Welke nav.software is het beste voor Renault iconen Carminat

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Gebruikersavatar
MiS
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mar 2004 23:51

Geen nieuws...

Bericht door MiS »

Nope, de dealer durft geen datum meer te noemen. Eigenlijk denk ik dat er ook geen nieuwe komt. Het pictogrammensysteem is in de Laguna Phase II niet leverbaar. Ik zie het ook niet meer in de optielijst van de Megane staan sinds kort.

Dat wordt dus weer zo'n oude vertrouwde Michelin in het zijvak. Of misschien toch maar een Tomtom?

Als jouw collega niet least, maar privé rijdt, zou ik eens kijken of ik middels rechtsbijstand of consumentenbond iets los kan krijgen van Renault. Ze leveren feitelijk een waardeloos systeem af.

MiS.
Heb: Avensis met TNS310-Plus (pictogrammen en TMC)
Had: Laguna met Carminat Pictogrammensysteem (TMC)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ikkeja
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2005 12:58

Bericht door ikkeja »

Onderstaand bericht heb ik naar Renault Nederland gestuurd:

Gisteren kreeg ik bericht van de dealer dat mijn nieuwe auto was gearriveerd. Natuurlijk ben ik gelijk gaan kijken en het is een fantastische auto. Het gaat hier over een Renault Megane GT. Bij het bestellen van de auto heb ik gebruik gemaakt van het de navigatiesysteem actie (EUR495,-- voor een navigatiesysteem met pictogrammen incl. 6 cd wisselaar). Gisteren viel me echter op dat de cd's die bij het navigatiesysteem zijn geleverd aanzienlijk verouderd zijn (2003!?). Volgens mijn dealer is er op dit moment nog geen nieuwere versie beschikbaar. Nu is mijn vraag dan ook: Wanneer kan ik de nieuwe cd's zonder kosten mijnerzijds thuis ontvangen? Na informatie te hebben opgezocht op internet lijkt dit probleem bekend te zijn. Het is schandalig dat een auto uit 2005 met een navigatiesysteem uit 2005 gebruik maakt van gegevens uit 2003 (of was het kaartmateriaal uit 2002?). Graag ontvang ik van u een antwoord via de e-mail.

Antwoord:
------------------------------------
Hartelijk dank voor uw bericht. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u het volgende berichten.

Om uw dossier in behandeling te kunnen nemen, vragen wij u deze e-mail aangevuld met enkele ontbrekende gegevens aan ons retour te zenden.
Het betreft in deze:
- Het kentekennummer van uw auto.
- De naam en vestigingsplaats van uw Renault-dealer.

Als het een lease-auto betreft verzoeken wij u contact op te nemen met uw Lease maatschappij. Zij nemen dan contact op met Renault Nederland.

Mocht u nog meer vragen hebben dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) geopend op werkdagen van 08.00 – 18.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.

Uiteraard kunt u voor meer informatie ook langs gaan bij uw dichtstbijzijnde Renault-dealer, waarvan de adressen op onze internetsite staan.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en bedanken u voor uw interesse in Renault.

Met vriendelijke groet,

Uw medewerker Klant Relaties,
E. Saija
www.renault.nl
0800-0303
---------------------------------------

Aangezien het inderdaad een leaseauto betreft heb ik het volgende mailtje naar mijn lease coordinator de deur uitgedaan:

---------------------------
Gisteren heb ik mijn nieuwe leaseauto opgehaald bij de dealer.
Merk: Renault
Type: Megane Grandtour 1.6 16v Dynamique Luxe
Extra's: Renault Carminat Navigatiesysteem met pictogrammen, lederen bekleding, metallic lak, bagagenet

Nu blijkt dat de cd's die bij het navigatiesysteem zijn geleverd verouderd zijn. Vandaag is het 1 april 2005 en de cd's die meegeleverd zijn zijn uitgegeven in 2003 en bevatten kaartmateriaal van 2002.


Na even op internet te hebben gezocht blijkt dat er (nog) geen nieuwere versie is van het kaart materiaal. De Renault Carminat navigatie met pictogrammen is afgeleid van een Becker systeem maar kan niet de cd's van Becker gebruiken. De enige manier om gebruik te maken van het navigatiesysteem is gebruik te maken van cd's met 3 jaar oude kaartinformatie.


Als ik een nieuwe auto (die up-to-date is) krijg verwacht ik dat de bijbehorende spullen ook up-to-date zijn. Graag zou ik gebruik maken van de nieuwe (snel)weg gegevens. Ook de dealer heeft mij op moment van bestellen niet gewaarschuwd dat het materiaal verouderd is.


