onlogische route's

Alles met betrekking tot Saab navigatie
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Gerritje schreef:Je hoeft je helemaal niet elitair te gaan opstellen, want het zgn Exclusieve Saab navigatie systeem komt gewoon van Panasonic, is een 2300N speler en is verder 100% identiek aan het systeem in de oude Mazda 6
Dat Saab exclusiviteit denkt te kunnen claimen is prachtig, maar als ik je een originele Mazda 6 dvd zou geven draait deze een volle 100 % in jouw exclusieve Saab systeem
Overigens, dat plaatje wat je toont zegt helemaal niets, het gaat om de computer/dvd-lezer.
En ik ben niet slecht geïnformeerd zoals je zo fraai stelt, maar ik denk eerder dat je het moeilijk te verteren vindt dat je een Saab product voor slechts 35% van de kosten elders kunt verkrijgen
Gerritje nu vraag je erom:
Wie denk je wel dat jij bent, de goeroe van dit forum?
Ik stel mij helemaal niet elitair op, ten eerste heb ik de DVD SDAL voor de Mazda 6 en die doet het dus niet !!!!!!
Ten tweede voel ik enige jaloezie in jou opmerkingen, dat jij geen saab kunt rijden, met je degenererende opmerkingen komt bij mij de stoom uit mijn oren.

Dacht jij nu werkelijk dat ik gek ben, dat ik mij niet heb goed heb laten informeren ?

Bel Navteq en vraag om een DVD voor de Saab, wedden dat ze zeggen dat ik bij saab moet zijn om deze DVD te bestellen en dat het niet een panasonic navigatie is? Een panasonic navigatie wordt namelijk achteraf ingebouwd op de plaats van de asbak.

Ik vind jou topic zeer ongepast en vraag de moderators ( want daar zijn ze voor) in te grijpen, want dit slaat nergens op.
Wat een forum is dit zeg en sorry JW dit is niet naar jou bedoeld, jij geeft tenminste relevante informatie, waar je wat aan hebt.

En Gerritje je mag je ook weleens aan de regelementen houden zoals die zijn opgesteld. Het minste is, dat je je excuus aanbied.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik loop nu al heel wat jaartjes mee op dit forum, vanaf de oprichting in 2003.
In die tijd heb ik veel meegemaakt, maar daarbij hoorde niet dat Gerritje technisch inhoudelijk stomme dingen zei. Uiteraard, iedereen kan zich een keer vergissen, dat is nu ook mogelijk.
Daarbij wel de vraag of jij er zeker van bent dat die Mazda6 DVD OK is, is dat een loepzuiver origineel?

Dat Navteq naar SAAB verwijst kun je op hun site lezen. Kennelijk hebben ze exclusieve afspraken gemaakt:
NAVTEQ kaarten voor Saab
NAVTEQ® is de eerste keus voor Saab. Hoewel we uw update niet in ons assortiment hebben. weten we precies waarheen we u moeten verwijzen

Neemt u aub contact op met uw Saab dealer om de laatste NAVTEQ kaarten te verkrijgen.
Die kun je dus niet rechtstreeks bij Navteq bestellen, dat moet via de SAAB-dealer.

Nou weet ik niet waar je tennaastebij woont, maar ik ken Gerritje zolangzamerhand goed genoeg om te weten dat hij graag bereid is het gebruik van "zijn" DVD bij jou te demonstreren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

JW schreef:Ik loop nu al heel wat jaartjes mee op dit forum, vanaf de oprichting in 2003.
In die tijd heb ik veel meegemaakt, maar daarbij hoorde niet dat Gerritje technisch inhoudelijk stomme dingen zei. Uiteraard, iedereen kan zich een keer vergissen, dat is nu ook mogelijk.
Daarbij wel de vraag of jij er zeker van bent dat die Mazda6 DVD OK is, is dat een loepzuiver origineel?

Dat Navteq naar SAAB verwijst kun je op hun site lezen. Kennelijk hebben ze exclusieve afspraken gemaakt:
NAVTEQ kaarten voor Saab
NAVTEQ® is de eerste keus voor Saab. Hoewel we uw update niet in ons assortiment hebben. weten we precies waarheen we u moeten verwijzen

Neemt u aub contact op met uw Saab dealer om de laatste NAVTEQ kaarten te verkrijgen.
Die kun je dus niet rechtstreeks bij Navteq bestellen, dat moet via de SAAB-dealer.

Nou weet ik niet waar je tennaastebij woont, maar ik ken Gerritje zolangzamerhand goed genoeg om te weten dat hij graag bereid is het gebruik van "zijn" DVD bij jou te demonstreren.

Groet,
JW
JW jij blijkt beter te kunnen zoeken op het www. dan Gerritje. De informatie die jij vond is correct.

De DVD van de Mazda is orgineel, die ik in bruikleen had, want begrijp mij goed, ik ben niet gek, als ik een DVD kan kopen voor € 185,00 die werkt, ga ik natuurlijk niet een DVD bij saab kopen voor € 480,00, wat ik overgens belachelijk veel geld vind.

