Welke CD-wisselaar

Alles met betrekking tot Renault navigatie
maisa
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2005 19:41

Welke CD-wisselaar

Bericht door maisa »

Ik heb een Renault Laguna II gekocht waar een Carminat CD / navigatie in zit met pictogrammen.
Nu wil ik hier een wisselaar op aansluiten maar vind de orginele bij de dealer te duur.
Welke wisselaars passen hierop.
Het liefts eentje die in het dashboard past onder de Carminat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

het systeem word voor Renault door Becker gemaakt. Je zou eens kunnen proberen of een Becker wisselaar werkt. Het kan dat Renault heeft gekozen om op het toestel software te laten plaatsen voor een ander merk/type wisselaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronaldvd
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2005 22:03

Re: Welke cd wisselaar

Bericht door ronaldvd »

maisa schreef:Ik heb een Renault Laguna II gekocht waar een Carminat CD / navigatie in zit met pictogrammen.
Nu wil ik hier een wisselaar op aansluiten maar vind de orginele bij de dealer te duur.
Welke wisselaars passen hierop.
Het liefts eentje die in het dashboard past onder de Carminat.

Ik heb ook net een nieuwe Laguna (4 weken oud) waar al een Carminat is ingeplaatst (display in dashboard met alleen pijltjes en zo) Ik heb na 2x een poging te hebben gewaagd (waarvan 1x bij de Renault dealer waar de auto vandaan komt) om een CD wisselaar in te laten bouwen echter zonder resultaat.

De Carminat schijnt van Becker te zijn en inderdaad vind ik de dure versie CD wisselaar + mp3 van Renault ook te duur. Ik ben druk op zoek naar een vervanger en zal je op de hoogte houden als ik iets heb gevonden.

Houd mij ook op de hoogte als jij iets gevonden hebt wat werkt ( incl. mp3)

Thanx

Ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maisa
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2005 19:41

Re: Welke cd wisselaar

Bericht door maisa »

ronaldvd schreef:
maisa schreef:Ik heb een Renault Laguna II gekocht waar een Carminat CD / navigatie in zit met pictogrammen.
Nu wil ik hier een wisselaar op aansluiten maar vind de orginele bij de dealer te duur.
Welke wisselaars passen hierop.
Het liefts eentje die in het dashboard past onder de Carminat.

Ik heb ook net een nieuwe Laguna (4 weken oud) waar al een Carminat is ingeplaatst (display in dashboard met alleen pijltjes en zo) Ik heb na 2x een poging te hebben gewaagd (waarvan 1x bij de Renault dealer waar de auto vandaan komt) om een CD wisselaar in te laten bouwen echter zonder resultaat.

De Carminat schijnt van Becker te zijn en inderdaad vind ik de dure versie CD wisselaar + mp3 van Renault ook te duur. Ik ben druk op zoek naar een vervanger en zal je op de hoogte houden als ik iets heb gevonden.

Houd mij ook op de hoogte als jij iets gevonden hebt wat werkt ( incl. mp3)

Thanx

Ronald
Ben vandaag bij de dealer geweest en daar werd ook verteld dat alleen de becker wisselaar werkt.
Nu maar kijken of iemand deze via internet aanbied.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronaldvd
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2005 22:03

Re: Welke cd wisselaar

Bericht door ronaldvd »

maisa schreef:
ronaldvd schreef:
maisa schreef:Ik heb een Renault Laguna II gekocht waar een Carminat CD / navigatie in zit met pictogrammen.
Nu wil ik hier een wisselaar op aansluiten maar vind de orginele bij de dealer te duur.
Welke wisselaars passen hierop.
Het liefts eentje die in het dashboard past onder de Carminat.

Ik heb ook net een nieuwe Laguna (4 weken oud) waar al een Carminat is ingeplaatst (display in dashboard met alleen pijltjes en zo) Ik heb na 2x een poging te hebben gewaagd (waarvan 1x bij de Renault dealer waar de auto vandaan komt) om een CD wisselaar in te laten bouwen echter zonder resultaat.

De Carminat schijnt van Becker te zijn en inderdaad vind ik de dure versie CD wisselaar + mp3 van Renault ook te duur. Ik ben druk op zoek naar een vervanger en zal je op de hoogte houden als ik iets heb gevonden.

Houd mij ook op de hoogte als jij iets gevonden hebt wat werkt ( incl. mp3)

Thanx

Ronald
Ben vandaag bij de dealer geweest en daar werd ook verteld dat alleen de becker wisselaar werkt.
Nu maar kijken of iemand deze via internet aanbied.

Heb ff rond geneust... Heb een Becker Silverstone 7860 gevonden die MP3 schijnt te doen. Weet alleen niet of deze compatible is met Carminat Renault.

Heb hem in Duitsland al gezien voor 244 euri... Weet iemand of dit systeem werkt icm Carminat en nieuwe Renaults ?

