Navigatie Laguna II werkt niet meer na verwisselen accu

Alles met betrekking tot Renault navigatie
de weg kwijt
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2005 01:00

Navigatie Laguna II werkt niet meer na verwisselen accu

Bericht door de weg kwijt »

Mijn carminat navigatie van mijn laguna II van 2001 werkt niet meer sinds de accupool is los geweest..
Mijn dealer vertelde mij dat, wanneer de cd nog bezig is nadat je de sleutel uit het contact hebt gehaald en de accupool loshaald je navigatie set kapot is. De communicatie tussen de lezer en het regelapparaat( bedieningsgedeelte boven de radio) zou dan kwijt zijn. Dit zou niet zijn te herstellen.

Ik vindt dat een beetje een raar verhaal, want dat betekend dat als je een beetje vlot bent geen accu kunt verwisselen!!

Ik heb vandaag contact gehad met renault nederland.

Volgens hun is dat bekend en staat het in het instructieboekje (van de navigatie), dus als je een accu moet wisselen moet je minimaal 5 min wachten als je navigatie in de auto hebt. Op mijn vraag in welk instructie boekje hij zelf zou zoeken was zijn antwoord (na enige aarzeling): in allebei.... :evil: :evil:

Ik heb begrepen dat dit zelfde ook speelt bij alfa's

Wie kan mij vertellen wat er aan kapot is en hoeveel dit grapje mij ongeveer zal gaan kosten en wie dat zou kunnnen doen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Heb je een iconen systeem, of een volledige weergave van het kaartmateriaal ?

Indien je een volledige weergave van het kaarmateriaal hebt, heb je een VDO gebasseerd systeem, waarbij het 1 tot 4 uur van de spanning afhalen van het systeem kan helpen. Het is niet 100% VDO dan, er zit ook een behoorlijk percentage Renault in.
(zeer grote kans dat veel storingen zijn terug te vinden via de storingstabel van VDO)

Bij een Iconen weergaven, heb je een Becker gebasseerd systeem, waarbij ik je alleen kan doorverwijzen naar de rubriek Becker, al moet hier de kanttekening geplaatst worden, dat Becker wel de basis geleverd heeft, doch Renault daar in geknutseld heeft. :)
(mogelijk zijn veel storingen zijn terug te vinden via de storingstabel van Becker)

Al bij al blijf ik geloven in een lichtpuntje, het systeem gaat echt niet zo rap kapot, zowel Becker als VDO hebben een hele grote ervaring in systemen, en ook met spanningspieken enzo, denk ik zelfs dat Becker daar een stapje in voor is gezien hun expertise met radio's.

Met een VDO heb ik (overigens ook in een Renault ingebouwd, maar niet ter zake doende) ook iets dergelijks meegemaakt.
Systeem werkt weer perfect, zonder reparatie (wel een tijd mee bezig geweest, wou het al de deur uitschoppen!)
(topic : viewtopic.php?t=3086 )
wmp op pagina 2 in bovenvermelde topic schreef: Geplaatst: Di Nov 16, 2004 11:00 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Nou, uitgang geeft keurig 5 volt aan, maar welke antenne ik ook probeer....geen satelieten.

Schoot mij net iets anders te binnen, ik heb aan de accu zitten prutsen, en daarbij is de min-pool een paar keer heel snel achter elkaar (tijdens het losdraaien ervan) los-vast gegaan, ergo, een immitatie wisselspanning dus.

Zou hierdoor de pc van slag kunnen zijn geraakt ?
Wellicht moet ik de software opnieuw laden ?

Er staan nog steeds geen foutcode's in het systeem.

Oja, als extra bonus is ook de TMC box nu uitgevallen....
(de werkende oplossing bleek door gedurende 4 uur (minder kan ook? 3/4uur was in elk geval niet genoeg) de stekkers uit het systeem te halen)
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johan_astrid
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2005 16:24

Bericht door johan_astrid »

Hallo de weg kwijt.
Ik heb een vdo ms 5000 in mijn renault
En heb ook zoiets gehad na verwisselen van de accu.Maar zelfs na 2 dagen deed hij het nog niet.
Toen heb ik hem naar de reparateur gebracht en die hadden hem gereset/geboost en nieuwe software geinstallerd.
En toen deed hij het weer perfect.
Kostte ongeveer 5 tot 6dagen en 80 euries
I'm lost!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
remax
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2005 22:24

Bericht door remax »

ik heb een soortgelijk probleem. CD rom lezer lijkt helemaal van slag. Het sceherm blijft compleet zwart. Bij twee verschillende renault dealers geweest. Komen beide tot de voorlopige conclusie dat de lezer defect is..... Waar kan ik een reparateur vinden die e.e.a kan herstellen? Iemand een suggestie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

remax schreef:ik heb een soortgelijk probleem. CD rom lezer lijkt helemaal van slag. Het sceherm blijft compleet zwart. Bij twee verschillende renault dealers geweest. Komen beide tot de voorlopige conclusie dat de lezer defect is..... Waar kan ik een reparateur vinden die e.e.a kan herstellen? Iemand een suggestie?
Waarschijnlijk is EBK in Zeewolde de dichtstbijzijnde VDO reparateur. Zij kunnen analyseren waar de fout zit en dat zonodig repareren.
Even bellen en een afspraak maken dat je langs komt. Als het meezit kun je er dan op wachten :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
remax
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2005 22:24

Bericht door remax »

bedankt voor supersnelle reactie. Ik ga op pad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
remax
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2005 22:24

Bericht door remax »

inmiddels een nieuwe kaartlezer (tweedehands) geplaatst. Het scherm begint weer op te kleuren maar alleen de tijdsaanduiding doet het feitelijk. Dus nog steeds geen menu op het scherm. Verder knippert het bedieningspaneel. Iemand een idee wat dit nu weer betekent? Help :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 832
  • De gps van mijn Espace (bwj 2005) werkt niet meer.
    door GREG123 » 28 apr 2015 11:43 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 750
  • pioneer avic F40BT na update werkt niet meer ?
    door mgf » 12 mar 2015 01:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1715
  • garmin kaarten zelf op zetten als abonnement niet meer werkt
    door huckybear65 » 20 feb 2015 18:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 562
  • Peugeot Partner 2012 aftermarket navi achteruitrijsensor piep werkt niet meer
    door Rens » 11 okt 2015 20:13 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 703
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1022
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1621

Terug naar “Renault”