Van Gerritje's diensten wens ik geen gebruik te maken, heeft geen enkele zin, hoe is hij er zeker van dat die dvd werkt heeft hij ook dezelfde saab? Zo niet hoe kan hij er dan zo zeker van zijn. In mijn ogen gewoon speculatie en onkundigheid op het gebied van saab navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

JW schreef:Ik loop nu al heel wat jaartjes mee op dit forum, vanaf de oprichting in 2003.
In die tijd heb ik veel meegemaakt, maar daarbij hoorde niet dat Gerritje technisch inhoudelijk stomme dingen zei. Uiteraard, iedereen kan zich een keer vergissen, dat is nu ook mogelijk.
Daarbij wel de vraag of jij er zeker van bent dat die Mazda6 DVD OK is, is dat een loepzuiver origineel?

Dat Navteq naar SAAB verwijst kun je op hun site lezen. Kennelijk hebben ze exclusieve afspraken gemaakt:
NAVTEQ kaarten voor Saab
NAVTEQ® is de eerste keus voor Saab. Hoewel we uw update niet in ons assortiment hebben. weten we precies waarheen we u moeten verwijzen

Neemt u aub contact op met uw Saab dealer om de laatste NAVTEQ kaarten te verkrijgen.
Die kun je dus niet rechtstreeks bij Navteq bestellen, dat moet via de SAAB-dealer.

Nou weet ik niet waar je tennaastebij woont, maar ik ken Gerritje zolangzamerhand goed genoeg om te weten dat hij graag bereid is het gebruik van "zijn" DVD bij jou te demonstreren.

Groet,
JW
Hier ga ik in mee, past hier niet om Gerrit te betichten van stommiteiten of onjuist gebruik
van de forumregels !! Discussie is wat anders.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Hier ga ik in mee, past hier niet om Gerrit te betichten van stommiteiten of onjuist gebruik.


Heb ik hem hiervan beticht, dacht het niet, dit zijn niet mijn woorden.

Wat ik wel vreemd vind dat hij nu wel heel erg stil is en zijn fouten niet toegeeft laat staan excuus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mazurka schreef: ... De DVD van de Mazda is orgineel, die ik in bruikleen had, want begrijp mij goed, ik ben niet gek, als ik een DVD kan kopen voor € 185,00 die werkt, ga ik natuurlijk niet een DVD bij saab kopen voor € 480,00, wat ik overgens belachelijk veel geld vind.
...
En dat is een SDAL DVD?

Als je je wat verdiept in SDAL (Shared Database Access Library) is daar te lezen dat het juist de bedoeling is dat alle navigatiesystemen die hiervan gebruik maken, elkaars DVD/CD's kunnen gebruiken.
In http://www.sdalformat.com/news_010799.html is te lezen:
"The situation is like asking consumers to buy music CDs for a specific manufacturer's stereo system," says Andrew Donchak, vice president of consumer marketing for Navigation Technologies. "Until now, the lack of a standard for physical storage has proven to be a major obstacle to growth in the navigation industry, severely hampering the distribution channel and making it more difficult to advance a mass market
en het vervolgt met:
SDAL will assure consumers that their technology investments are secure and they won't need to buy different CDs for different navigation systems

Oftewel, een SDAL DVD van een MAZDA zou moeten werken in een SAAB die ook SDAL gebruikt.
Merkwaardig dat dit bij jou niet lukt, op het net zijn veel verhalen te vinden van mensen waarbij dat wel lukte.
Zó verkeerd vind ik dus die opmerking van Gerritje niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Zou het deze moeten zijn die zou werken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dit is de DVD waarover je eerder sprak:
De DVD van de Mazda is orgineel, die ik in bruikleen had....
en die NIET werkte in jouw SAAB systeem?
Daarop mis ik de aanduidingen Navteq en SDAL.

Ook is de dekking anders dan op de Navteq SDAL:
Details van de dekking:

Oostenrijk
België
Denemarken
Finland
Frankrijk
Duitsland
Republiek Ierland
Italië
Liechtenstein
Luxemburg
Nederland
Noorwegen
Portugal
Spanje
Zweden
Zwitserland
VK


Op de DVD van het plaatje staat oa Tsjechië, die komt bij Navteq niet voor.
Ik vermoed dus dat deze voor een ander systeem bestemd is.

Kun je de DVD in je computer stoppen en naar de inhoud kijken?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Dit was niet de DVD, die ik eerst had gebrobeerd, deze DVD heb ik geprobeerd bij de Mazda dealer en kan hem dus niet in de Pc stoppen.
Overgens schrijf je dat je op deze DVD Navteq mist, maar het staat wel degelijk op de rand.
Deze DVD wordt in de laatste versie van Mazda 6 gebruikt en het navi systeem is van Denso.

