Verlichting

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Gebruikersavatar
Johnnie
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 sep 2004 16:18

Verlichting

Bericht door Johnnie »

Ik heb eindelijk mijn navigatiesysteem. Het is een MS5100 geworden die ik goed heb kunnen kopen. Moet morgen alleen nog een MKM1150 halen om het helemaal compleet te hebben. Ik heb inmiddels mijn GPS-antenne onder de achterspoiler ingebouwd, omdat deze niet bij de voorruit kan, omdat dit een verwarmde ruit is. Ik zie aan de kabels (wat zijn die lang trouwens) dat de vorige eigenaar een aftakking heeft gemaakt van de wit/gele en de grijze draad. Deze zijn resp. voor het achteruitrijsignaal en de verlichting. Nu zit er op de ISOstekker van mijn radio op A6 een voeding van de verlichting. Mijn vraag is, is dit de voeding van de verlichting van de radio, of is dit een voeding van het dimlicht? Volgens mij kom ik er verder wel uit. Ik ga eerst alle kabels even op de juiste wijze trekken en dan soldeer ik alles aan mekaar.......
MS5100 en MM5000 in MKM1150
Laguna GT 1.9 dci dynamique tuned 158 BHP

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Hallo Johnnie,

De verlichtingsdraad in de ISO stekker van je auto is waarschijnlijk van de regelbare dashboard verlichting.
Deze draad moet je niet gebruiken omdat je anders problemen krijgt. :sadno:
Je navigatiesysteem kan dan niet goed zien wanneer je verlichting aan of uit staat omdat je de spanning op deze draad kan regelen. :speechless:

Gebruik dus altijd een de aansluiting op de achterlicht unit van je auto. :yes2:
Zie ook het draadje in tips en tricks over het aansluiten van het achteruitsignaal en het verlichtingsignaal.

Groet :takeitdown:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Johnnie
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 sep 2004 16:18

Bericht door Johnnie »

Fantom,

Bedankt, ik had al zo'n donkerbruin vermoeden. Ik heb het systeem inmiddels ingebouwd en het werkt als een tiet. Ik heb mijn scherm in een MKM1150 gebouwd en niemand die vanaf de buitenzijde ziet dat er een navi in de auto zit.......

Zijn er nog andere Lagunagebruikers met een VDO-navi.... Zo ja, waar hebben jullie de afstandbediening geplaatst?
Kan iemand me verder nog vertellen hoe ik evt. de kleur van de achtergrond van mijn scherm kan wijzigen? Het is nu stemmig grijs. Kan dit ook naar zwart?
MS5100 en MM5000 in MKM1150
Laguna GT 1.9 dci dynamique tuned 158 BHP

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Johnnie schreef:--knip--
Zo ja, waar hebben jullie de afstandbediening geplaatst?
Kan iemand me verder nog vertellen hoe ik evt. de kleur van de achtergrond van mijn scherm kan wijzigen? Het is nu stemmig grijs. Kan dit ook naar zwart?
Lijkt mij dat je de AB plaatst op de plaats waar jij het het meest handig vindt :lol: :yes2:

Je kan alleen de achtergrondkleur veranderen door te schakelen dus dag en nacht stand. :roll:
Er is geen andere mogelijkheid om de achtergrondkleur te veranderen. :cry: :sadno:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Achtergrond verlichting MS4200RS
    door Marcel21674 » 16 aug 2021 12:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 184

Terug naar “Renault”