storing met navigatiescherm laguna 2003

Alles met betrekking tot Renault navigatie
mast04
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2009 21:50

storing met navigatiescherm laguna 2003

Bericht door mast04 »

Hallootjes,

Ik ben in het bezit van een renault laguna 2003 met navigatie en kleurenscherm
Ik heb een storing waar ik geen raad mee weet.

Het volgende:
Een maand of 5 geleden kreeg ik problemen met mijn klokje op het scherm.
Op het scherm bleven lang een streepje staan ipv de tijd, nadat ik deze opnieuw had ingesteld leek het probleem opgelost.
Echer bij een volgende rit start hij steeds op in deze ingevoerde tijd.
Na een maand of twee valt spontaan mijn scherm uit.
In deze periode heb ik nog een enkele keer problemen gehad met zijn plaatsherkenning.

Na wat uitwissel met andere laguna blijkt mijn scherm overleden, dus opzoek naar een andere.
Via handel een gebruikt scherm aan gekocht, welke een maand of twee zonder problemen werkte.

Nu begint echter het verhaal opnieuw.
Klok opnieuw op tijd zetten, telkens op ingestelde tijd opstarten en vandaag problemen met plaatsherkenning.
Wat waarschijnlijk nu gaat volgen is uitval van het scherm, waar ik echt niet op zit te wachten.
Mijn idee dat het probleem voor het scherm zit ,het scherm krijgt zijn info natuurlijk uit een centrale kast, maar wat ik niet begriijp is de kombinatie met het klokje.


Heb al geinformeerd hier en daar, maar niemand weet raad. En in deze tijd worden de renault-dealers in de buurt ook schaarser.
Wie er iemand hoe ik dit probleem kan achterhalen??

Alvast bedankt,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De klok geeft de tijd weer zoals deze door de satellieten wordt "verzonden" Zelf kun je alleen het verschil met UTC instellen. Als er dus problemen zijn met de satellietontvangst, wordt er geen juiste tijd berekend en krijg je deze verschijnselen. Het lijk me meer een probleem met of de gps antenne op je dak of een probleem met de centrale computer waar ook het scherm wordt aangestuurd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mast04
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2009 21:50

Bericht door mast04 »

Bedankt voor je snelle reactie.

Zijn er aan de computer zaken om te controleren, meten?
Lees dat er met de antenne vaker problemen zijn, dit is alleen te controleren door de signalen op de lcd of vervangen van de antenne??

Het defect raken het lcd is nog niet te koppelen aan de slechte ontvangst van de antenne, toeval?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou je mbt controleren/meten aan de computer geen advies kunnen geven maar dat er kort na elkaar twee schermen defect raken duidt waarschijnlijk eerder op een computerprobleem dan op een defect scherm. Wellicht zijn de schermen niet defect maar alleen de videoprocessor in de computer. Een los scherm kun je evt testen mbv een VDODayton installatie want de aansluitingen zijn hetzelfde

Slechte ontvangst en defect LCD hebben waarschijnlijk geen enkele relatie, maar een defecte computer welke diverse onderdelen heeft zoals GPS ontvanger, CPU en video kan wel de oorzaak zijn van alle ellende
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mast04
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2009 21:50

Bericht door mast04 »

Sorry voor de onduidelijkheid.
Het originle scherm is onlangs kapot gegaan na een storing ,dit begon met de tijdklok
Het scherm heb ik getest en vervolgens vervangen. probleem opgelost dacht ik.
Echter is de huidige storing zowat gelijk aan de eerste, waardoor ik bang ben dat binnekort dit scherm ook zal uitvallen.

Ik heb vandaag totaal geen ontvangst gehad. rood icoontjes in beeld.
In het systeem krijg ik tijdens rijden heel varierende precentages door van ontvangstniveau en kwalitieit rds.
dit start op ontv:52% en RDS 100%, waarna tijdens het rijden dit volledig varieert van ontv:15% tot 52% en RDS van 35%tot90%.
Dit zal ongetwijfeld met de antenne te maken hebben.
Ik weet niet hoe zo'n antenne te testen is, of er zomaar een andere antenne op het systeem kan om dit uit te sluiten?
Heb nog de antenne bekeken op dak en onder hemel, maar hier valt wienig te ontdekken van corrosie of slecht contact
De ontvangst frequentie is 102,7mHz, weet niet of hier nog iets in aan te passen is wat van invloed kan zijn?

Met kleine stapjes en de nodige info kom ik steeds verder, dus alle info is welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb je wel degelijk goed begrepen.
Ik geloof er geen fluit van dat twee schermen achter elkaar kapot gaan terwijl dit juist buitengewoon betrouwbare onderdelen zijn. Ik vermoed een ernstig defect in de computer
Je kun op de computer elke GPS antenne aansluiten welke een SMB connector heeft.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2096
  • Rns mfd / rns2 storing: kan geen plaatsnaam selecteren
    door Jeroen-san » 23 mei 2016 22:48 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 347
  • Carminat 8200299536 A-2003 1498.665 Wie helpt mij?
    door Dennis1982 » 08 okt 2014 16:29 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 924
  • Carminat Renault 2003 rond draaiende cursor
    door Andre F » 05 dec 2017 12:53 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 569
  • Camera aansluiten op carminat (grand espace 2003)
    door Paul kriek » 20 mar 2017 23:01 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 2303
  • CD1 is defect en niet meer bruikbaar Carminat 8200299536 A-2003 1498.673
    door Veldhoven1974 » 31 okt 2014 10:47 » in Renault
    Reacties: 8
    Weergaves: 1451
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 938

Terug naar “Renault”