Probleempje bij vervangen DV2200 door KNA-G520

Alles met betrekking tot Saab navigatie
MRPhone
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:47

Probleempje bij vervangen DV2200 door KNA-G520

Bericht door MRPhone »

Goedenacht nachtbrakers,

Ik heb recent van een klant die perse een gebruikte Navgate F900 in zijn 2004 Saab 9-5 wou hebben een complete set ingeruild. Het gaat om de Kenwood SVT-M700.

Dit is eigenlijk een KVT-M700 met wat lichte aanpassingen, dwz geen aux in op de blackbox, geen eindversterker, maar een lijnuitgang op de iso plug ivm het Pioneer/Harman&Kardon versterker materiaal en in het scherm zit een apart kastje wat buitenom gevoed wordt en de can low en can high signalen nodig is van de auto voor de stuurwielbediening.

Nu zat er dus een DV2200 op aangesloten. Ik heb deze set zelf voorzien van een nieuw kabelboompje (voor voeding, puls en audio, RGB is originele Kenwood kabel) en ingebouwd in mijn 2001 9-5 Estate (wat niet zou kunnen volgens de rest van de Saab wereld ivm computerverschil voor en na modeljaar 2002 :lol: ). Ik heb nu 2 week gereden met het spul en werkt foutloos, echter navisoftware is hopeloos verouderd en bijna onbetaalbaar. Nu heb ik een gebruikte KNA-G520 computer geregeld, voeding, handrem en tacho aangesloten, rgb kabel in de blackbox en voila beeld.

Maar nu komt de grap, geen touchscreen!

Als ik de auto op contact zet, wel radio beeld en touch, druk ik op navi heb ik wel beeld, maar geen bediening.

Schakel ik de Radio uit, dus scherm schakelt ook uit en schakel ik daarna de radio weer in werkt alles wel. Ik heb een extra massa gemaakt rechtstreeks aan het chassis op 1 punt en vandaar alle kasten en het scherm nieuwe massa gegeven, geen resultaat. Ik heb daarna de voeding ietsje aangepast, navi krijgt in stand 1 van het contact spanning, radio pas in stand 2. Dit werkt als ik 30 seconden wacht tussen beide standen :roll: geen optie.

Iemand een soortgelijk iets meegemaakt en ook op weten te lossen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zo te lezen is er geen volledige software-matige verbinding en sturing tussen de G520 en de Headunit.
Of er een SW update bestaat die dit wél mogelijk maakt zul je aan Kenwood moeten vragen, lijkt mij.
Iets vergelijkbaars kennen we van sommige Pioneers.

Groet,
JW

PS Suggestie aan Mod: naar Kenwood gedeelte verplaatsen. Dit heeft weinig/niks met Saab te maken, lijkt mij :idea:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MRPhone
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:47

Bericht door MRPhone »

Er zijn meerdere mensen die de navi computer op eenzelfde wijze hebben verwisseld zonder problemen. De originele DV2200 is ook echt een standaard navi computer. Overige kenwood accessoires werken standaard zonder problemen, zit ook een ipod interface op inmiddels.

Software update van 3.6 naar 4.0 op de G520 hielp overigens niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

MRPhone schreef:Er zijn meerdere mensen die de navi computer op eenzelfde wijze hebben verwisseld zonder problemen. De originele DV2200 is ook echt een standaard navi computer. Overige kenwood accessoires werken standaard zonder problemen, zit ook een ipod interface op inmiddels.

Software update van 3.6 naar 4.0 op de G520 hielp overigens niet.
Hebben ze dat met dezelfde Headunit gedaan die jij hebt?
Daarover schreef je
Het gaat om de Kenwood SVT-M700.

Dit is eigenlijk een KVT-M700 met wat lichte aanpassingen
De vraag is dus: in hoeverre zijn daar verschillen tussen die twee. Want dat zou juist het probleem kunnen geven, de Firmware in de Headunit is dan niet volledig compatibel waardoor er iets mis gaat met het bedienen via Touchscreen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MRPhone
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:47

Bericht door MRPhone »

Firmware is identiek, wat er anders is is dat de blackbox geen eindversterker heeft, maar een printplaat met een ongebalanceerde lijnuitgang. Die zit op de plek waar normaal de tulpstekkers zitten.

Gezien het bij anderen met originele headunit wel werkt en bij mij niet hoopte ik dat misschien iemand een vergelijkbaar probleem bij de horens heeft gepakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 C vervangen door RNS 510 R?
    door vaursechs » 09 sep 2014 11:32 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 1252
  • MCD vervangen door RNS2
    door Henkiepenkie » 21 jan 2017 12:21 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 647
  • Vervangen radio door inbouw GPS SX4 S-cross
    door Willy78 » 11 apr 2014 18:03 » in Suzuki
    Reacties: 0
    Weergaves: 1690
  • Navi 950 in Opel mokka vervangen door Android systeem
    door Niekdelfgou » 18 jun 2017 22:26 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 2092
  • RNS 510 MFA+ Canbus VCSD probleempje
    door Erick » 31 mei 2015 19:49 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 706
  • TT 730 vervangen
    door chantilly » 07 dec 2014 22:51 » in Aankoop advies
    Reacties: 2
    Weergaves: 502
  • RNS510 GTI V vervangen
    door vtrik » 14 jun 2019 16:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 444

Terug naar “Saab”