update carminat SH1 'pijltjes' navigatie 2007

Alles met betrekking tot Renault navigatie
uluru
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2009 01:01

update carminat SH1 'pijltjes' navigatie 2007

Bericht door uluru »

Hallo,

ik heb vandaag mijn carminat navigatie geupdate van 2003 naar 2007 (ik rij in een Renault Laguna, bj 2004). Ik maak gebruik van de 'pijltjes' navigatie systeem SH1. Geen kaart/plattegrond, maar tekst + pijl.

Nadat ik de nieuwe cd erin had gedaan, kwam een melding of ik de update wou uitvoeren. Na de stappen te hebben doorlopen, stond op een gegeven moment alleen de tijd en het aantal graden op de display, maar verder gebeurde er niets. Nadat ik de motor draaiende had, kreeg ik plots de melding 'kalibreringsrit' en dan wat codes. Op een gegeven moment kwam ik weer terug in het navigatie menu en kon ik gewoon alles weer gebruiken. Mijn vragen zijn eigenlijk:

- Kan ik zien of de update werkelijk doorgevoerd is? In principe zie ik geen veranderingen.
- Zo ja, wat zijn eigenlijk de nieuwe features van 2007 tov 2003, behalve de nieuwe straatnamen, rotondes etc?
- Zijn er ook nieuwe picto's, of meer informatie van afgelegde afstand, lengte in km tot bestemming?
- Heeft iemand een handleiding in pdf file?
- Heeft iemand nog nuttige tips voor het gebruik van de SH1 navigatie?

Hoop dat iemand mij deze vragen kan toelichten.

gr, uluru

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als de navi zo bezig is geweest als je beschrijft en er om kalibratie werd gevraagd, kun je er vanuit gaan dat er een update heeft plaats gevonden.
Bij de Traffic Pro van Becker die als model diende voor dit toestel kun je in het servicemenu de softwaregegevens aflezen. Daar moet je de toetsen Nav + 10 samen indrukken

Overigens is deze update die B27 heet, gebaseerd op gegevens van 2e kwartaal 2006 en waarschijnlijk de laatste die er voor dit systeem wordt uitgebracht.
Bij de Beckers is het gebruikelijk dat de nieuwe functies worden beschreven iin de documentatie die bij de update wordt geleverd. Of Renault ook zo genereus is weet ik niet.
Ik ben zelf nog nooit een handleiding voor dit systeem tegen gekomen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
alfa33
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 dec 2006 20:01

Update Carminat naar 2007

Bericht door alfa33 »

Ik heb zelf ook mijn SH1 systeem geupdate via 2005 naar 2007, en dat is zonder problemen gegaan.
Wel moest ik na de update naar 2007 even een stikje gaan rijden om het systeem zichzelf weer te laten inregelen, omdat het systeem toen ik stil stond om te updaten, niet echt vlot reageerde(zoeken...).
In de nieuwe versie is volgens mij niet echt merkbaar veel toegevoegd, behalve dan de nieuwe routedata(nieuwe rotondes, straten e.d.)
De gebruiksaanwijzing is volgens mij niet veranderd, deze staat trouwens in hetzelfde boekje als de gebruiksaanwijzing voor de radio/CD-speler, het is tenslotte één geheel

grt René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Carminat SH1 pijltjes navigatie firmware beschadigd?
    door Morris » 08 mar 2017 10:45 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 542
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1029
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2210
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 208
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1621
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1070
  • Kia Cee'd navigatie software update, alternatief?
    door Johnnyboy » 22 jan 2015 14:24 » in Kia
    Reacties: 0
    Weergaves: 1045

Terug naar “Renault”