Navigatie probleem tijdens route

Alles met betrekking tot Renault navigatie
frankandringa
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:32

Navigatie probleem tijdens route

Bericht door frankandringa »

Hallo allemaal,

Ik heb een apart probleem met mijn navigatie systeem uit mijn Renault laguna uit 2-2005
Als ik een route programmeer en vervolgens ga rijden naar de bestemming dan lijkt het wel of mijn systeem de kluts kwijt raakt op met name kruispunten, rotondes, ed. Dan blijft het systeem maar ratelen nog 1000 mtr , nog 900 meter, etc en dat dan continue achter elkaar

Als ik bijvoorbeeld op een snelweg rijdt (iig langere afstanden ) dan gaat het navigeren (redelijk) goed. tot ik de afslag moet nemen voor mijn bestemming dan doet het zich weer voor

Rijden alleen op de kaart werkt naar behoren. Ik heb de originele benelux CD 2005 en de laatste versie 2008 geprobeerd maar het treed bij beide CD's op.

GPS fix is Ok in een paar seconden gerealiseerd.

Er is laatst wel een nieuwe antenne op het dak gezet ivm radio ontvangst problemen. Sindsdien heb ik dit probleem.

Heeft iemand een idee ?

Alvast bedankt

Frank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frankandringa
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:32

Re: Navigatie probleem tijdens route

Bericht door frankandringa »

frankandringa schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een apart probleem met mijn navigatie systeem uit mijn Renault laguna uit 2-2005
Als ik een route programmeer en vervolgens ga rijden naar de bestemming dan lijkt het wel of mijn systeem de kluts kwijt raakt op met name kruispunten, rotondes, ed. Dan blijft het systeem maar ratelen nog 1000 mtr , nog 900 meter, etc en dat dan continue achter elkaar

Als ik bijvoorbeeld op een snelweg rijdt (iig langere afstanden ) dan gaat het navigeren (redelijk) goed. tot ik de afslag moet nemen voor mijn bestemming dan doet het zich weer voor

Rijden alleen op de kaart werkt naar behoren. Ik heb de originele benelux CD 2005 en de laatste versie 2008 geprobeerd maar het treed bij beide CD's op.

GPS fix is Ok in een paar seconden gerealiseerd.

Er is laatst wel een nieuwe antenne op het dak gezet ivm radio ontvangst problemen. Sindsdien heb ik dit probleem.

Heeft iemand een idee ?

Alvast bedankt

Frank
Ben inmiddels bij de dealer geweest en die heeft het snelheidssignaal bijgesteld en het zou weer moeten werken. Helaas dus geen succes. Kan dit een probleem zijn van het doorgeven van de juiste snelheid en zo ja hoe los ik dat op ? een nieuwe sensor ofzo ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hoe een dealer "een snelheidssignaal kan bijstellen" is me vooralsnog onduidelijk.
Dat signaal is goed aangesloten of niet, en dus de vraag: kun je in jouw systeem de werkelijke snelheid laten weergeven? Zo ja, wat gebeurt er met dat getal, blijft dat constant als je blijft rijden met de zelfde snelheid? En is het nul als je stilstaat?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47

Bericht door Mr.BS »

Hoi Frank,

Bij het radio ontvangst probleem oplossen is natuurlijk de radio ook uitgebouwd.... :roll:
Misschien is daarbij de radio (print in het toestel) beschadigd geraakt en wellicht in het gyro circuit.

Was het een Renault garage? Daarvan mag je nl. wel verwachten dat ze weten hoe het moet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frankandringa
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:32

Bericht door frankandringa »

JW schreef:Hoe een dealer "een snelheidssignaal kan bijstellen" is me vooralsnog onduidelijk.
Dat signaal is goed aangesloten of niet, en dus de vraag: kun je in jouw systeem de werkelijke snelheid laten weergeven? Zo ja, wat gebeurt er met dat getal, blijft dat constant als je blijft rijden met de zelfde snelheid? En is het nul als je stilstaat?

Groet,
JW
Sorry voor de late reactie maar ik was de meivakantie aan het vieren :D

Ik zal morgen het tacho pulse signaal eens bekijken. Wat dat is het bewuste signaal toch ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frankandringa
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:32

Bericht door frankandringa »

Mr.BS schreef:Hoi Frank,

Bij het radio ontvangst probleem oplossen is natuurlijk de radio ook uitgebouwd.... :roll:
Misschien is daarbij de radio (print in het toestel) beschadigd geraakt en wellicht in het gyro circuit.

Was het een Renault garage? Daarvan mag je nl. wel verwachten dat ze weten hoe het moet.
Ik ben redelijk technisch onderlegd maar ik kan met name gyro circuit verhaal niet volgen. Kan je dat eens nader verklaren ? Ik ben idd bij een officiele dealer geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frankandringa
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:32

Re: Navigatie probleem tijdens route

Bericht door frankandringa »

frankandringa schreef:
frankandringa schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een apart probleem met mijn navigatie systeem uit mijn Renault laguna uit 2-2005
Als ik een route programmeer en vervolgens ga rijden naar de bestemming dan lijkt het wel of mijn systeem de kluts kwijt raakt op met name kruispunten, rotondes, ed. Dan blijft het systeem maar ratelen nog 1000 mtr , nog 900 meter, etc en dat dan continue achter elkaar

Als ik bijvoorbeeld op een snelweg rijdt (iig langere afstanden ) dan gaat het navigeren (redelijk) goed. tot ik de afslag moet nemen voor mijn bestemming dan doet het zich weer voor

Rijden alleen op de kaart werkt naar behoren. Ik heb de originele benelux CD 2005 en de laatste versie 2008 geprobeerd maar het treed bij beide CD's op.