Graag wil ik een klacht neerleggen bij Renault Nederland. Aangezien het een leaseauto is kan dit volgens Renault Nederland alleen via de leasemaatschappij.


Kan jij deze klacht via Leaseplan indienen of moet ik dat zelf doen? (en hoe zou ik Leaseplan dan kunnen benaderen?)

Verder rijdt de auto heerlijk en ziet er perfect uit!
------------------------------
Ik heb bevestiging dat deze mail is doorgetuurd aan Leaseplan. Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Strikky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06

Bericht door Strikky »

Renault verwacht de cd's in de 2e helft van 2005 uit te brengen.
Deze zullen dan tot en met 3e kw 2004 geupdatet zijn.
Dus het blijft oud spul.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MiS
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mar 2004 23:51

Bericht door MiS »

Goede actie ikkeja, benieuwd (1) OF de leasemaatschappij er iets mee doet en (2) wat Renault's reactie dan zal zijn...

Wat betreft die nieuwe CD's Strikky: laten we het hopen. Zou met dat "oude" spul uit 2004-III al erg tevreden zijn. Ik hoop trouwens ook dat ze de software een beetje bijwerken, want TMC werkt niet echt lekker meer de laatste tijd. Vaak herkent-ie niet dat een file op zijn route staat; en ik krijg tijdens de spits om de haverklap Truus te horen, die zegt dat ze de route op basis van actuele verkeersinformatie opnieuw berekend. Schijnt dat ze de codering van TMC hebben aangepast, ondermeer vanwege flitsinfo enzo.

MiS
Heb: Avensis met TNS310-Plus (pictogrammen en TMC)
Had: Laguna met Carminat Pictogrammensysteem (TMC)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edtje
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2005 13:25

Bezoekje bij de Dealer

Bericht door edtje »

Een afspraak bij een belangerijke klant:
Nee meneer, bij mij zit er een mooi navigatie systeem in (Megane 2 eind 2004), dus ik ben ruim op tijd !
Ik was er 3 kwartier later omdat mijn carminat aangaf er ik opeens ergens naar links moest, terwijl er daar geen weg was en ik wou de koeien niet laten schrikken als ik over het weiland zou rijden kon ik er nog uit stamelen terwijl mijn collega's mij aankeken alsof ze mijn strot eraf konden bijten.

Ik na de bespreking naar de dealer toe gesneld om direct een nieuwe cd te eisen, die kunt u over 3 maanden tegen een vergoeding van 180 eur hier komen ophalen zei hij met een lach.

Tot 100 heb ik moeten tellen om niet zijn hoofd van zijn romp te scheiden.

180 euro...schandalig!
Wat een gluiperts ... Carminat!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stips
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2005 10:49

Bericht door stips »

bredaw schreef:Ik heb op de CD,s gekeken op mijn PC.
Daaruit werd me duidelijk dat de bestanden (met name de file met alle data) niet ouder zijn dan april 2003.
Dus eigenllijk is de data niet veel ouder dan de meeste andere nav-cd's alhoewel daar nu de 2004 versies van uit aan het komen zijn.

Valt me dus nog mee, ik was al bang dat cd's nog een jaar ouder waren.

wat me dus wel opvalt is dat het systeem een stuk langzamer is dan het vdo systeem wat in de demo-megane zat.
De datum van de files kan wel uit 2003 zijn, de informatie zelf is veel ouder! Wat dacht je van rontondes op de A20 door Rotterdam?>>>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MiS
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mar 2004 23:51

Hoera!!! Er zijn nieuwe CD's voor de pictogrammen-nav's!

Bericht door MiS »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit - mijn twee-maandelijkse telefoontje naar de dealer werd dit keer beloond met een positief antwoord: Er is sinds 1 augustus een set van twee CD's voor de Laguna pictogrammensystemen beschikbaar. (Ik neem aan dat die ook in de Megane werken).

Kosten zijn EU 106 excl. BTW. Ik heb geen idee wat de actualiteit is van die dingen, maar het jaartal 2005 schijnt er op gedrukt te zijn....

Binnenkort maar eens kijken of ik (met de oude CD's) de dealer kan vinden :?

MiS.
Heb: Avensis met TNS310-Plus (pictogrammen en TMC)
Had: Laguna met Carminat Pictogrammensysteem (TMC)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Inderdaad, de wonderen...

