Welke nav.software is het beste voor Renault iconen Carminat

Alles met betrekking tot Renault navigatie
bredaw
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:17

Welke nav.software is het beste voor Renault iconen Carminat

Bericht door bredaw »

Hallo,
Ik heb een carminat pictogrammen/iconen navigatie systeem in mijn renault megane.
Daarbij heb ik alleen de cd van de benelux en europesche hoofdwegen.
Als ik nu heel europa wil hebben (voornamelijk duitsland, italie, frankrijk)
welke software kan ik dan het beste aanschaffen?? :?:

groet, bredaw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MiS
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mar 2004 23:51

Renault pictogrammen software

Bericht door MiS »

Als in de Megane dezelfde hardware zit als in de Laguna, dan heb je een Becker systeem. Dan zou je al beschikken over heel Europa op straatniveau! Veel mensen zullen roepen dat je een VDO-Dayton apparaat hebt, omdat Renault vaak shopt bij VDO. Dat is echter niet altijd het geval. Voordat je software koopt, zul je dus even moeten checken.

Het eenvoudigst is om even de DIN unit uit het dashboard te (laten) halen; er zit een sticker op die het merk aangeeft. Heb je VDO-Dayton? Dan kun je originele CD's kopen op marktplaats.nl en via www.navtech.com. Heb je Becker? Dan heb je pech; alleen een speciale Renault versie zal werken, en die zijn zo oud als de weg naar Rome.

Laat even weten wat de uitkomst is!

MiS
Heb: Avensis met TNS310-Plus (pictogrammen en TMC)
Had: Laguna met Carminat Pictogrammensysteem (TMC)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maickel
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2004 09:36

Renault pictogrammen

Bericht door Maickel »

Best MIs,
Ik zit met hetzelfde probleem als bredaw. Echter weet jij of TRaffic Pro 8.0 van Becker wel werkt op het Carminat Pictogrammen navigatie systeem ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MiS
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mar 2004 23:51

Bericht door MiS »

Maickel,

Helaas. Versie 8 heb ik nog niet geprobeerd, versie 7 wel. Het systeem lijkt de cd goed te lezen, maar wil na inlezen van de nieuwe software niets meer doen. En ai, de Renault CD gaat er ook niet meer in.... Auto uit zetten en even wachten; toen deed de Renault CD het pas weer (dat was schrikken).

Ik heb wel contact gehad met Becker, en die geven expliciet aan dat Renault zelf CD's moet uitbrengen. Als je met je PC de CD bekijkt, dan zie je ook allerlei Renault bestanden staan.

Ik ben trouwens verbaasd dat bij de Megane alleen hoofdwegen Europa zit. Ik kan elk straatje in elk dorpje in allerlei landen vinden. Staat op het label van de CD Copyright 2002 Becker en iets verderop Navtech? Of staat er TeleAtlas op?

MiS.
Heb: Avensis met TNS310-Plus (pictogrammen en TMC)
Had: Laguna met Carminat Pictogrammensysteem (TMC)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maickel
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2004 09:36

Copyright

Bericht door Maickel »

(c) 2002 Becker GmbH
(c) 1993-2002 Navtech. All Rights reserved

:?: :?: :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MiS
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mar 2004 23:51

Bericht door MiS »

Dat staat er bij mij ook op. En daarnaast 14 landencodes in ovaaltjes: (F), (D), (A), (CH), enz. Weet je 100% zeker dat je niet heel Europa op CD hebt? Volgende keer als je België of Duitsland in rijdt zou ik het toch eens checken! Anders eens een Laguna CD-tje proberen zou ik zeggen. Heb je nog steeds geen N50 bij Kampen, maar wel heel Europa.

Als ik het goed heb, is het juist uniek aan Becker dat ze heel Europa (nou ja, bijna) op één CD persen.

