rare positiewisselingen

Alles met betrekking tot Renault navigatie
marcovelp
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2009 15:01

rare positiewisselingen

Bericht door marcovelp »

Hallo
Nieuw op dit forum met een Vel Satis uit 2002. Voor zover ik begrijp dus met een 'CN1' (kleurenbeeldscherm). Meestal zijn de icoontjes van satellietontvangst en sensoren groen. Incidenteel is de satellietontvangst rood. Vermoedelijk een storing in de antenne. Maar ook in dat geval is er redelijk mee te navigeren.

Het probleem is dit: ook als er wél satellietontvangst is, verspringt de voertuigpositie op het beeldscherm nogal eens. Afhankelijk van de schaal van het beeldscherm op dat moment gaat het dus om enkele km's (op de snelweg in een kleine schaal) of honderen of tientallen meters (in de stad op een grote schaal). Soms springt ie dan ook op een andere (kleinere) schaal. Dat lijkt me overigens niet onlogisch.

Antenne, systeemupdate, of andere suggesties?

Alvast bedankt,
Marco
Uit Velp :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Water in de voet van de antenne op het dak.
De Vel Satis heeft een haaienvin achterop staan en die zijn berucht. Het is een Frans wonder dat ie het na 7 jaar überhaupt nog af en toe doet!
Eventueel de antenne vervangen door een losse GPS antenne met SMB aansluiting en deze onder het dashboard of achter de binnenspiegel plaatsen.

Mocht je de antenne achterop willen vervangen dan hier een plaatje van de aansluitingen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marcovelp
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2009 15:01

Bericht door marcovelp »

Dank je voor je supersnelle reactie!
Kan ik nog veel fout doen (beschadigen) bij het loshalen van de hemel? Ik ben wel handig, maar ook een newbie op het gebied van hemeltjes.
grt

Marco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou er in ieder geval zorg voor dragen, zeer schone handen te hebben alvorens te gaan trekken. Enige ervaring lijkt me wel handig.
Maar verstandiger is het om eerst eens te testen met een (geleende) GPS-antenne. Je komt er dan snel achter of het probleem wordt opgelost. En daarna kun je besluiten of je iets aan de haaienvin gaat doen. Vervanging is niet moeilijk maar, zeker door een garage, redelijk prijzig en zeker niet een permanente oplossing. Een losse GPS antenne met 100% oplossing van het probleem kost je € 25

Om de antenne te kunnen testen moet de CDROM unit uit het handschoenkastje worden genomen. De antenne zit aan de achterzijde
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Renault”