GPS fix is Ok in een paar seconden gerealiseerd.

Er is laatst wel een nieuwe antenne op het dak gezet ivm radio ontvangst problemen. Sindsdien heb ik dit probleem.

Heeft iemand een idee ?

Alvast bedankt

Frank
Ben inmiddels bij de dealer geweest en die heeft het snelheidssignaal bijgesteld en het zou weer moeten werken. Helaas dus geen succes. Kan dit een probleem zijn van het doorgeven van de juiste snelheid en zo ja hoe los ik dat op ? een nieuwe sensor ofzo ?
Gisteren tijdens een vooringestelde route de tachopulse in de gaten gehouden. Het lijkt er op dat het signaal goed en linear wordt doorgegeven. In ieder geval geen bokke sprongen ofzo. Bij toename snelheid gaat de pulse netjes omhoog en bij afname van snelheid omlaag tot nul bij het stoppen van de auto.

Iemand een idee ? ik ben leeg qua mogelijke oplossingen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als dat goed werkt is er vermoedelijk iets in de computer zelf defekt.
Dat kun je zelf niet oplossen, daarvoor moet 'ie aan de diagnose bij een service-center.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47

Bericht door Mr.BS »

Ik neem aan dat je die tacho in het service-menu hebt gecontroleerd.....daar kun je ook de gyro waarde vinden.
Deze moet rond de 0 hangen bij rechtuitrijden en stilstaan.
Bij bochten (zijwaartse bewegingen) moet deze positief of negatief veranderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Is het "Renault" diagnose menu wat dit betreft zoveel afwijkend van dat van de moedersystemen dat er ook een Gyro functionaliteit wordt getoond?
In de systeemsoftware komt nergens deze term voor bij de systeemwaarden
Zie onderstaande lijst:

Tonen van de status van de systeemaansluitingen
Tacho puls:
Accu (V):
Eject knop:
Licht:
Ext. aansl.1:
Ext. aansl.2:
Temperatuur:
Richting: D R Aan Uit
Geen probleem
SW probleem
HW probleem
Sensor probleem
Aansluit probleem
GPS probleem
Te warm :
Lezen van status en data van de GPS ontvanger
Ontvangerstatus:
Lengtegraad:
Breedtegraad:
Hoogte boven NAP:
Aantal sat.:
Tonen van het aantal en de aard van de gemelde problemen.
Probleem code
Aantal problemen
Aard van probleem
Demonstratie beschikbaar
Demonstratie geblokkeerd
Bepaal het actieve nivo van de aansluitingen
Opstellingshoek
Voer de opstellingshoek overeenkomend met beeld in.
Er zijn alleen hoeken tussen 30 graden boven en 5 graden onder horizontaal toegestaan!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47

Bericht door Mr.BS »

Sorry, was even in de war met een ander draadje......ik laat het maar aan de kenners over.... :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frankandringa
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:32

Bericht door frankandringa »

JW schreef:Als dat goed werkt is er vermoedelijk iets in de computer zelf defekt.
Dat kun je zelf niet oplossen, daarvoor moet 'ie aan de diagnose bij een service-center.

Groet,
JW
Waar vindt ik zo'n service center ? ik ben woonachtig in Tiel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Neem eens kontakt op met Verotronics in Eindhoven.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frankandringa
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:32

Bericht door frankandringa »

JW schreef:Neem eens kontakt op met Verotronics in Eindhoven.

Groet,
JW
dat heb ik dus gedaan en een uiterst vakkundige medewerker had het probleem in 5 minuten opgelost ! Klein bedrag gerekend voor onderzoekskosten. Ik vertrok met een grote glimlach met in mijn achterhoofd dat de garage mij een nieuw navigatie computerkast wilde aansmeren voor plusminus €1000

Hulde :D

Het bleek te liggen aan het feit dat het navigatiesysteem in demonstratiemodus stond. Dan is het idd niet gek dat je rare verschijnselen krijgt. Zoals de route zien doorlopen terwijl je stilstaat voor een verkeerslicht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mooi dat het zó opgelost is. Goed adres dat Verotronics, dat blijkt weer eens :D

Overigens verbazingwekkend dat jouw systeem in de Demo-mode stond. Dat moet dan gebeurd zijn toen 'ie bij de dealer was voor "onderzoek", die monteur heeft kennelijk in het diagnose-menu gezeten. Ik neem aan dat jij daar niet in geweest bent, toch?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Spotify tijdens navigatie
    door mcl » 02 nov 2022 13:50 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 183
  • Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
    door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 334
  • navman navigatie probleem
    door gewoondre » 17 mar 2015 11:18 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1077
  • Navigatie IX20 probleem met touchscreen
    door Paul1953 » 14 nov 2016 18:13 » in Hyundai
    Reacties: 1
    Weergaves: 2971
  • Probleem achteruitkijk camera en navigatie f930bt
    door hanswerner56 » 03 mei 2014 13:35 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1380
  • garmin drivesmart 70 aan zetten tijdens laden
    door valk90 » 07 jul 2016 17:02 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 456
  • F930BT valt met enige regelmaat uit tijdens het rijden
    door Verwijderde gebruiker 127900 » 19 aug 2017 20:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 540

Terug naar “Renault”