Arenzano - Italie + Nice - Frankrijk

Alles met betrekking tot TeleAtlas software
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Arenzano - Italie + Nice - Frankrijk

Bericht door arjeh »

Ik ga deze zomer naar Italie naar het plaatsje Arenzano. Helaas heb ik geen cd van Italie en ben ook absoluut niet van plan de allernieuwste te kopen. Kan iemand mij zeggen welke iets oudere cd's van Italie nauwkeurige informatie bevatten van die plaatsje nabij Genua? Ik heb begrepen dat Italie niet al te best gedigitaliseerd is en zeker de kleinere plaatsjes niet.

Dezelfde vraag voor Nice in Frankrijk: of kan ik ervan uitgaan dat op de iets oudere cd's van Frankrijk Nice goed gedigitaliseerd is, aan gezien het een grote badplaats is.

Dan de reis naar Italie: is het noodzakelijk om ook de cd van Duitsland en Zwitserland te gebruiken, dit met name indien er files staan en ik van de route af wil wijken.

Ik hoop iets van jullie te vernemen,

Arjeh

P.S. Dit bericht zou ik ook bij TeleAtlas / VDO moeten plaatsen (ik heb een MS5000), maar ik ga er een beetje vanuit dat iedereen die een VDO heeft ook dit gedeelte van het forum leest en ook de TeleAtlas rijders onder ons (dat zijn er maar weinig, maar toch).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ben op moment zonder auto ivm onderhoud aan de Opel. Kan dus niets checken qua inhoud Arenzano.
Ik neem aan dat Nice wel redelijk gedigitaliseerd zal zijn. (uiteraard zal er hier en daar wel eens iets veranderd zijn aan wegen, dus 100% zal het niet zijn met wat oudere versies)

Als je files wil omzeilen door van de snelweg af te gaan, zul je snel vastlopen met de Italie cd in D + CH.
Op de Italie cd staat wel MRE, maar dat is voor alternatieve routes binnendoor niet te gebruiken. Bevat voor D + CH eigenlijk alleen de grote wegen en invalswegen naar de grotere plaatsen, om snel zo'n land door te reizen naar Italie.

Dus neem de hele stapel cd's van Europa maar mee naar Italie :-)

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Hoi Frits,

Ik ga een dezer dagen de nieuwe cd van de benelux aanschaffen (TeleAtlas 2004/2005); maar ik denk dat ik ervan uit mag gaan dat deze wel de verkeersinfo geeft op MRE maar dat de omwegen niet gepland kunnen worden doordat alleen de hoofdwegen erop staan. Zal dus inderdaad een pak cd's moeten aanschaffen.... heeft iemand nog een 'oud' setje over? Ik heb het maar een week of 2 nodig, en om straks 360 euro uit te geven voor de hele set (is er volgens mij nog niet de versie 2004 van noch navteq noch teleatlas) lijkt mij wat overdreven.

Ik hoor graag een tip van een van jullie hoe ik toch buiten de benelux een beetje kan navigeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik zal eens kijken hoe het zit met Arenzano in Italië. Ik laat het zsm weten. Nice zal er denk ik wel helemaal op staan (op de oude CD's). Dit weet ik echter niet zeker, en kan dit ook niet testen, maar dit lijkt me wel waarschijnlijk.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb het eens even bekeken. Ik ben er ff naar toe gereden en gekeken welke delen hij wel en niet kent ;). Nee ff serieus... Ik heb gekeken en op de CD van BMW 2003-01 (deze heeft dezelfde database als de VDO Dayton 2002-02 van Navteq (van augustus 2002)) staat Arenzano als plaats er op. Ook de stratendatabase is enorm uitgebreid. Ik weet niet hoeveel straten er zijn, maar het waren er minstens 50 (misschien wel meer dan 100). Kortom: het plaatsje Arenzano in Italië staat ook gedigitaliseerd op de CD van VDO Daytyon 2002-02 (Navteq-database).

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Deputy Admin

Bericht door Deputy Admin »

Omgezet van NAVTEQ naar TELEATLAS
arjeh schreef: P.S. Dit bericht zou ik ook bij TeleAtlas / VDO moeten plaatsen (ik heb een MS5000), maar ik ga er een beetje vanuit dat iedereen die een VDO heeft ook dit gedeelte van het forum leest en ook de TeleAtlas rijders onder ons (dat zijn er maar weinig, maar toch).
Dubbele berichten zijn niet toegestaan. :twisted:
arjeh schreef:Hoi Frits,
Ik ga een dezer dagen de nieuwe cd van de benelux aanschaffen (TeleAtlas 2004/2005).
Een beetje ongepast om het dan bij NAVTEQ neer te zetten. :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Beste Admin,

Aangezien dubbele berichten niet zijn toegestaan (heb ik ook niet gedaan), en ik een algemene vraag had over cd's (om het even of het nu navteq of teleatlas was) en de meeste berijders van vdo beschikken over navteq, heb ik mijn vraag bij navteq geplaatst. Ja, en dat ik aangaf op het forum dat ik een cd van teleatlas overweeg, ging zonder enige bedoelingen. De bedrijven zullen onderling elkaars concurrenten zijn, maar wij als gebruikers moeten maar zeer blij zijn dat er meerdere bedrijven zijn die navigatie cd's maken.

ToHo: bedankt voor de info, hier heb ik wat aan. De aanschaf van de nieuwste versie van Italie kan ik tenminste achterwege laten. Een 'oudje' van ergens 2003 moet voor mij voldoende zijn.

En verder: sinds vanmorgen de TeleAtlas 2004-2005 in mijn bezit. Bevindingen zal ik tzt op dit gedeelte van het forum vermelden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo Arjeh

heb je hier al gekeken :arrow: viewtopic.php?t=2254

't is van een bekende :wink: :wink: dus misschien............................

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Hoi Topsport,

Bedankt voor je tip. Han en ik hadden al contact gehad via de e-mail. Het is mij toch nog te prijzig voor eenmalig gebruik; desalnietemin was het aanbod meer dan redelijk.

Groet,

Arjeh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TOM XL en navigatie in Frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 12:18 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 606
  • ONE XL geen flitsers voor frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 11:52 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 489

Terug naar “TeleAtlas”