Ben heel benieuwd hoe je ervaringen zullen zijn met de nieuwe CD's, de prijs valt in elk geval niet tegen.
Hou je ons op de hoogte?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
haai
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2005 21:49

update beschikbaar

Bericht door haai »

Volgens mijn dealer is er eindelijk een nieuwe update beschikbaar.
Hij kon me helaas niet vertellen van wanneer de database is.
De update zou normaal € 200,- kosten, maar omdat Renault zich
realiseerd dat men de gebruikers van dit systeem in de kou heeft
laten staan, kost de update nu € 130,-.

Toch nog altijd een hoop geld, zeker als de database toch weer
verschrikkelijk oud blijkt te zijn.

Kan iemand me iets meer vertellen over deze update ?
renault carimat pictogram (Becker)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ikkeja
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2005 12:58

Bericht door ikkeja »

Ik ben nog steeds bezig om een nieuwe versie te krijgen via de leasemaatschappij en Renault Nederland. Aangezien mij dit te lang duurt heb ik inmiddels (illegaal, dat weet ik) de nieuwe versie gedownload. De nieuwe versie bestaat uit 4 cd's waarvan cd 2 of 3 nodig is voor Nederland. Welke precies weet ik niet want hij zit nu in m'n auto! En... het werkt stukken beter dan de oude versie. Nu kan ik weer op bezoek bij mijn ouders :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

ikkeja schreef:Ik ben nog steeds bezig om een nieuwe versie te krijgen via de leasemaatschappij en Renault Nederland. Aangezien mij dit te lang duurt heb ik inmiddels (illegaal, dat weet ik) de nieuwe versie gedownload. De nieuwe versie bestaat uit 4 cd's waarvan cd 2 of 3 nodig is voor Nederland. Welke precies weet ik niet want hij zit nu in m'n auto! En... het werkt stukken beter dan de oude versie. Nu kan ik weer op bezoek bij mijn ouders :)
De problemen die jij hier beschreef, zijn mij bekend van het RenaultForum.
Daar loopt ook een draadje over die moeilijk te verkrijgen & dure update's .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rgr
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2005 15:08

renault navigatie

Bericht door rgr »

[quote="wmp"][quote="ikkeja"]Ik ben nog steeds bezig om een nieuwe versie te krijgen via de leasemaatschappij en Renault Nederland. Aangezien mij dit te lang duurt heb ik inmiddels (illegaal, dat weet ik) de nieuwe versie gedownload. De nieuwe versie bestaat uit 4 cd's waarvan cd 2 of 3 nodig is voor Nederland. Welke precies weet ik niet want hij zit nu in m'n auto! En... het werkt stukken beter dan de oude versie. Nu kan ik weer op bezoek bij mijn ouders :)[/quote]

De problemen die jij hier beschreef, zijn mij bekend van het RenaultForum.
Daar loopt ook een [url=http://www.renaultforum.nl/Forum/viewtopic.php?t=345]draadje over die moeilijk te verkrijgen & dure update's[/url] .[/quote]

ja en waar heb je deze dan gedownload want ik kan hem niet vinden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: renault navigatie

Bericht door JW »

rgr schreef: .......

ja en waar heb je deze dan gedownload want ik kan hem niet vinden
Dat zal op dit forum zeker niet vermeld worden, lees even het Reglement IIa en volgende...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MiS
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mar 2004 23:51

Nieuwe CD's zijn prima

Bericht door MiS »

Welaan, heb nu een paar weekjes met de nieuwe CD's rondgereden, en het is een heerlijkheid. Ik heb nog geen rare dingen ontdekt, het ziet er goed uit. De echte lakmoesproef (A50 Arnhem - Eindhoven bij Oss) heb ik nog niet genomen.

Het zijn dus 4 CD's, met flink wat overlap. De kans dat je bij een internationale rit moet wisselen is erg klein. In Duitsland staat nu de in 2005 geopende aansluiting van de A1 (NL) op de A31 (D) er op. Wel wordt de afrit Shutorf of zo genegeerd, maar goed. Detailniveau op huisnummers is toegenomen; ik werd in Bremen tweemaal precies voor de deur "afgezet"; daarvoor was van die straten geen nummering bekend.

De software is ook beter. De routes worden sneller berekend, en je kunt ook tijdens de spits nu goed door de lijst met filemeldingen scrollen. Sinds de update heb ik die vervelende melding dat de route naar aanleiding van actuele verkeersmeldingen opnieuw berekend wordt niet meer gehoord (was daarvoor soms elke twee minuten).

Kortom, zeer de moeite waard. De update zelf kost een minuut of vijf; hou daar rekening mee (ik zat op de p voor het kinderdagverblijf te wachten tot-ie klaar was; de radio mag nl. niet uit tijdens de update). Het bestemmingsgeheugen blijft bewaard.

