Renault Scenic december 2006 met DVD Carminat

Alles met betrekking tot Renault navigatie
scenicII
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2006 12:58

Renault Scenic december 2006 met DVD Carminat

Bericht door scenicII »

Hi.

Ik heb een scenic II phase II met carminat DVD.
Weet iemand welk fabrikaat dat is?
Bij renault claimen ze dat het eigen produktie is maar ik twijfel.
VDO en Becker lijken er niet op qua scherm maar de echte heb ik nog niet gevonden.

Ik kan bij informatie ook het weer op vragen, maar is dat al wel actief hier in nederland?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is een Xanavi systeem met software van Zenrin. Renault noemt dit Carminat Informée
En nog wat anders, bij Renault produceren ze nul komma niks, ze creëren. Althans dat beweren ze bij hoog en bij laag. Dat betekent dat ze uitsluitend de diverse onderdelen op een ietwat eigenwijze manier aan elkaar plakken.
Dat impliceert meteen dat de dealer ook geen idee heeft van het produkt dat hij verkoopt. Vraag hem maar eens naar de mogelijkheden van de navigatie of hoe het zit met de weersinformatie!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
scenicII
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2006 12:58

Bericht door scenicII »

Dank voor het antwoord

Helaas wordt ik van de site's van beide firma's niet veel wijzer.

Maarja....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Ik heb dit ook ervaren. De dealer weet werkelijk helemaal niets (alleen wat het systeem kost). Ik heb zelfs een van de verkopers moeten uitleggen hoe je de telefoonnummers in één keer kunt wissen in het systeem.

Mocht je inhoudelijke vragen hebben over het systeem: stel ze maar, ik rijd nu circa 1,5 jaar in een Renault Laguna met hetzelfde navigatiesysteem en heb heel wat uurtjes in de file gestaan en dus veel met het systeem gespeeld.

Welke dvd zit er bij jou in? Ik hoop dat ze de laatste vesie erin hebben gedaan. Deze is de 2006/2007 versie (V26). Ook al heb ik het idee dat ze vreselijk ver achter lopen. In mijn vdo van mijn vorige auto was een bepaalde hoofdroute in mijn woonplaats Amstelveen al bekend, terwijl in de nieuwste versie van Renault deze er nog niet opstaat.
Renault Laguna Carminat DVD NavTeq/Zenrin Versie 2007/2008, Europe V27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
scenicII
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2006 12:58

Bericht door scenicII »

Ja ik heb de nieuwste versie.


De vragen die ik tot nu toe heb:

je kunt bij nav ingeven laatste 5, maar dat is alleen de plaats en niet het complete adres, is het mogelijk om wel het complete adres te herhalen?

Wordt er al weer informatie gegeven?

Verder klinkt de carkit belabberd, daarvoor gaat hij ook terug naar de garage zodat ze hem kunnnen nakijken.
Is dit een bekende klacht of klinkt hij normaal wel prima.

Hoe kun je opgeslagen bestemmingen weer wissen?

De Mp3 speler geeft geen directory struktuur weer en ook de namen van de nummers niet, is dat in te stellen of kan het gewoon helemaal niet.

Ik had gelezen dat 538 ook flits info doorgeeft, is die zichtbaar te maken in carminat of vergeet die die gewoon?

Zo dat was het wel weer even voor de eerste week dat ik die auto heb.
Alvast bedankt voor de antwoorden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Ik geef je de antwoorden uit mijn hoofd. Vaak is het zo dat ik altijd even moet kijken in de auto hoe het ook alweer werkt. Dus mijn lijstje in niet compleet:

Laatste 5: je kan inderdaad niet het complete adres zien. Maar wanneer je een van de laatste bestemming kiest, neemt hij dat wel over, en navigeert je daar naar toe. Wanneer je stil staat kun je veel meer laatste bestemming zien! Tijdens het rijden kan je met je stem ook de laaste bestemmingen kiezen: Geef het commando "vorige bestemmingen" en je ziet de laatste vijf. Met het commando "volgende" zie je nr's 6 t/m 10 etc. etc.

Zelf heb ik daar weing problemen mee, maar heb wat aan de instellingen moeten wijzigen. Bij telefooninstellingen moet je het ingaand niveau (jou stem dus), op maximaal zetten. Ook niet alle bluetooth telefoons werken naadloos op de Carminat, maar ik heb goede ervaring met Nokia en Siemens.

Wissen opgeslagen bestemmingen: tja, weet dat niet uit mijn hoofd en heb dat ook nooi gedaan. Ik denk dat je dat bij opgeslagen gegevens kan doen. Maar ik weet zeker dat de auto dan moet stilstaan!

