Rekenunit Carminat met DVD 2007

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Heidi
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2009 16:58

Rekenunit Carminat met DVD 2007

Bericht door Heidi »

Hallo allemaal,

Sinds paar weken geeft navigatie niet meer aan op welke weg ik rij. Na buurt bij garage bleek dat rekenunit kapot is. Navigeren en route gaat gewoon wel perfect.
Auto nieuw in februari 2007 aangeschaft met orginele DVD gebruikt.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt dat na minder dan 3 jaar rekenunit stuk gaat. Nieuw kost deze > Euro 1000 vlgns garage. Garantie?

Heeft iemand een andere optie?

Grtjs,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Als navigeren en route wel perfect gaat, dan is de rekenunit van de navigatie toch niet defect ?
Denk eerder dat de garage hem erg lang van het stroom af gehad heeft, en dat daardoor de instellingen gereset zijn, waaronder de weergave instelling die laat zien op welke weg je rijdt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Rekenunit Carminat met DVD 2007

Bericht door JW »

Heidi schreef:Hallo allemaal,

Sinds paar weken geeft navigatie niet meer aan op welke weg ik rij. Na buurt bij garage bleek dat rekenunit kapot is. Navigeren en route gaat gewoon wel perfect.
Auto nieuw in februari 2007 aangeschaft met orginele DVD gebruikt.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt dat na minder dan 3 jaar rekenunit stuk gaat. Nieuw kost deze > Euro 1000 vlgns garage. Garantie?

Heeft iemand een andere optie?

Grtjs,
Help me even dit te begrijpen....
Je kunt nog wel een bestemming ingeven, laten begeleiden en dan brengt je navi je op de eindbestemming?
Maar onderweg ontbreken wegnummers en/of straatnamen?
Begrijp ik het zó goed?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

@heidi,

zoals je ziet een beetje verwarring nav jouw vraag. bedoel jij misschien dat je, via de info toets en dan 'waar ben ik' niet meer het overzicht krijgt waarin de weg staat waar je op rijdt alsmede de vorige afslag (met wegnaam) en de volgende afslag (met wegnaam)? Of mist onderaan de kaart de wegnaam waarop je rijdt tijdens gewoon nagiveren?

Indien het eerste het geval is: dat probleem heb ik ook gehad en was opgelost nadat ik het geheugen had leeggehaald (waardoor je wel alle ingevoerde adressen en telefoonnummers in de daarvoor bestemde boeken kwijt bent). Ik kreeg dit probleem nadat ik de nieuwe DVD (2009-2010, versie V29) in het apparaat deed.

Het lijkt mij sterk dat de rekeneenheid kapot is en vervangen moet worden als je inderdaad nog gewoon de juiste positie, navigatie-aanwijzingen en kaarten krijgt....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Heidi
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2009 16:58

Bericht door Heidi »

Hoe maak je het geheugen leeg? Afkoppelen van accu?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

door de radio uit te zetten, de 'set' knop in te duwen en gelijktijdig aan de volumeknop op de carminat unit te draaien (45graden uitslag naar beide zijden). Je komt dan in het eerste niveau van het echte instellingen en diagnose deel van de Carminat). Daarna doe je het nog een keer, je komt dan in het gedetailleerde deel van het instellingen/diagnose menu. Pak daar de reset functie (bijna onderaan lijstje). Wees overigens voorzichtig met het wijzigen van andere instellingen in dit deel: is eigenlijk niet bedoeld voor de 'gebruiker'.)

Maar is mijn veronderstelling correct dat jij het beschreven probleem hebt? Of ga je nu gewoon maar van alles proberen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Heidi
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2009 16:58

Bericht door Heidi »

Eigenlijk heb ik beide problemen. Kan bij waar ben ik niet aangeven waar ik rij (vorige en volgende straat) EN geeft zonder route te hebben geselecteerd geen straat aan waar ik rij.
Zojuist nog even alle instellingen doorgelopen maar kan niks afwijkends vinden.

Als ik met 'muis' handmatig over kaart beweeg zie ik wel de straatnaam en GPS coordinaten.

Dus moet ik je raad opvolgen en geheugen wissen?

