controle welke route teleatlas berekend

Alles met betrekking tot TeleAtlas software
rood
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2004 17:43

controle welke route teleatlas berekend

Bericht door rood »

goedendag,
ben in het bezit van een vdo-dayton systeem ms-4000 en de tele-atlas type mr4000, nou is mijn vraag als ik een route bepaal, zeg maar naar salzburg in oostenrijk, dan kan ik hem instellen op optimale route en ook alleen snelwegen etc, maar ik weet niet welke route hij gaat bereken, is die link op internet te zien en zo ja met welke route-planner heeft tele-atlas de berekenigs en route link

bij voorbaat dank voor eventuele oplossingen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Je zou eens kunnen kijken op http://www.mappy.fr. Dit si een Nederlandstalige site en maakt gebruik van TeleAtlas kaarten. Misschien dat je er zo wijzer van wordt...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Je kunt natuurlijk kijken op die link, maar dat zegt niks over de wijze waarop jouw MS 4000 die route gaat berekenen. Dat wordt (mede) bepaald door de SW in jouw 4000.

Wat je kunt doen is de route naar Salzburg laten berekenen door je systeem en dan in de routebeschrijving kijken hoe dat is uitgepakt. Je begint daarbij met criterium snelste, eventueel kun je nog een ander criterium uitproberen maar ik denk dat dit naar Salzburg geen zin heeft.
Overigens kun je dit berekenen alleen doen als je TeleAtlas CD ook de MRE's (Major Routes of Europe) heeft. Met welke TeleAtlas CD wil je dit dan ook doen?

Als die route je nou helemaal niet bevalt kun je een tussenbestemming ingeven en eerst daar naartoe navigeren. Als je daar in de buurt gekomen bent kun je een nieuwe (eind)bestemming ingeven.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

JW schreef:Je kunt natuurlijk kijken op die link, maar dat zegt niks over de wijze waarop jouw MS 4000 die route gaat berekenen. Dat wordt (mede) bepaald door de SW in jouw 4000.
Helemaal gelijk in JW! Het is alleen wel een link die je een idee kan geven over hoe TeleAtlas zijn routes plant (maar het ligt uiteraard ook aan je eigen software (die berekent namelijk de route.... :)).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rood
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2004 17:43

Re controle route berekening

Bericht door rood »

Bedankt Toho_nl, ik denk dat het wel klopt dat Tele-Atlas een of andere link heeft met de routeplanner van Mappy.com, omdat daar ook de landen ontbreken die bij Tele-Atlas ook niet verkrijgbaar zijn, o.a Kroatie.

Ook bedankt voor je snelle reactie JW, maar ik denk dat je met SW bedoeld de software?, verder weet ik niet of er MRE's in of bij zitten, dat komt omdat ik een andere wagen kort geleden heb gekocht waar alles wel inzat, maar geen beschrijvingen, kom er wel uit hoor, maar niet de details.
IK gebruik, wat er ook inzat de Tele_Atlas van de Benelux 2003.

Verder vind ik dit een hele mooie vriendelijke site

Vrgr P.Rood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Mappy maakt gebruik van digitale kaarten. Deze worden voor deze site geleverd door TeleAtlas. Zo heeft Mapquest bijvoorbeeld de data van Navteq. Maporama maakt gebruik van beide (in o.a. Frankrijk is het TeleAtlas).

Je kunt op dit soort sites routes plannen, maar dit wil niet zeggen dat je navigatiesysteem het ook zo doet. Natuurlijk zijn er wel overeenkomsten, maar het is (zoals JW al zei) afhankelijk van je software (SW). Deze berekent namelijk de route en het kan zijn dat die dat anders doet dan de software van de sites... Vandaar dat je er geen 100% rechten aan kunt ontlenen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
    door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 339
  • Route instellen
    door mcl » 14 sep 2022 15:37 » in Waze
    Reacties: 0
    Weergaves: 192
  • Route instellen
    door transit » 06 dec 2018 12:45 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 680
  • Route in één keer opgeven
    door LaTouriste » 25 mar 2016 12:56 » in Mitac Mio
    Reacties: 2
    Weergaves: 632
  • als 50 berkend geen route
    door pakico » 21 jun 2014 12:52 » in Mercedes
    Reacties: 4
    Weergaves: 681
  • opgegeven route bekijken
    door vanappeven » 27 jul 2015 10:01 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 513
  • Route samenstellen meerdere adressen
    door bramsix » 05 jan 2016 20:39 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 671

Terug naar “TeleAtlas”