CD FRANKRIJK EN MAIN ROUTES EUROPE

Alles met betrekking tot TeleAtlas software
Wieger
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2004 15:17

CD FRANKRIJK EN MAIN ROUTES EUROPE

Bericht door Wieger »

Een klant van mij stelt de volgende vraag waarop ik geen antwoord heb, wie kan mij helpen??

De klant heeft een Blaupunkt Travelpilot E1 systeem en wil een cd van Frankrijk aanschaffen ivm de naderende vakantie. Zijn reisdoel is Rougemont (25680) (en nu niet allemaal daar naar toe gaan!!!!!).
Nu heeft een kennis van hem toevallig een Blaupunkt DX70 en een Frankrijk cd. Ten eerste kent die deze plaats niet en ten tweede schijnen op de Frankrijk cd de buitenlandse doorgaande wegen met een DX70 niet te werken.

Met andere woorden, als de cd van Frankrijk in het toestel zit kun je vanuit Nederland noch je vertrekplaats nog je reisdoel instellen. (toch handig zo'n navigatiesysteem, nietwaar?)

De vraag waar alles om draait: Is dit met de E1 allemaal wel mogelijk of is de aanschaf van een Teleatlas cd van Frankrijk ook hier geen goede investering???

voor de goede orde, de DX cd zit dus niet in het E1 toestel (is bekend dat dat niet werkt)

Wie maakt mij blij??


Wieger

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Een paar opmerkingen naar aanleiding van je probleemstelling:

- Er bestaat een "kale" Frankrijk DX en een setje waarop ook de MRE's staan. Kijk maar eens bij de TA shop. Alleen met die laatste kun je buiten Frankrijk navigeren, dus de vraag is welke CD's de persoon in kwestie heeft.

-De Frankrijk voor E1 bevat altijd de MRE's, op één CD.

-Of Rougemont op de E1 CD staat weet ik uiteraard niet. Op welke versie van de DX staat 'ie niet?

-Navigeren werkt, als je de MRE's er op hebt normaliter zo dat je in ons land de Frankrijk CD erin stopt, en dan via de hoofdwegen via Duitsland of België naar Frankrijk rijdt. Het kan in het begin even lastig zijn als je erg ver van de hoofdroute vandaan woont, dan kan het dus zijn dat je vooralsnog niet begeleidt wordt en zelfs dat 'ie blijft zoeken omdat 'ie niet weet hoe hij op de hoofdroute moet komen.

-Een veel gebruikte methode is even met de Benelux CD te beginnen, een grensovergang te kiezen en daar naartoe te rijden. Onderweg kun je dan de CD wisselen. Zelf deed ik het altijd volgens het principe hierboven beschreven. Ik woon niet te ver van Utrecht vandaan, en dan zei het systeem altijd: "begeeft u zich naar de geplande route aub".

Met m'n huidige DVD systeem is dit probleem natuurlijk voor altijd verleden tijd :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Even een aanvulling:

Rougemont (25680) staat in de database van TeleAtlas. Dit kun je controleren op http://www.mappy.fr. Dit is een site in het Nederlands met TeleAltas kaarten. Het lijkt mij dan ook meer dan logisch dat die plaats ook op jouw CD staat. Je moet inderdaad dan wel MRE erbij hebben, anders kan je hem pas gebruiken als je in Frankrijk bent. Je kunt, zoals JW al zei, ook je Benelux CD gebruiken om je te laten sturen naar de grens van Luxemburg met Frankrijk (ik neem aan dat je zo rijdt) en dan daar de Frankrijk CD erin te doen. Dit is, als je geen MRE wilt kopen, ook een optie.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • verkeerde routes
    door petervan » 06 mei 2015 15:39 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 536
  • tomtom go mobiel track laden in mijn routes
    door terrin » 24 okt 2016 20:28 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 1316
  • Request dvd cover Audio RNS-E 2015 Europe
    door brainiak » 08 mar 2015 14:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 358
  • TOM XL en navigatie in Frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 12:18 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 613
  • ONE XL geen flitsers voor frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 11:52 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 496

Terug naar “TeleAtlas”