Siemens ncdr 1100 Zafira 2001 Taal en GSM

Alles met betrekking tot Opel navigatie
grapke
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2011 13:51

Siemens ncdr 1100 Zafira 2001 Taal en GSM

Bericht door grapke »

Hallo allemaal,

Sinds kort zijn we in bezit van een andere Zafira. Bouwjaar 2001 (geimporteerd vanuit Duitsland 2005)
Er zit een Siemens ncdr 1100 in met cd-wisselaar onder de bijrijdersstoel. Bijgeleverd een duitse navigatie CD.
Inmiddels heb ik via Opel Nederland de nederlandse gebruiksaanwijzingen ontvangen voor auto en voor radio.Prima service!!


Onze Siemens ncdr 1100 stond ingesteld in Duits. Dit hebben we gewijzigd in Engels. Helaas was er geen optie Nederlands.
Nu ben ik er mee naar de opeldealer geweest. Deze heeft geprobeerd de taal te wijzigen via hun computeruitlezer (geen idee hoe zoiets heet) Hij kon wel in Nederlands gezet worden maar zodra ze de auto weer op contact zetten om te kijken of het goed gegaan is staat de taal weer op Duits.
Wie o Wie weet hoe we de taal kunnen wijzigen in Nederlands???

Ook is er een carkit geinstalleerd. Inmiddels ben ik in bezit van een oude Nokia die erin past.
Echter ook hier weet ik niet hoe we verder moeten. Hij geeft op de display aan: External audio Source. Verder kan ik niet uitvinden hoe ik verder kan. Ik had bedacht dat ik misschien via de telefoon de taal van de display kan wijzigen. Misschien ben ik mis maar wil het proberen.
Moet ik bij de dealer de telefoon in werking laten stellen of kan ik dat zelf?

Alvast bedankt voor jullie reakties op mijn (misschien wel domme) vragen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Siemens ncdr 1100 Zafira 2001 Taal en GSM

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Taal instellen moet gewoon via het Setup menu met een SW cd in de speler. Je kunt 2 talen laden
Als daarmee eenmaal de juiste taal is geladen kun je verder via het menu kiezen uit de 2 geladen talen
Voorheen was dat mogelijk met een kaart cd in de speler, maar van versie 2010-2011 moet je de update cd hiervoor gebruiken
Mocht de dealer deze niet hebben dan kan ik je wel de cd uitlenen

De carkit zorgt bij een binnenkomend gesprek dat het geluid van Radio/CD wordt gedempt en het gesprek via de luidsprekers wordt weergegeven. Daar kun je helemaal niets aan of mee wijzigen. Ik neem even aan dat het zo'n beroemde CK-91is. Je praat over een voorziening die haast 10 jaar oud is!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
grapke
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2011 13:51

Re: Siemens ncdr 1100 Zafira 2001 Taal en GSM

Bericht door grapke »

Hallo Gerritje,

Bedankt voor je snelle reaktie!
De Opeldealer/garage heeft een cd geprobeerd die werkte niet.
Het is inderdaad allemaal veroudert maar werkt wel.

Ik ben niet erg thuis in deze dingen. Wat is een SW cd?
In het menu van de radio kan ik verschillende talen instellen maar geen Nederlands.
Wanneer ik die cd gebruik zou het probleem verholpen zijn?

Op zich redden we ons prima met de radio, het is gewoon zo dat, wanneer iets in mijn bezit is, ik ook wel dat het naar behoren werkt, in gewoon Nederlands. Voor navigatie zullen we hem misschien niet eens gebruiken, we hebben een losse navigatie. De carkit is volgens mij gelijk ingebouwd toen de auto door de eerste eigenaar gekocht is, nog een wonder dat we een passende nokia gevonden hebben in onze vriendenkring. Tsja....wie wat bewaard....

Ik woon in het hoge Noorden dus wanneer je de CD wilt uitlenen zodat ik het kan proberen zou je hem moeten sturen.
Natuurlijk krijg je deze dan zo spoedig mogelijk teruggestuurd.
Mocht je dat niet erg vinden dan wil het het graag proberen. Dan pb ik je mijn adres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Siemens ncdr 1100 Zafira 2001 Taal en GSM

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Stuur me maar een email
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie cd's alfa 166 of opel ncdr
    door ddpcm » 23 mei 2016 12:43 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 720
  • citroen picasso 2001 update navigatie
    door kaatjepas » 16 jul 2015 11:00 » in Citroën
    Reacties: 0
    Weergaves: 818
  • Navigatie taal instellen
    door martijne » 21 feb 2015 17:54 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 1943

Terug naar “Opel”