Plaatsbepalen werkt niet meer

Alles met betrekking tot Renault navigatie
walsan
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:46

Plaatsbepalen werkt niet meer

Bericht door walsan »

Hallo Forum,
ik heb zo'n 2,5 jaar een Renault Scenic met pictogram navigatie (weet niet welk systeem), dat altijd goed heeft gewerkt.
Alleen gisteren onderweg naar Rotterdam, kwam er een (geldig) voorstel om een andere route te kiezen en vanaf dat moment is het mis: het systeem bleef zeggen dat ik de A15 nog 31 km moest blijven volgen, terwijl ik al midden in het centrum van Rotterdam was bij de plek waar ik moest zijn.
Vanochtend leek het er even op, dat het zich had hervonden, maar na enige tijd bleef de plaatsbepaling weer hangen.
Het systeem laat wel elke keer zien, dat het voldoende satelieten heeft (tussen 8 en 12 satelieten) en heeft ook de juiste route bepaald, maar weet kennelijjk niet meer waar het zich bevindt?

Iemand enig idee, wat het probleem zou kunnen zijn en/of een oplossing.

Walter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat 'ie wél voldoende sat's pakt wil nog niet zeggen dat de kwaliteit van die informatie OK is.
Het kan gebeuren dat er een keertje wat bitjes verkeerd schieten, en dan is de info die de computer opgeslagen heeft in de "Almanac" niet goed (meer).
Eerste remedie: de auto een poosje (desnoods een half uur) met kontakt aan laten staan en kijken of je systeem z'n positie weer wil opzoeken en vervolgens opslaan. Ik neem aan dat je in je systeem kunt zien waar je je precies bevindt, dat is dus de indicatie of dit weer op orde is.

Als dat allemaal niet helpt is een vervolgaktie: ergens een GPS antenne opduikelen en die in je systeem prikken. Kijken of het dan wel lukt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
walsan
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:46

Bericht door walsan »

Bedankt JW, ik ga er mee aan de slag.
Indien er meer informatie bekend is van andere forumleden, dan hou ik me aanbevolen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Aangezien deze navigatietoestellen van Becker afkomstig zijn, zal je moeten omzien naar een GPS-antenne met WICLIC-stekker en die zijn helaas veel dunner gezaaid dan de veel algemenere SMB stekkers

Ik vraag me trouwens af of je tijdens de ontvangst van 8 satellieten nog steeds zo langdurig een situatie kunt hebben dat er geen positie wordt berekend. In het desbetreffende NAV menu waarin het aantal satellieten staat aangegeven moet ook vermeld staan of er een positie is, of het 2D/3D positie is en wat de coördinaten zijn.
Als dat allemaal goed is en er vindt geen match plaats met de kaart, kan ook de cd beschadigd zijn of niet goed worden gelezen door vervuiling van de laserlens.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 832
  • De gps van mijn Espace (bwj 2005) werkt niet meer.
    door GREG123 » 28 apr 2015 11:43 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 750
  • pioneer avic F40BT na update werkt niet meer ?
    door mgf » 12 mar 2015 01:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1715
  • garmin kaarten zelf op zetten als abonnement niet meer werkt
    door huckybear65 » 20 feb 2015 18:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 562
  • Peugeot Partner 2012 aftermarket navi achteruitrijsensor piep werkt niet meer
    door Rens » 11 okt 2015 20:13 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 703
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 678
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 260

Terug naar “Renault”