Cheers ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Welke cd wisselaar

Bericht door JW »

ronaldvd schreef:......
Heb ff rond geneust... Heb een Becker Silverstone 7860 gevonden die MP3 schijnt te doen. Weet alleen niet of deze compatible is met Carminat Renault.

Heb hem in Duitsland al gezien voor 244 euri... Weet iemand of dit systeem werkt icm Carminat en nieuwe Renaults ?

Cheers ronald
Dat zou wel iets heel bijzonders zijn, een unicum dus. Want de normale Silverstone's 7860 kunnen geen MP3 aan :oops:
Waar heb je deze info vandaan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronaldvd
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2005 22:03

Re: Welke cd wisselaar

Bericht door ronaldvd »

JW schreef:
ronaldvd schreef:......
Heb ff rond geneust... Heb een Becker Silverstone 7860 gevonden die MP3 schijnt te doen. Weet alleen niet of deze compatible is met Carminat Renault.

Heb hem in Duitsland al gezien voor 244 euri... Weet iemand of dit systeem werkt icm Carminat en nieuwe Renaults ?

Cheers ronald
Dat zou wel iets heel bijzonders zijn, een unicum dus. Want de normale Silverstone's 7860 kunnen geen MP3 aan :oops:
Waar heb je deze info vandaan?

Groet,
JW

Hmmm mogelijk ben ik te enthousiast geweest. Dacht ergens MP3 te hebben gelezen doch waarschijnlijk heb je gelijk. Kan het nu nergens meer terug vinden (helaas...)

Hoorde net iets nieuws van de persoon die de eerste poging had gewaagd voor het inbouwen van mijn ex wisselaar:

Het systeem dat je hebt is gelijk aan de Birdviw systemen van Nissan. je zou dus bijvoorbeeld eens een Nissan dealer kunnen vragen, wellicht heeft die een passende speler.
Het systeem is van de fabrikant genaamd Xanavi, De nummers op het apparaat:
The numbers that are on the Carminat System are: BE7412 and on the Radio Part: 9262.

Wellicht dat we weer een stapje verder komen hiermee ?

Cheers ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ericc B
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2004 17:18

Bericht door Ericc B »

Het Renault systeem met pictogrammen is idd een Becker, ook in de Lguna II. Waar jij het over hebt is het nieuwe Carminat systeem met DVD navigatie, kleurenscherm en bluetooth. Das een heel ander (splinternieuw) systeem dat Renault en Nissan samen hebben ontwikkeld en zover ik weet niet gebaseerd is op een non OEM systeem zoals Becker of VDO.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maisa
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2005 19:41

Bericht door maisa »

Kun je dan deze Becker cd wisselaar niet gewoon bij een winkel kopen.
Dit is volgens mij goedkoper dan bij de Renault dealer.
Weet iemand dit
Groetjes John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
riceder
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2005 13:41

mp3 speler

Bericht door riceder »

Ik heb me zelf groen en geel geergerd aan Renault. Niet alleen over de verouderde software van de navigatie, maar ook omdat niemand schijnt te weten waarvoor de aux ingang dient.

De handleiding zegt namelijk dat er een externe geluidsbron kan worden aangesloten op de aux.
Dus dit gevraagd aan Renault (de plaatselijke dealer), ze wisten het niet en ook navraag bij Renault Nederland leverde niks op.
Uiteindelijk ben ik bij een bedrijfje in Ulft terecht gekomen die na lang zoeken en navragen het aansluitschema van de Carminat te pakken heeft gekregen. Hij heeft voor mij een kabeltje gemaakt die in het dashboard kastje uitkomt.
Ik sluit een mp3 speler Ipod achtig er op aan en voila.
Ik heb mijn hele muziekcatalogus en cabaret en niet te vergeten de onmisbare kinderliedjes en de gesproken boeken voor op reis altijd bij me.
Het heeft een nieuwe dimensie aan het autorijden voor mij toegevoegd.

Dus ik zou geen dure wisselaar kopen maar een mp3 speler!

groet

Riceder

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Da's een interessant verhaal, kwalijk natuurlijk dat Renault je niet verder kon helpen, maar mooi dat je de oplossing gevonden hebt.
Heb jij nu de beschikking over dat schema? En zo ja, zou je dat schema en je verdere know-how met ons willen delen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
riceder
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2005 13:41

Bericht door riceder »

JW,

Ik zou nog geen schema herkennen als zou je het onder mijn neus houden. Ik ben meer administratief ingesteld zullen we maar zeggen.

Zoals ik al schreef: het werk is voor mij gedaan.

Ik wil alleen maar de mogelijkheidheden aangeven die de aux. heeft zodat de dure aanschaf van een wisselaar niet nodig hoeft te zijn.

Verder gaat mijn technische kennis niet. Behalve dan dat het dezelfde aansluiting is als die van de koptelefoon, aan de andere kant twee tulpstekkertjes die vervolgens verbonden wordt met een kabeltje dat naar de aux gaat.

