met de auto welteverstaan :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Off topic, maar wij, m'n vrouw en ik hebben ze alle drie gedaan, met bagage, tijdens een tocht van oost naar west door de Pyreneën. Afzien maar onvergetelijk!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Off topic, maar wij, m'n vrouw en ik hebben ze alle drie gedaan, met bagage, tijdens een tocht van oost naar west door de Pyreneën. Afzien maar onvergetelijk!
Off topic inderdaad, maar wel even: CHAPEAU :respect:
En daarna nog de Aubisque ook soms? Of zijn jullie toen maar in Lourdes blijven hangen om bij te komen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Niet ons ding, dus bijgekomen in Pau en daarna via via naar Biarritz hetwelk een tegenvaller was.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

De heenweg is prima gegaan! Vooraf met de BMW 2005 Duitsland cd de juiste plaats, straat en huisnummer opgezocht en in het adresboek gezet, daarna de TA 2005 Benelux-cd weer geladen.
M'n vrouw is gisteren eind van de ochtend vertrokken, heeft na de grens de cd's verwisseld en is in 5 uur (systeem zei 4 uur en 1 kwartier, maar stikveel Baustellen) zonder 1 verkeerde aanwijzing exact voor de deur van onze vrienden in Duitsland neergezet. Top!

(En om aan te geven hoe relaxed ze de rit vond (kan ook aan de Octavia liggen 8) ) sms'te ze me onderweg tijdens een pauze: "wel veel begrafenissen hier in Duitsland: telkens staat er een bordje Ausfahrt" :lol: :lol: :lol: )
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

En ook de terugweg is prima gelukt. Ze had abusievelijk het thuisadres in het adresboek gewist :oops dus toen ze handmatig Helmond enz. in wilde voeren zei de BMW 2005 cd's 'die ken ik niet'. Afijn, even voor het gemak Venlo ingevoerd (DAT kennen die Duitsers wel, snuifsnuif... :whistle: ) en in Nederland de TA 2005 cd er weer in.
Prima rit gehad zei ze, afgezien van 15 (VIJFTIEN!) Baustellen, maar ja, daar doet ook een navigatie niets aan. Weer een zieltje gewonnen voor de navigatie! :wink:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 836

Terug naar “TeleAtlas”