VDO MS5000

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Gebruikersavatar
Johnnie
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 sep 2004 16:18

VDO MS5000

Bericht door Johnnie »

Laatst een bericht geplaatst omtrent een Carin 520 systeem. Ik ben daar van af, het wordt een VDO MS5000 voor in mijn Renault Laguna GT. Ik bouw hem in met gebruik van de MKM1150 slede. Ik heb inmiddels al ruim voldoende info waar ik de benodigde kabeltjes en/of isoconnectoren kan vinden, alleen hoe soldeer ik e.e.a. het beste aan elkaar, zonder het geheel naar de ratsmoddee te helpen.....? Kortom, wie geeft mij een goede uitleg hoe ik de kabels het beste soldeer, of maak ik toch maar gebruik van scotchblokjes? :?:

Tegen het einde van het jaar (eindejaarsuitkering) koop ik zo'n tweedehands systeem. Dus wie dat tegen die tijd te koop heeft en in de buurt van Dordrecht woont, mail me........ :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Johnnie,

Lijkt me een verstandige keus, de 5000 is moderner en sneller dan de 520, en heeft meer mogelijkheden.

Tsja, hoe leg je iemand uit hoe je moet solderen... Heb je dat nog nooit gedaan als ik dat zo lees? Dan is het denk ik verstandig om een bekende in te schakelen die daar wel de nodige vaardigheid in heeft, want er kan wel wat misgaan.
Zelf maak ik met de soldeerbout altijd een stukje van de af te takken draad vrij van isolatie (stinkt een beetje), een millimeter of vijf, en wikkel daar het 1 cm vrijgemaakte stukje van de draad die je wilt aansluiten omheen. Vervolgens die draad in de goede richting leggen parallel aan de originele draad, de verbinding solderen en af-isoleren.
Voor wie het weet een handigheidje, maar voor een ongeoefende abacadabra of op z'n minst een uiterst lastige klus. Hulp inroepen dan.
Ga in elk geval niet met aftakkers werken, en al helemaal niet met kroonsteentjes. Dat is vragen om ellende.

Het enige redelijke maar toch duidelijk mindere alternatief is met professionele krimpers en de bijbehorende krimptang te werken, waarbij je dan wel op de plek van de aftakking de draad moet doorknippen.

En NOOIT onder spanning werken, altijd de accu losmaken of op z'n minst de betreffende zekeringen verwijderen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Johnnie
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 sep 2004 16:18

solderen

Bericht door Johnnie »

Beste JW,

Ik heb wel enige ervaring met solderen, dus dat lukt wel. Dit antwoord is precies wat ik zocht, dus ik ben el behoorlijk
verder. Had alleen niet nagedacht omtrent het wegsmelten van die isolatie. :lol:

Bedankt John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Softwareupdate MS5000 gezocht
    door Tice » 30 jul 2017 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 501
  • MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
    door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 520

Terug naar “Renault”