Cheers,

MiS.
Heb: Avensis met TNS310-Plus (pictogrammen en TMC)
Had: Laguna met Carminat Pictogrammensysteem (TMC)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Dat klinkt goed, de moeite waard dus :D

Bedankt voor je uitvoerige bericht, daar hebben anderen met zo'n zelfde systeem zeker wat aan :Yes:
Doe je ons het plezier ons op de hoogte te houden van je wederwaardigheden?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ron_PRR
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2005 11:35

Bericht door Ron_PRR »

Hee, Hallo,

Ik heb recent ook de "nieuwe" CD's met de update voor het carminat-pictogramen navvi "gekregen".
Ik heb de Update uitgevoerd, inderdaad 5 min wachten, en daarna werkt het prima. Ik heb ook al betere routes doorgekregen, dat werkt allemaal netjes. Ik heb wel 2 puntjes, die ik graag met jullie wil delen, wellicht weten jullie wat er aan de hand is:

1. Mijn TMC-filemeldingen: in de oude versie kreeg je mooi n beeld "A2 DenBosch richting Eindhoven" en met doorklikken kon je dan verder kijken wat er op dat traject aan de hand is. Zo kon je gemakkelijk scrollen tot de meldingen die voor jou van belang zijn. in de NIEUWE versie krijg ik in beeld "A2 7km file" en dan moet je doorklikken, krijg je eerst de info ("werkzaamheden, ongeval ed.) en op t eind pas het traject waar de file staat. Nu moet ik dus alle A2 meldingen helemaal doorlezen voordat ik kan zien wat voor mij van belang is....

2. Bij route-opties, restricties, kon in in de oude versie oa. selecteren "geen snelweg", wel zo handig als je om een stuk file heen wilt navigeren, die (nog) niet in de TMCmeldingen staat. In de NIEUWE versie kan ik bij restricties alleen maar kiezen voor wel of geen veerdienst, het lijkt er op dat er vanalles is weggevallen??

Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben, en wellicht weten hoe ik dat kan oplossen. Op dit moment zit ik er toch aan te denken om terug te gaan naar de oude versie (originele CD's) ALS dan nog kan.....

Greetz, Ron
Megane Grand Tour 1.9DCi 05/2004
Carminat pictoGRRRRRammen navigatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MiS
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mar 2004 23:51

Bericht door MiS »

Ron e.a.,

Je kunt zonder problemen terug. Blijkbaar is jouw oude versie een andere dan mijn oude versie. Ik had nl. een lijst met TMC gegevens waar ik alleen met heeeel veel geduld doorheen kon scrollen. Als er dan vijf meldingen op de A1 stonden, was je al snel vergeten welke je bekeken had e.d.. Ook herkende mijn oude versie (2002) niet goed welke files op de route lagen, en welke niet.

De nieuwe richtinginformatie en de nieuwe meldingscodes zijn nauwkeuriger dan ze waren. Vaak klopte de richting in het TMC lijstje niet, en als je dan zo'n file selecteerde zag je pas dat er een andere richting werd bedoeld. Ik was dus niet echt blij met de Nederlandse TMC in combinatie met de 2002 software. Dat werkt nu allemaal prima. Inderdaad wel jammer dat je de richting niet in een oogopslag ziet. Gelukkig zijn we wel af van de vervelende melding dat de route naar aanleiding van actuele verkeersmeldingen opnieuw wordt berekend....(tot vervelens toe, soms elke vijf minuten)

Mij valt verder op dat de kwaliteit van de routes minder is. Het is net alsof de nieuwe software minder ver doorrekent dan de oude. Het berekenen gaat inderdaad wel wat sneller, maar ik heb al een paar vreemde omwegen gemaakt. Hij gaat erg graag snel een snel- of autoweg op; en komt daar zo laat mogelijk weer af.


Helaas heb ik ook de nieuwe POI's al nodig gehad: ze hebben alle Renault garages in Europa toegevoegd. Erg handig als je remmen het laten afweten....
Heb: Avensis met TNS310-Plus (pictogrammen en TMC)
Had: Laguna met Carminat Pictogrammensysteem (TMC)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2210
  • Carminat Renault 2003 rond draaiende cursor
    door Andre F » 05 dec 2017 12:53 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 572
  • 2de unit (blackbox) waar het beste te plaatsen Audi A3
    door Michel64 » 15 nov 2014 20:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 398
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 728
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 679
  • RNS 315: Welke kaartversie heb ik?
    door ABT_power » 17 aug 2014 16:42 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 3273
  • toyota2 welke tomtom is dat
    door puchie » 29 okt 2017 15:00 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 397

Terug naar “Renault”