Slimme vraag over cd afspelen

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Bloempie
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2009 22:46

Slimme vraag over cd afspelen

Bericht door Bloempie »

Hallo allemaal, onder het mom domme vragen bestaan niet, hoe kan ik een cd afspelen in mijn renault radio? Ik heb net een uit Duitsland geimporteerde Renault Grand Scenic 2.0T Privilege Luxe gekocht. Er zit ook een (waarschijnlijk Carminat) navigatie in, maar dat staat los van de radio heb ik in andere topics gelezen. Ik heb met de src knop vanuit de radiostand de aux stand aangezet, maar kan er geen cd in stoppen en als ik cd eruitha;en in druk gebuerd er ook niks. Bedankt, A

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Deze "slimme" vraag dreigt toch nog in een andere categorie terecht te komen als je verzuimt om te vertellen wat voor soort navigatiesysteem je hebt. Hoewel je zegt "waarschijnlijk Carminat" is iets meer duidelijkheid gewenst.
Is het een pictogramsysteem, een kleurenscherm, werkt het met DVD of CD, waar zit de CD speler, is deze geìntegreerd in de bedieningseenheid, waar zit de bedieningseenheid, waar zit de cd-dvd speler en van welk jaar is die Scenic eigenlijk.
En bovenal, heb je eigenlijk al eens in het instructieboekje gekeken? Mocht Duits een probleem zijn, je hebt nu zoveel geld gespaard door die import dat een boekje van een tientje er wel af zou moeten kunnen! :roll:

Als je even een kijkje neemt op deze site kun je precies achterhalen welk systeem je hebt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bloempie
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2009 22:46

Bericht door Bloempie »

Bedankt voor de snelle reactie. Het is een (grand) scenic uit augustus 2004 en een ingebouwd navigatie systeem met cd (er zit in leeg cd hoesje in het dashboardkastje), dus dat zal CNI 1 zijn. Het is een groot ingebouwd kleurenscherm en de bediening is met een draaiknop links naast het navigatiescherm (onder de digitale km teller). In het (Duitse maar ook NLe :D ) boekje staat druk op open voor 1 of alle cd's en daar spreekt men over de wisselaar die ik nergens zie. Aan de hand van andere topics hier heb ik onder het dashboard kastje gekeken, maar daar zit niks en onder de stoelen zit een lege schuif lade (dat moet ik nog ff een keer goed bekijken) en in de achterbak zit volgens mij ook niks. Bedankt weer, A

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij jouw Scenic moet de Kaart-CD lezer onder de centrale computer zitten in het vak in de bodem onder de bijrijdersstoel
Als er geen CD in de radio wil kan er een andere CD aanwezig zijn maar dan zul je ergens toch wel op CD moeten kunnen drukken teneinde muziek tevoorschijn te toveren?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bloempie
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2009 22:46

cd

Bericht door Bloempie »

Hoi, late reactie van mij terug (jij zit hier regelmatig volgens mij:-)).

Bedankt voor de info, systeem zit inderdaad onder bijrijdersstoel met duitse carminat cd met wel NL-se hoofdwegen.

Cd kan ik nog steeds niet vinden en een eventuele wisselaar ook niet.... (ik heb overal gekeken). Balen, wisselaar is relatief duur en lastig te krijgen las ik in een ander topic, wellicht mp3 aansluiten of zo.

Hoe kan ik makkelijk/goedkoop aan NL cd komen? Als iemand anders m heeft is dat te kopieren?

Thnx,
A 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • vraag
    door martijnvanieperen1973 » 30 nov 2015 17:38 » in V.A.G
    Reacties: 6
    Weergaves: 756
  • X801D-U vraag
    door Mathy » 03 apr 2016 01:50 » in Alpine
    Reacties: 1
    Weergaves: 630
  • RNS 510 Firmware vraag
    door patriekje92 » 21 jun 2015 13:12 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1348
  • Nieuw en gelijk een vraag.
    door Wilbert1965 » 01 jul 2014 21:11 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 608

Terug naar “Renault”