Navigatie Renault Grand Scenic

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Sir HCarfield
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2009 07:23

Navigatie Renault Grand Scenic

Bericht door Sir HCarfield »

Beste forum deelnemers,

Help me even aub.

Sedert enige tijd hebben wij een Grand Scenic (2005). De auto is voorzien van een standaard (Turnlist) radio, met stuurbedeining. Tevens is de auto voorzien van een standaard (VDO) navigatie. Zowel de navigatie alsmede de radio lopen via het beeldscherm in het dashboard.

Nu willen wij graag een andere radio, met een DVD speler & DVB-tv etc, iplaatsen in de auto. Dit heeft o.a. te maken dat wij voor de kinderen (vaste) beeldschermen willen plaatsen in de hoofdsteunen. In de zomermaanden zitten wij, om het weekeinde, nogal langdurig in de auto en niets is zo prettig als de kinderen dan even een DVD-tje of DVB-TV kunnen kijken.

Bij het inbouwen van de andere radio zullen we de stuurbediening verliezen, dit verlies nemen :!:

Maar ..... wat ik me even afvroeg is:

Wie iemand wat het verlies is van de navigatie als we een andere radio plaatsen. Ik kom er niet achter of de navigatie een zelfstandig systeem is of juist afhankelijk is van de radio.

Nu kan in natuurlijk de huidige radio even uitbouwen en de stekkers eruit trekken om te kijken wat dan gebeurt met de navigatie, maar misschien weet iemand het zo :idea: .

Bedankt alvast voor de moeite.

HCarfield.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wie iemand wat het verlies is van de navigatie als we een andere radio plaatsen. Ik kom er niet achter of de navigatie een zelfstandig systeem is of juist afhankelijk is van de radio.
Het hele navigatiesysteem is onafhankelijk van de radio. Je mist straks wel de stationsweergave, misschien TMC en mogelijk dat de klokweergave in het instrumentenpaneel niet meer werkt. Denk er ook om dat je een voorziening moet treffen voor de gesproken aanwijzingen die nu via de radio gaan incl de mute-functie!

Het inbouwen van de gewenste DVD/DVB-T unit op een andere plaats lijkt me handiger
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sir HCarfield
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2009 07:23

Bericht door Sir HCarfield »

TERUGKOPPELING:

Hallo Gerritje en andere lezers,

Gisteren voor de test de radio uitgebouwd. De navigatie is inderdaad totaal onafhankelijk van de radio. TMC signaal en het klokjweergave bleven werken. Ook het geluid van de navigatie bleef aanwezig, wel zal inderdaad de mute functie wegvallen. Wellicht kan ik dat weer aansluiten op de andere radio. Tot zover maar even.

Herman Carfield

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bedankt voor de terugkoppeling.
Inderdaad mooi dat de genoemde functies behouden blijven. Mbt TMC was ik niet zeker of deze van een aparte TMC-box komen of via de radio. Ook dat is dus duidelijk nu.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatiecd???? grand scenic uit 2007
    door toro28 » 15 okt 2014 09:51 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 860
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 539
  • Pulsdraad Grand Punto 1.3 M-Jet diesel
    door puijke » 10 jan 2015 00:20 » in Fiat
    Reacties: 3
    Weergaves: 842
  • Camera aansluiten op carminat (grand espace 2003)
    door Paul kriek » 20 mar 2017 23:01 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 2303
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 711
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2201
  • Carminat Renault 2003 rond draaiende cursor
    door Andre F » 05 dec 2017 12:53 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 569

Terug naar “Renault”