Succes,

MiS
Heb: Avensis met TNS310-Plus (pictogrammen en TMC)
Had: Laguna met Carminat Pictogrammensysteem (TMC)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maickel
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2004 09:36

Bericht door Maickel »

Mijn probleem is ook niet dat ik niet heel Europa heb, maar dat ik een nieuwere versie wil. Ik heb nu twee cd's met daarop heel Europa.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Maickel schreef:Mijn probleem is ook niet dat ik niet heel Europa heb, maar dat ik een nieuwere versie wil. Ik heb nu twee cd's met daarop heel Europa.
Dan zou de dealer je moeten kunnen vertellen wat de nieuwste versie is. Wat ik al vaker heb gezien is dat Renault niet zo vaak een update uitbrengt waardoor je met (stok)oude bestanden moet navigeren :cry:
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

MiS schreef:Dat staat er bij mij ook op. En daarnaast 14 landencodes in ovaaltjes: (F), (D), (A), (CH), enz. Weet je 100% zeker dat je niet heel Europa op CD hebt? Volgende keer als je België of Duitsland in rijdt zou ik het toch eens checken! Anders eens een Laguna CD-tje proberen zou ik zeggen. Heb je nog steeds geen N50 bij Kampen, maar wel heel Europa.

Als ik het goed heb, is het juist uniek aan Becker dat ze heel Europa (nou ja, bijna) op één CD persen.

Succes,

MiS
Dat was zo inderdaad, t/m versie 6.0 van de Lowspeed. Maar ook bij Becker bleek hey niet meer mogelijk om de uitgebreidere info op één CD te zetten, dus ook daar zit Europa nu op 2 CD's.

In een ander topic is al gemeld dat de "Becker" van Renault een specifieke SW heeft, en dat Becker kaarten daarin niet werken. Je moet dus echt bij Renault zijn :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MiS
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mar 2004 23:51

Bericht door MiS »

Renault is buitengewoon laks met het uitbrengen van nieuwe software (en met het reageren op klantklachten). De Becker CD is inderdaad hopeloos verouderd. Ik heb geklaagd bij de dealer, brieven geschreven naar zowel Renault Nederland als de dealer met een klacht, maar Renault wil geen toezeggingen doen. Telefonisch gaf Renault toe geen idee te hebben of en wanneer er een nieuwe CD uit komt.

Becker geeft aan dat de actuele software klaar is voor Renault om om te zetten en uit te brengen; kortom ze zeggen er geen grip op te hebben.

Helemaal stomzinnig is dat ze nu zelfs een actie met dat verouderde pictogrammen apparaat houden in de Laguna Tech Road. Dat zal weer een hoop "erg tevreden" klanten opleveren.

MiS
Heb: Avensis met TNS310-Plus (pictogrammen en TMC)
Had: Laguna met Carminat Pictogrammensysteem (TMC)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bredaw
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:17

reactie van bredaw

Bericht door bredaw »

Ik heb gisteren mijn megane ontvangen. En tot mijn verbazing kom ik nu dus achter dat de info, van de dealer niet klopt. Ik heb dus inderdaad geen vdo systeem , wat de dealer vantevoren zei, met alleen benelux, maar in plaats daarvan 2 cd,s met heel europa erop.
Waarschijnlijk dus inderdaad toch een becker systeem. (vreemd dat de dealer dat niet weet!!!!)

nu had ik thuis nog 2 cd,s van Becker Traffic pro 7.0, maar die werken dus mooi niet op mijn carminat systeem.
Voor zover ik heb kunnen zien, heb ik cd,s erbij gekregen van 2002....... oud spul dus inderdaad, ik voel me nogal bekocht op deze manier.