Je kunt natuurlijk ook de plaatselijke techneut bellen of mijn plaatselijke techneut maar dat hangt weer af waar je woont....

Riceder

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Wellicht dat je dan in elk geval de gegevens van dat bedrijfje in Ulft met ons wilt delen?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
riceder
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2005 13:41

Bericht door riceder »

Natuurlijk wil ik die gegevens delen

Het bedrijf heet :
Carshop exclusive

De persoon die je moet hebben heet Peter Tuytjens
Het adres is 't Goor 25
Industrieterrein de Rieze
7071 PC Ulft
Telefoon 0315-683075
Fax 0315-641724
Mob. 06-53664920


Veel succes ermee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
riceder
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2005 13:41

Bericht door riceder »

Is er nog iemand die aan het bovenstaande wat heeft gehad??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pnch
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2006 11:00

Renault is inderdaad niet op de hoogte

Bericht door pnch »

Ik heb hetzelfde met Renault op dit moment. In een Scenic zit het carminat pictogrammen navigatie systeem en ik wilde mijn iPod aansluiten. Het zit nu met een FM zendertje of zo en dat is echt niet fijn!
Dit was zeer zinvol en ik ga ook naar de dealer terugkoppelen dat het dus wel kan en ze lossen het maar op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
riceder
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2005 13:41

Bericht door riceder »

Nou, ik wens je veel succes.

Mijn dealer wist niet eens dat er een aux ingang op zat!

Voor hen ging er een wereld open.


Groetjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Even, voor alle duidelijkheid, over welk systeem heb jij het in jouw Renault? Is dat de Xanavi Birdview met kleurenscherm?
Of de Becker-achtige met pictogrammen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
riceder
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2005 13:41

Bericht door riceder »

Aan wie vraag je dat nou?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Aan jou :wink:

Of vraag ik nou iets heel stoms omdat ik ergens overheengelezen heb :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
riceder
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2005 13:41

Bericht door riceder »

de Becker-achtige met pictogrammen dus.

groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigtwin
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2006 10:42

Bericht door bigtwin »

In mijn nieuwe Scenic zit de Becker pijl navigatie. De dealer vertelde me dat daar de Sony 10 CD wisselaar op zou passen. Als Renault die inbouwt, kost dat compleet 490 euro, en dat vind ik veel. Ze adviseren me trouwens de CDX-454RF. Dat is een systeem dat je op iedere radio kunt aansluiten, doordat hij zijn signaal via de antenne aansluiting de radio instuurt. Lijkt me qua geluid niet het beste alternatief, én je krijgt er zo'n losse afstandsbediening bij, dus niks via het stuur of zo (behalve volome dan)...

Weet iemand trouwens welk type Becker dat zou moeten zijn, al zegt Renault dat het een speciaal model voor Renault is?

Er zit een navigatie cd bij van 2006 met de Landen: Nederland, Oostenrijk, Belgie, Zwitserland, Duitsland, Denemarken, Luxemburg, en Polen. Weet iemand waar ik aanvullende CD's vandaan kan krijgen (nee, niet bij de dealer... :D )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is een systeem dat je op iedere radio kunt aansluiten, doordat hij zijn signaal via de antenne aansluiting de radio instuurt
Pas als je echt wanhopig bent moet je een systeem nemen dat via een FM-zendertje werkt.
Altijd narigheid door sterke zenders die jouw signaal wegdrukken, weinig dynamiek, FM kwaliteit op z'n beroerdst, en meteen ook geen verkeersmeldingen meer.
[/quote]
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigtwin
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2006 10:42

Bericht door bigtwin »

Volgens mij werkt het iets anders Gerritje. Niet met een FM zender van de wisselaar naar de radio, maar met een kabel naar je antenne aansluiting. Moet opzich wel kunnen werken, maar inderdaad zal de geluidskwaliteit wellicht minder zijn... Maar ja, de Pioneer 12 cd wisselaar die ik uit mijn oude auto heb gehaald past weer niet he...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ook dat werkt dan met een FM modulator. Die geeft het signaal niet via een zendertje door maar rechtstreeks op de antenne ingnag.
En ook daarbij is de kwaliteit heel matig. Verder heeft het dezelfde nadelen als Gerritje eerder aangaf. Dus geen verkeersinfo omdat je op een aparte frequentie moet afstemmen, en bovendien: geen wisselaarsturing. Hoe wil je je Pioneer dan gaan bedienen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 260
  • probleem RNS510 wisselaar
    door michelbrand1976 » 10 mei 2016 23:32 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 538
  • RNS 315: Welke kaartversie heb ik?
    door ABT_power » 17 aug 2014 16:42 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 3273
  • Gratis MS4200RS + 6 CD wisselaar + toebehoren
    door majo » 18 mei 2016 17:16 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 693
  • welke grote camper nav?
    door marsha » 20 jul 2015 14:47 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 643
  • toyota2 welke tomtom is dat
    door puchie » 29 okt 2017 15:00 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 397
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 781

Terug naar “Renault”