Ik heb zelf 6 cd's vol met mp3'tjes erin. Alle cd's bestaan uit mappen waar weer de mp3'tjes instaan. Ik zie op het "hoogste" niveau de mappen. Ga ik mijn mijn joystick naar een van die mappen en klik op de joystick dan opent hij de map en zie ik de nummers (wellicht wanneer je daar submappen in hebt staan zie je ook de submappen, maar ik heb dat niet op mijn cd's). Je kan nu dus de nummers zien welke in de mappen staan. Niet de volledige tekst, alleen een klein gedeelte. Wanneer je in je scherm kijkt zie je ergens linksonder "audiotekst" staan. Dit heeft mij een half jaar gekost om dit te ontdekken (ik lees namelijk geen handleidingen......). Wanneer je met je joystick daar naar toe gaat (niet draaien, maar naar linksonder klikken) en je klikt daarna op de joystick (dus naar beneden), dan zie je tekst, bestandsnaam, album en/of artiest van de mp3. Best aardig hoor..... maar ja, navigatiescherm mist dan.

538, Geen flauw idee. Ik vind dat de info niet altijd even goed is. Met name de omschrijving bij files is zeer criptisch.

Ik hoor je bevindingen wel.
Renault Laguna Carminat DVD NavTeq/Zenrin Versie 2007/2008, Europe V27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wssmith
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 dec 2006 10:00

Bericht door wssmith »

Hallo allemaal,

Ik heb mijn Laguna met (volgens mij) hetzelfde systeem nu 2 weken en zag dat ik versie 2004/2005 heb. De dealer beweerd dat dit de nieuwste versie is?! Waar zien jullie het versienr staan? Ik zie alleen 2004/2005 staan. Het gaat hier toch om het Birdview dvd/bluetooth systeem wat Renault Carminat navigatie en communicatie noemt?

Groet,
Wouter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wssmith
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 dec 2006 10:00

Bericht door wssmith »

Er zijn inderdaad nieuwere versies (2) en heb nu de 2006/2007 dvd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat ons nu ook heel erg interesseert is of de dealer het boetekleed heeft aangetrokken en jouw de DVD's heeft gegeven of dat je weer dik hebt moeten betalen (hoeveel).
Dan kunnen ook anderen hiermede hun "voordeel" doen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Ik hoop voor je dat je zomaar de laatste van je dealer krijgt. Maar ik vraag me af wanneer je de versie 2004/2005 hebt gekocht; ik neem aan dat je deze er bij hebt gekregen (gekocht) toen je de auto kocht en niet nieuw hebt besteld. Ook bij Renault zal je echt niet een oudere versie kunnen kopen wanneer er een nieuwere versie leverbaar is. Het uit voorraad levern van een oude dvd is misschien een optie. Van mijn dealer weet ik dat hij die dvd's niet op voorraad heeft.

Mocht je eventueel geinterresseerd zijn in de originele 2005/2006 versie (is niet de nieuwste!), dan kan je hem voor een zacht prijsje van mij kopen. Uiteraard incl. cd hoesje en boekje. Ik heb trouwens nog weinig verschil gemerkt tussen deze versie en de nieuwste versie 2006/2007.

Groet,

Arjeh
Renault Laguna Carminat DVD NavTeq/Zenrin Versie 2007/2008, Europe V27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wssmith
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 dec 2006 10:00

Bericht door wssmith »

Het zit iets anders in elkaar... Het gaat om een lease-auto die ik 8 dec ontvangen heb. De dealer had nog een voorraad auto staan precies zoals ik die wilde hebben. De auto is van eind 2005 (productie), maar nog wel nieuw (niet op kenteken, niet mee gereden). De 2004/2005 dvd zat al in de dvd-speler, zat er niet meer los bij in doosje.
Toen ik hierover ging klagen kreeg ik de dvd uit een nieuwe wagen mee, zonder meerkosten dus. Dat betekent dus dat ze voor die nieuwe wagen een nieuwe dvd zullen moeten gaan regelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2210
  • Carminat Renault 2003 rond draaiende cursor
    door Andre F » 05 dec 2017 12:53 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 572
  • navigatiecd???? grand scenic uit 2007
    door toro28 » 15 okt 2014 09:51 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 864
  • Dubbeldin Navigatie Hyundai Tucson uit 2006
    door Aadje » 03 mei 2015 11:59 » in Hyundai
    Reacties: 1
    Weergaves: 3741
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 728
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 679
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1029

Terug naar “Renault”