avic-x1 teleatlas

Alles met betrekking tot TeleAtlas software
Gebruikersavatar
P3trick
Junior Member
Junior Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:13

avic-x1 teleatlas

Bericht door P3trick »

Hallo,

Ik lees toch veel op verschillende forums dat mensen klagen over de dvd van teleatlas die bij de pioneer avic-x1 word geleverd. Deze schijnt oud te zijn en wegen die al meer dan 5jaar niet meer beststaan moeten gewoon nog bereden worden waardoor je voor een gebouw staat.

Is dit waar, hoe komt dit, en als dit zo is is dit toch wel een hele kwalijke zaak.

Ik zou hier graag antwoord van de mensen van teleatlas zelf krijgen. Ik begreep dat die hier rond struinen.

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: avic-x1 teleatlas

Bericht door JW »

P3trick schreef:Hallo,

Ik lees toch veel op verschillende forums dat mensen klagen over de dvd van teleatlas die bij de pioneer avic-x1 word geleverd. Deze schijnt oud te zijn en wegen die al meer dan 5jaar niet meer beststaan moeten gewoon nog bereden worden waardoor je voor een gebouw staat.

Is dit waar, hoe komt dit, en als dit zo is is dit toch wel een hele kwalijke zaak.

Ik zou hier graag antwoord van de mensen van teleatlas zelf krijgen. Ik begreep dat die hier rond struinen.

Alvast bedankt.
Dat hopen wij ook, maar dat weten we dus niet. Ik heb ook geen enkele indicatie dat hat wel het geval is, dus weet ik even niet waar jouw "begreep" vandaan komt.

Is het echt zo dat die DataBase op de TA DVD zó oud is? Zijn daar voorbeelden van te geven?
Het zou mij verbazen als dat werkelijk zo is, zo stom zijn ze toch niet bij Pioneer :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
P3trick
Junior Member
Junior Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:13

Bericht door P3trick »

Sorry ik was verward met navteq die hangt hier wel rond.

Nou ik lees veel op engelse fora's dat ze klagen.
Ik heb het opzich niet van nederlanders/belgen gehaar maar nu ken ik ook niemand direct die mij dat kan vertellen.

Maar ook hier op het forum zeggen veel mensen teleatlas is slecht tegenover navteq. (dit staat uiteraard los van het verhaal of het wel of niet een verouderde versie is)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Slechte databases bestaan niet! (althans dat vind ik). Er zijn wel duidelijke verschillen te merken. Dat neemt echter niet weg dat de CD's (en DVD) van TeleAtlas en Navteq verschillend beoordeeld worden door de mensen. Dit is niet alleen hier het geval, maar ook buiten dit forum is dat zo. De een zweert bij TeleAtlas, de ander bij Navteq. Wat in ieder geval een feit is is dat TeleAtlas veel meer POI's (bijzondere bestemmingen) heeft. Dit is echt enorm vergeleken met die van Navteq. Zo heeft TeleAtlas o.a. doktoren, pinautomaten, politiebureaus, etc erop staan. Navteq heeft dit (nog) niet. Navteq heeft eens aangegeven op dit forum dat de uitbreiding van het aantal POI categorieën op hun verlanglijstje staat, dus laten we maar hopen dat ze hier snel iets aan gaan doen.

Persoonlijk vind ik de database van Navteq beter, maar ook hier zitten fouten in. Er zijn ook mensen die zeggen dat TeleAtlas beter is, ondanks het feit dat hier ook fouten in zitten (dit houd je altijd). Ik zeg altijd gewoon dit: "Meld de fouten bij Navteq of TeleAtlas en dan heb je vanzelf een betere database (met dus minder fouten)." Een discussie tussen Navteq en TeleAtlas is denk ik ook afhankelijk van waar je woont. Zo klopt er bij mij hier zeer weinig van de TeleAtlas database en is die van Navteq zo goed als correct (de fouten die er nog zijn hebben ze al toegestuurd gekregen). Nu kun je natuurlijk zeggen dat ik de fouten ook bij TeleAtlas moet melden, ook op basis van mijn uitspraak, maar dit doe ik niet omdat ik dan bezig kan blijven. Er klopt echt zeer weinig (niets overdreven). Ik ben en blijf bij Navteq en daarom heeft het geen nut om de fouten te melden bij TeleAtlas. Ik maak daar toch geen gebruik van.

Het is natuurlijk niet zo dat TeleAtlas heel slecht is (mocht iemand dat concluderen uit mijn verhaal) alleen vind IK Navteq beter (dit is puur op basis van vorige ervaringen). Zomaar afgaan op het feit dat de meerderheid "voor" Navteq zou zijn zou ik niet doen. Het is maar de vraag wat men beter vindt... Misschien een ideetje voor een poll.. Ik zal hem zometeen openen ;).

Groetjes en succes met het achterhalen of de DVD nu zo slecht is (lijkt me wel meevallen).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

Bericht door Petercc »

Ik heb geen eerdere ervaringen en ook de Pioneer Avic-X1 met teleatlas pas sinds kort.
Ben in ieder geval heel tevreden over de hoeveelheid POI's. Zocht in mij onbekend dorp broodnodig naar een tankstation en het systeem leidde me probleemloos naar een hele serie die ik anders nooit had gevonden.

Wat betreft de nieuwheid: mijn vinex-wijk (1e huizen 3 jaar geleden opgeleverd) staat er helemaal op.............. alleen de aansluiting op het oudere wegennet niet (er mist op de DVD 20 meter van de enige onsluitingsweg) dus ik heb er niet veel aan :cry: . En aangezien je bij Teleatlas geen opmerkingen over de DVD bij de Pioneer Avic-X1 kunt maken (zie aparte thread) zal het nog wel even zo blijven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 454
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 419
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 945
  • avic 900 bt
    door umpie30 » 24 aug 2014 10:35 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 478
  • POI Avic F930BT
    door twarnaar » 24 jun 2017 15:38 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 607
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 759
  • avic F860 BT
    door petervan » 15 mar 2016 15:36 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 839

Terug naar “TeleAtlas”