Speedpuls Suzuki Swift bj. '94

Alles met betrekking tot Suzuki navigatie
astatic
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2006 22:00

Speedpuls Suzuki Swift bj. '94

Bericht door astatic »

Ik heb een tweedehands ms4200rs gekocht en aangesloten via een verloopset naar euroceonnector in onze suzuki swift '94.
Nu heb ik het vreemde verschijnsel dat de route gepland wordt, maar als ik stil sta bij een stoplicht dan raakt hij de weg kwijt en begint te tollen, gebeurt af en toe ook onder het rijden.
Ik kom wel op de bestemming aan maar geeft dan vaak na "bestemming bereikt" weer een route aan (laat me verder rijden naar mijn idee dezelfde eindbestemming).
Kan dit komen doordat de speedpuls niet aangesloten is in deze verloop van de suzuki aansluiting naar de euroconnector?
Het led lampje voorop knippert wel als ik het front verwijder. (geschakelde & constante plus).
Wellicht heeft de swift nieteens een speedpuls aansluiting (te oud), ik hoor graag of dit zo is.

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Volgens deze gegevens
Swift 1989- hinter Instrumentenbrett, linker weißer Stecker, PIN 36, gelb-grün
zou er dus wel een puls aanwezig moeten zijn in jouw Swift.

Bij dat verschijnsel zit ik ook te denken aan de demo-modus, is die per ongeluk ingeschakeld?

Maar ook als dat de oorzaak is moet die puls wél aangesloten worden :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dit lijkt mij inderdaad een gevalletje van dat de demomode aan staat... Anders is het, voor zover ik weet, niet mogelijk dat als je op je bestemming bent dat ie weer opnieuw gaat rekenen en begeleiding geeft. Je zou dit kunnen controleren door een bestemming in te geven en zelf met de auto te blijven staan. Als je dan ziet dat de afstand tot de bestemming afloopt en de begeleiding geven wordt, dan staat de demomode aan.

Zoals JW al zei moet de puls zeker worden aangesloten. Hetzelfde geldt voor de achteruitrijdraad.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
astatic
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2006 22:00

Bericht door astatic »

Het geval demo modus is dus niet het geval.
De route wordt wel degelijk begeleid, snelweg en alles wordt netjes aangegeven op de momenten dat je het zou verwachten.
Enkel als je stil komt te staan dan geeft hij aan om ineens om te draaien of als ik bij de bestemming ben dan geeft hij voor mijn deur aan dat hij er is maar toch door wil rijden.
Het navigeren gaat dus voornamelijk fout op het moment dat je langzaam rijdt of stilstaat.
Zou dit een defecte GPS ontvanger kunnen zijn, heb er nu voor de zekerheid toch maar een besteld ik zou anders even niet weten waar ik het zou moeten zoeken.
Ga zo even kijken of die speedpuls wel aangesloten is in de auto, volgens het schema hier op het forum zou er een in de auto moeten zitten.
Alvast bedankt ik post zo even mijn bevinding maar ben wel benieuwd naar jullie gedachte over het vreemde verschijnsel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
astatic
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2006 22:00

Bericht door astatic »

Op de plek dat het aangegeven staat zit een Groen/witte draad vanuit de auto op die naar de radio/speedpuls, ben nu niet zo'n auto sleutelaar maar mag ik hiervan uitgaan dat dit in orde zou moeten zijn?

Verder als ik een bestemming invoer en blijf staan en kijk naar de kompas van de radio dan geeft hij 4 a 5 satellieten aan bij mij voor de deur.
Route blijft stilstaan dus zal het geen demo modus probleem zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je hebt het nu over groen/wit, maar de databank zegt geel/groen. Hebben we het dus wel over hetzelfde?
En die groen/witte draad zit aangesloten op punt 1 van de A-stekker? Als dat zo is heb je de pulsdraad vermoedelijk toch wel te pakken.

Als je er dus zeker van bent dat de demo-modus niet aanstaat (gecontroleerd in het diagnose menu?) dan is de vermoedelijke oorzaak een "vervuilde" puls. Dat komt voor bij sommige auto's, de Volvo V40 is daar een berucht voorbeeld van.
De enige oplossing is dan een API(4) te monteren, die de puls "schoonmaakt" zodat je van dit verschijnsel verschoond blijft.

Maar het beste is toch eerst te (laten) meten of die puls wel goed zit. Anders geef je geld voor niets uit, en da's zonde natuurlijk.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
astatic
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2006 22:00

Bericht door astatic »

Ik zal die puls voor de zekerheid wel even laten opmeten.
Als ik meer weet dan zal ik dit hier even laten weten voor eventuele toekomstige gebruikers die hier ook mee zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
astatic
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2006 22:00

Bericht door astatic »

Ik heb even in het service menu gekeken en kwam bij fouten lezen het volgende tegen.

Code 1
time 3
Hardware failure

Demo modus stond er trouwens uit.
Vanmorgen had ik wel het vreemde dat ik bij het stoplicht stopte maar de navigatie op zijn gemakje doorging.
Ik heb er nu een nieuwe gps muis aanzitten maar krijg nog hetzelfde probleem.
Heb nog niet de tijd gehad voor de puls door te laten meten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

astatic schreef:Ik heb even in het service menu gekeken en kwam bij fouten lezen het volgende tegen.

Code 1
time 3
Hardware failure

Demo modus stond er trouwens uit.
Vanmorgen had ik wel het vreemde dat ik bij het stoplicht stopte maar de navigatie op zijn gemakje doorging.
Ik heb er nu een nieuwe gps muis aanzitten maar krijg nog hetzelfde probleem.
Heb nog niet de tijd gehad voor de puls door te laten meten.
Dan heeft jouw Swift dus last van die doorlopende puls waarover gesproken wordt in die API(4) link die ik eerder gaf.
Meten dus met een oscilloscoop en er zo'n API tussen zetten. Da's de enige oplossing.
Er van uitgaand dat je inderdaad de puls te pakken hebt, en niet het signaal van de toerenteller, of zo... :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tonnie2
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2006 19:37

susuki 96

Bericht door tonnie2 »

hoi ik heb mijn navigatie ingebouwd en alles werkt behalve de impuls draad die kan ik niet vinden ik heb namelijk en mechanische kilometer kabel dus als ik mijn route instel dus en markeer punt dan wil ik naar en bepaald adres gaan dan berekend hij de route en dan zecht het systeem rijden maar ik zie geen autotje en ook dus is duidelijk dat ik de impuls draad moedt aansluiten maar ja waar?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heb je het over een Swift?

Die heeft wel een puls:
-Swift 1989- hinter Instrumentenbrett, linker weißer Stecker, PIN 36, gelb-grün
-Swift 1996- Fußraum Fahrerseite, Motorsteuergerät, grauer 22-PIN-Stecker, PIN 10 (Automatik) oder PIN 1 (Handschaltung), violett oder pink
Er zijn veel meer auto's geleverd die naast een mechanische teller óók een electronische puls hebben. Die wordt ook voor andere doeleinden gebruikt dan alleen de teller.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • 2014 Suzuki Fuji Infotainment System - Kaarten en kaartupdates
    door TheoKbr » 03 feb 2020 01:48 » in Suzuki
    Reacties: 0
    Weergaves: 312

Terug naar “Suzuki”