Weet al iemand of er een nieuwe renault versie zit aan te komen, of is die er al en moeten ze eerst nog een zootje oude cd's kwijt???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Re: reactie van bredaw

Bericht door Edwin :-) »

bredaw schreef:Ik heb gisteren mijn megane ontvangen. En tot mijn verbazing kom ik nu dus achter dat de info, van de dealer niet klopt. Ik heb dus inderdaad geen vdo systeem , wat de dealer vantevoren zei, met alleen benelux, maar in plaats daarvan 2 cd,s met heel europa erop.
Waarschijnlijk dus inderdaad toch een becker systeem. (vreemd dat de dealer dat niet weet!!!!)
Dat is inderdaad vreemd, alhoewel je hoort soms gekkere dingen over dealers :lol:
bredaw schreef:nu had ik thuis nog 2 cd,s van Becker Traffic pro 7.0, maar die werken dus mooi niet op mijn carminat systeem.
Dat had je hiervoor al kunnen lezen 8)
bredaw schreef:Voor zover ik heb kunnen zien, heb ik cd,s erbij gekregen van 2002....... oud spul dus inderdaad, ik voel me nogal bekocht op deze manier.
Ook dat stond hiervoor al gemeld.
bredaw schreef:Weet al iemand of er een nieuwe renault versie zit aan te komen, of is die er al en moeten ze eerst nog een zootje oude cd's kwijt???
Zoals je hiervoor hebt kunnen lezen heeft Becker deze voor Renault al klaarliggen doch weet Renault zelf nog niet of en wanneer zij een update gaan uitbrengen. Dat is het grote nadeel van een navi van een ander merk als de gangbare navisystemen. Deze brengen immers geregeld nieuwe updates. Je ziet dit probleem bij meer Becker-clones. De JVC versie bijvoorbeeld heeft ook een oude originele CD (volgens mij ook 2002). Het voordeel van de JVC is dan weer dat je daar moeiteloos de Becker 8.0 op kunt installeren (zolang je geen cd-wisselaar hebt).

Als ik zo de beloftes van de dealer zie en jouw reactie dan denk ik dat het tijd is voor een goed gesprek met de dealer, in de hoop dat je er samen uit komt.
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bredaw
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:17

Bericht door bredaw »

Ik heb op de CD,s gekeken op mijn PC.
Daaruit werd me duidelijk dat de bestanden (met name de file met alle data) niet ouder zijn dan april 2003.
Dus eigenllijk is de data niet veel ouder dan de meeste andere nav-cd's alhoewel daar nu de 2004 versies van uit aan het komen zijn.

Valt me dus nog mee, ik was al bang dat cd's nog een jaar ouder waren.

wat me dus wel opvalt is dat het systeem een stuk langzamer is dan het vdo systeem wat in de demo-megane zat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MiS
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mar 2004 23:51

Bericht door MiS »

Helaas,

Inderdaad staan er bestandsdata uit kw2 2003 op. De database is echter kw3 of kw4 2002. Als ik alles (via veel telefoontjes) goed heb getraceerd dan:
1 - maakt teleatlas of navtech een nieuwe versie van de database aan ongeveer elk half jaar. Onder andere VDO-ers kunnen die dan op hun site al kopen. Becker en Carminat niet.
2 - Becker doet er dan een ruim kwartaal over om de database voor hun systemen geschikt te maken. Het gaat om compressie en indexatie, dat ze blijkbaar nogal anders doen dan de rest. Ze persen dan ook meer wegennet op een enkel CD-tje, dus ok.
3 - Becker stuurt maximaal 1 versie per jaar naar Renault
4 - Die laat ze in de kast liggen (vul hier je eigen ironische opmerking in)
5 - Renault past ze dan aan aan de Carminat firmware. Zie de Renault bestanden op de CD. Dat heeft te maken met het feit dat een Carminat een AANGEPASTE Becker is (display bijv.) en met copyrights en licenties
6 - Bij een goedwillende dealer kun je ze dan wellicht bestellen tegen een achterlijk bedrag

Renault loopt zo dus altijd minimaal een half jaar achter op VDO etc. Volgens Becker zou Renault al enige tijd over een actuelere database moeten beschikken, maar is die blijkbaar nog niet uitgebracht/aangepast.

Jammer. Vooral omdat Renault zich zo zwaar op technologisch vlak profileert, en dat met allerlei prettige snufjes verder ook goed waar maakt.

Trouwens: ook mijn dealer wist niet dat het systeem van Becker was.