Gr, JH

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tibra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2010 11:44

Bericht door Tibra »

Botter schreef:door de radio uit te zetten, de 'set' knop in te duwen en gelijktijdig aan de volumeknop op de carminat unit te draaien (45graden uitslag naar beide zijden). Je komt dan in het eerste niveau van het echte instellingen en diagnose deel van de Carminat). Daarna doe je het nog een keer, je komt dan in het gedetailleerde deel van het instellingen/diagnose menu. Pak daar de reset functie (bijna onderaan lijstje). Wees overigens voorzichtig met het wijzigen van andere instellingen in dit deel: is eigenlijk niet bedoeld voor de 'gebruiker'.)

Maar is mijn veronderstelling correct dat jij het beschreven probleem hebt? Of ga je nu gewoon maar van alles proberen?

Hoe kom ik in dit reset menu, ik heb gedaan wat je hierboven zei, maar er gebeurt niets, ik heb namelijk hetzelfde probleem als Heidi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Heidi
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2009 16:58

Bericht door Heidi »

Tibra, bij mij is het toen uitstekend verlopen en moet Botter daar nogmaals voor bedanken. Misschien nog een keer proberen. Let wel op: al je instellingen en adressen worden verwijdert, je hele geheugen is weg ook de telefoonnummers als je met blue-tooth werkt. Scheelt wel een hoop geld. Succes.

PS. Ik heb het aan Renault garage ook verteld en passen het ook nu toe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

er is nu een update cd beschikbaar voor het vernieuwen - en uitbreiden met extra functionaliteit ogv flitspalen - van de systeemomgeving op een Carminat. Die CD kreeg ik bij het ophalen van de nieuwe V30.1 navigatie DVD (de kaarten). Mogelijk dat update van het systeem met deze CD ook kan helpen.

Overigens: lang niet alle dealers snappen ook maar iets van het navigatiesysteem en de meeste melden dat er geen updates beschikbaar zijn. Toen ik zoals gezegd de nieuwe kaart DVD ging ophalen kreeg ik echter zowel in dezelfde verpakking als de DVD als los op een CD de software/systeem update mee. De losse CD was een update CD van vorig jaar april, de bij de DVD ingesloten CD betreft een update CD van dit jaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tibra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2010 11:44

Bericht door Tibra »

Heidi &Botter,

Bedankt voor jullie antwoord, ik heb alleen de pech dat ik een Cabasse systeem heb. Dit is geen Carminat, ik denk een broertje daarvan of zo. In ieder geval werkt het draaien aan de radio knop niet. Ik kan nog proberen om alle opgeslagen gegevens te wissen , maar kan eigenlijk mijn adres boek met opgeslagen info niet missen. :( Maar als het niet anders kan??? :twisted:
Bij de dealers weten ze inderdaad niet wat ze er mee aan moeten, heb er al drie bezocht maar geen van drie-en had een antwoord. Ik kan proberen om de renualt hulplijn te bellen :?: ( 0800-0303) maar ik weet niet of die een antwoord hebben.
:roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

Mijn systeem is ook Cabasse dus het moet gewoon werken.

Eerst de radio uit met een druk op de knop op de hoofdunit (waarin je ook CD's stopt). Set indrukken en volumeknop op hoofdunit van links naar rechts draaien. Wel ver genoeg doorgaan (minimaal 90graden draai naar beide kanten)

Groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tibra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2010 11:44

Bericht door Tibra »

Ok Botter ik ga het nogmaals proberen, je hoort van me of het lukt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tibra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2010 11:44

Bericht door Tibra »

:lol: Ja het heeft gewerkt, Wel alle info kwijt maar dat wist ik van te voren. Toch raar dat men dit niet weet bij de dealer, ga ze vanmiddag maar eens wat bijbrengen :P . Nog bedankt allemaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 678
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1842
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 208
  • navigatiecd???? grand scenic uit 2007
    door toro28 » 15 okt 2014 09:51 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 864
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 679
  • Cd voor carminat informe sh1
    door Jemegane » 14 okt 2014 21:53 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 644
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1029

Terug naar “Renault”