vragen gebruik carminat SH3 met meer CD's

Alles met betrekking tot Renault navigatie
kuifje
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2012 22:46

vragen gebruik carminat SH3 met meer CD's

Bericht door kuifje »

Hallo allemaal,

kan ik hier wat vragen?

Onlangs heb ik een megane uit 2006 gekocht met SH3 navigatiesysteem, er zat 1 CD bij, versie A26. Ik heb gevonden dat de laatste update versie A29 is (uit 2007 of zo?). Schande dat er geen updates meer uitgebracht worden. Vooral omdat ik een totale set van Europa wou hebben (kan ik er tenminste op vakantie ook iets mee) heb ik via marktplaats een (originele) set gekocht versie A28, toch weer een stukje recenter, en heel Europa. Deze in mijn systeem gestopt en deze heeft zichzelf geinstalleerd. So far so good.

Nu mijn vragen:
1) Begrijp ik goed, als ik naar een ander land, zeg Parijs wil navigeren, moet ik eerst de CD met frankrijk erin doen, bestemming opgeven, navigatie starten en dan weer de cd met nederland erinstoppen om het eerste stuk te navigeren (en niet alleen maar "off road en een richting krijgen?). En als ik dan in Belgie bent vraagt hij zelf weer om de andere CD. Is het nodig om de CD de hele tijd erin te laten zitten?
2) Dat heb ik uitgeprobeerd (allen om te testen, ik ben nederland nog niet uit geweest). Beide keren vroeg het systeem "kaartdata wisselen?" Maar nu als ik in Nederland wil navigeren naar een nieuwe plaats vraagt hij elke keer om de CD erin te doen. Ik meende dat dat met die A26 versie helemaal niet nodig was, of vergis ik me? Is er een manier dat het systeem alle kaartdata van 1 CD in het geheugen kan houden?
3) Is het mogelijk de A26 CD weer te installeren, of kun je alleen maar "omhoog"?

Bedankt alvast!

kuifje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: vragen gebruik carminat SH3 met meer CD's

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Iedere keer dat er van CD wordt gewissled wil het systeem een groot gedeelte van de data alvast in het geheugen laden. Geen enkel probleem

Als je naar Frankrijk wilt moet je het adres opzoeken met CD 3 en dan wordt de kaartdata geladen laat je deze cd er gewoon inzitten. Je plant de route maar deze wordt niet gevonden!
Op elke CD staan tevens alle hoofdwegen van Europa en dit betekent dat om een route te kunnen berekenen je op een plaats moet zijn in de buurt van of op een grote doorgaande weg.
Zodra jij je op weg begeeft en je komt op een snelweg wordt de route gevonden en kun je navigeren zij het dat je in Nederland en België alleen via hoofdwegen wwordt begeleid

Terug naar Nederland doe je hetzelfde met CD 2

Er is geen enkele noodzaak om voor België een andere CD te plaatsen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kuifje
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2012 22:46

Re: vragen gebruik carminat SH3 met meer CD's

Bericht door kuifje »

ga ik proberen


bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 586
  • carminat positie van de auto niet vindt meer bekend
    door oostland.jan69 » 23 apr 2016 14:48 » in Renault
    Reacties: 16
    Weergaves: 1858
  • CD1 is defect en niet meer bruikbaar Carminat 8200299536 A-2003 1498.673
    door Veldhoven1974 » 31 okt 2014 10:47 » in Renault
    Reacties: 8
    Weergaves: 1451
  • RNS 510 vragen
    door Robbert1994 » 14 feb 2017 08:58 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 5166
  • RT3 navigatie: enkele vragen
    door Mica84 » 22 jun 2016 10:57 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 966
  • Vragen AVIC F980BT
    door Gerard7 » 09 okt 2017 11:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 937
  • Diverse vragen PC5200/40
    door evd » 25 jun 2014 20:35 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 2004

Terug naar “Renault”