MiS
Heb: Avensis met TNS310-Plus (pictogrammen en TMC)
Had: Laguna met Carminat Pictogrammensysteem (TMC)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Zoals je zelf al hierboven schreef:
MiS schreef: Telefonisch gaf Renault toe geen idee te hebben of en wanneer er een nieuwe CD uit komt.
MiS
Als Renault het nog niet weet dan zal het zeker nog een flink aantal maanden gaan duren :cry:
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Waterman67
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2004 10:45

Nieuwe cd's

Bericht door Waterman67 »

Allen,

Mijn dealer weet mij te vertellen dat de nieuwe cd's in oktober uitkomen. Nog even geduld dus. :D
Helaas is ook mij niet verteld dat Renault zo lui en laks is met het uitbrengen van nieuwe software voor
het carminat navigatie systeem met pictogrammen. :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Markie Mark
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2004 17:57

Re: Nieuwe cd's

Bericht door Markie Mark »

Waterman67 schreef:Allen,

Mijn dealer weet mij te vertellen dat de nieuwe cd's in oktober uitkomen. Nog even geduld dus. :D
Helaas is ook mij niet verteld dat Renault zo lui en laks is met het uitbrengen van nieuwe software voor
het carminat navigatie systeem met pictogrammen. :cry:
Geachte Forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum, maar wil toch graag even reageren. Ik heb vorige week een Renault Scenic II met Pack Vacances besteld :D . Over de softwareversie van het navigatiesysteem heb ik met de dealer gebeld. Hij heeft me medegedeeld dat elk jaar een nieuwe versie uitkomt en dat deze bij de dealer of via de dealer te bestellen is. Bovendien heeft hij verteld dat in juli versie 2004 is uitgekomen en dat deze nu standaard meegeleverd wordt bij nieuwe auto's.

In hoeverre dit allemaal waar is, weet ik pas in november. Dan wordt de auto namelijk (als het goed is) afgeleverd, maar ik wilde dit toch even met jullie delen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Waterman67
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2004 10:45

Carminat navigatie

Bericht door Waterman67 »

Ik hoop dat je nieuwe auto inderdaad met de nieuwe cd uitkomt echter ?

Ondertussen nog maar eens bij de dealer langsgeweest. Deze vertelde mij dat renault het volgende had
gedaan. Ze hebben een heel aantal radio's met navigatiesysteem ingekocht. En jawel hier zit natuurlijk
de oude software bij. :!: Een nieuwe update is nog niet uit. Maar Renault Nederland kan hier ook niets aan doen.
Men zit te wachten totdat Renault met de nieuwe update komt. Daar vertelt men dat zij weer zit te wachten
op een update van hun leverancier van de software. Wat hier allemaal van waar is is bij mij niet bekend. :?:
Wat ik wel weet is dat de becker updates regelmatig uitkomen en dat dit de software is die in de renault zit met wat
extra toeters en bellen omdat we een los scherm hebben. :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Markie MArk schreef dat ie in november de neiuwe auto kreeg.

Kun je al wat meer vertellen over de nieuwste versie van de software ?

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Menno
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2004 21:33

Bericht door Menno »

Hoi

Als alles goed is arriveert mijn nieuwe Megane begin januari bij de dealer. Dan ga ik wel eens kijken wat voor cd's erbij zitten. Ik heb er inmiddels een hoop over gelezen, maar het lijkt wel of niemand weet wat er in dat dashbord zit gemonteerd.. Als het goed is een Navigatiesysteem van Carminat met pictogrammen: Dus Becker?? De dealer heeft alleen verteld dat er een cd van de benelux bij zit en dat ie over TMC beschikt.

Nog een paar weekjes...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Da's een Becker gëorienteerd systeem, dus inderdaad Becker, maar dan van Renault.....tsja.... :?

Wilt dus zoveel zeggen dat je niet de systeem updates van Becker kunt gebruiken, maar wel weer kunt kiezen tussen Navteq of TeleAtlas als navigatie cd, als mijn informatie correct is.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ik ben bang dat het iets gecompliceerder is dan wat WMP schrijft. Vooropgesteld, ik ben geen Renault Carminat "deskundige", maar toch...