Zoals ik al eerder schreef had ik de vorige DVD in bruikleen oftewel ik mocht hem toen proberen toen ik op vakantie was.
Ik ga nog wel verder speuren bij mazda dealers of die een eerdere versie van een Mazda 6 hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, op dat randje is Navteq te lezen, als licentiegever...
Het heeft er dus alle schijn van dat dit niet de SDAL DVD is, temeer daar ik lees: DISC C . Dat zou er op kunnen duiden dat dit een set is van meerdere DVD's, de SDAL is er maar eentje.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De overige 2
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Zijn deze bestanden van SDAL 2008 van Saab, dezelfde als van de Mazda?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Exact, maar dat beweerde ik al eerder :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Laat eens zien dan, want dit is de inhoud van de saab infotaiment plus van 2008, dus orgneel van saab

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Deze dvd loopt 100% goed in een Saab 9-3
Ondanks jouw reserves mbt de juistheid van mijn beweringen :oops:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Dit is wel aardig, maar ik zie geen afbeelding van de dvd van mazda.

De bestanden die ik liet zien is van een orginele saab dvd van 2008.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En mijn bestanden komen van een originele DVD van Mazda
Je denkt toch niet dat ik 42 files bij elkaar fantaseer ?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Maw je kan geen afbeelding plaatsen van de DVD ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het gaat om de bestanden die identiek zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Toch niet helemaal orgineel dus?

Maar goed, dan krijg je vervolgens dit op je scherm:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wel van het origineel.
En het citeren uit een bijbel van 1623 hoeft niet te impliceren dat je het orignele exemplaar hebt of gereaadpleegd
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Ik had wel het orginele exemplaar, jij blijkbaar niet.

Maar is het jou nu nog niet duideljik, dat saab zijn saab navigatie systeem beveiligd heeft, en dat alleen een saab navigatie dvd uitsluitend en alleen werkt en wel om commerciële redenen?

Maar ik stop hiermee, de antwoorden op mijn vragen, die ik als eerste poste zijn naar tevredenheid door JW beantwoord en daar ging het mij tenslotte om.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mazurka schreef:Ik had wel het orginele exemplaar, jij blijkbaar niet.
Ik ook, van € 145 :lol:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Nu zit je toch uit een bepaald lichaamsdeel te kletsen.

Eerst schreef je, dat ik in mijn saab een Panasonic 2300N heb zitten, JW zoekt dit netjes uit en blijkt dat deze bestaat uit 1 DVD, kosten € 185,00.
De andere set is voor mazda 6 en bestaat uit 1 cd-houder en 2 Schijven Europa - SDAL Map v.2008/2009:
1 DVD West-europa
1 De toepassing CD
Kosten € 145,00

De saab DVD voor 2008 bestaat uit 1 DVD, dus de dvd van € 185,00 zou er op moeten werken en die heb je blijkbaar niet.

En dan nu de hamvraag, heb jij daadwerkelijk de dvd die jij hebt, getest in een saab met het saab navigatie systeem.

Ik durf te wedden van niet, dit heb je gewoon van verhalen van andere mensen en informatie van het internet, mede door het feit dat ik nog steeds geen plaatje heb gezien van jou dvd.

Ik heb dit wel gedaan, met het resultaat zoals hierboven.

Ik vind het dan ook ongepast om zoiets neer te schrijven en andere mensen in de verleiding brengt, om een dvd van mazda te kopen en vervolgens tot de conclusie komen een kat in de zak te hebben gekocht.
Maar ga lekker zo door.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En dan nu de hamvraag, heb jij daadwerkelijk de dvd die jij hebt, getest in een saab met het saab navigatie systeem.

Ja en begrijp ik nu goed dat je die 480 euro voor de schijf van Saab erom durft te verwedden?
De speler die achterin de kofferbak zit is identiek aan de Panasonic 2300N/1800N
En het plaatje dat je toont van het scherm, zegt uitsluitend dat er een SDAL navigatie dvd moet worden geplaatst, en al helemaal niet specifiek een Saab dvd :wink:

Maar vind je nu zelf ook niet dat je je iets zou kunnen matigen in je taalgebruik nog afgezien van het feit dat een woord als degenererend niet bestaat, zelfs niet voor iemand die in een Saab rijdt?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Route instellen
    door mcl » 14 sep 2022 15:37 » in Waze
    Reacties: 0
    Weergaves: 184
  • Route instellen
    door transit » 06 dec 2018 12:45 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 677
  • Route in één keer opgeven
    door LaTouriste » 25 mar 2016 12:56 » in Mitac Mio
    Reacties: 2
    Weergaves: 626
  • opgegeven route bekijken
    door vanappeven » 27 jul 2015 10:01 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 510
  • als 50 berkend geen route
    door pakico » 21 jun 2014 12:52 » in Mercedes
    Reacties: 4
    Weergaves: 673
  • Route openen in Garmin Camper 770
    door JBluesH » 16 feb 2019 13:06 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 585
  • Route samenstellen meerdere adressen
    door bramsix » 05 jan 2016 20:39 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 668

Terug naar “Saab”