Op de Sites van Navteq en TeleAtlas worden kaarten aangeboden voor Carminats. Dat zijn kaarten per land/streek, dus eentje voor de Benelux, voor Duitsland, voor Frankrijk, voor de Alpen enz.
Dit zijn kaarten voor het Carminat kleuren systeem, vandaar dat er meerdere kaarten worden geleverd, net als voor de VDO systemen waarvan dit afgeleid is. Ook bij de VDO-Dayton shop vind je die kaarten, en daar staat ook een plaatje van een Renault kleurensysteem bij het compabiliteits lijstje...
De besturings SW is gescheiden van de kaarten, is specifiek Renault en moet door hen geleverd worden.

Het Becker-based Carminat systeem met pictogrammen kent bij mijn weten maar twee CD's, net als de Beckers zelf. Die Cd's moeten door Renault geleverd worden omdat er ook besturingssoftware op staat.

Als ik het mis heb hoor ik het graag...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Markie Mark
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2004 17:57

Bericht door Markie Mark »

ritselaar schreef:Markie MArk schreef dat ie in november de neiuwe auto kreeg.

Kun je al wat meer vertellen over de nieuwste versie van de software ?

Frits de Laar
Welke nieuwe versie??? Ik heb mijn auto inderdaad inmiddels en ik ben over de werking van het systeem redelijk tevreden, al is mij ook reeds opgevallen dat het een ietwat verouderde versie is. Op de cd's staat 2003, maar ik ben al verkeerssituaties tegengekomen die 3 jaar geleden zijn gewijzigd, maar nog niet op de cd zijn verwerkt...

De dealer zegt niet over een nieuwere versie te beschikken...

Ik weet dus ook niet of er al een 2004 versie is...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MiS
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mar 2004 23:51

Status update Becker / Carminat pictogrammen

Bericht door MiS »

Wel, laatst weer een uiterst frustrerende en onnodige omweg gemaakt dankzij die oude meuk die ik bij m'n Laguna kreeg. Dus - prima moment om de dealer weer eens te bellen. Die hadden de nieuwe CD's ook al lang geleden verwacht. Geen idee waar ze blijven; Renault Nederland weet het ook niet.

Da's dan lekker - ik zat toch in de auto, dus de consumentenbond maar eens gebeld. Ze kunnen niets voor me doen omdat ik lease-rijder ben. Wel zijn ze het erg eens met mijn observatie dat dit niet klopt. Toen ik vertelde dat Renault juist veel reclame maakt met dit fantastische systeem (laatst nog de Tech Road actie) hebben ze het geheel geregistreerd. De kans bestaat dat het een alarmlijn-itempje of stekeligheid wordt.

Wat me mismoedig maakt, is dat we deze frustraties ongetwijfeld over een jaar of drie weer krijgen als de binnenkort uit te komen 2005-editie bejaard wordt.

Erg jammer, want op de actualiteit na ben ik best tevreden over het apparaatje. Scheelt in ieder geval ruimte in het handschoenenvank en het DIN opbergbakje t.o.v. het kleurensysteem.

Michiel.
Heb: Avensis met TNS310-Plus (pictogrammen en TMC)
Had: Laguna met Carminat Pictogrammensysteem (TMC)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Al nieuws op dit gebied? Ik vraag het voor een collega met een Megane uit eind 2004 die net als de mensen hierboven tegen verouderde wegen aan zit te kijken (Becker-alike Carminat met pictogrammen).
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2201
  • Carminat Renault 2003 rond draaiende cursor
    door Andre F » 05 dec 2017 12:53 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 569
  • 2de unit (blackbox) waar het beste te plaatsen Audi A3
    door Michel64 » 15 nov 2014 20:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 394
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 711
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 676
  • RNS 315: Welke kaartversie heb ik?
    door ABT_power » 17 aug 2014 16:42 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 3258
  • toyota2 welke tomtom is dat
    door puchie » 29 okt 2017 15:00 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 392

Terug naar “Renault”