Inbouwen in Mégane II

Alles met betrekking tot Renault navigatie
jadolfs
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 nov 2003 15:13

Inbouwen in Mégane II

Bericht door jadolfs »

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een VDO MS-3100 ingebouwd in mijn nieuwe Renault Mégane II, 5-deurs. Het werkt allemaal prima, maar ik kon geen goede plek vinden voor de navigatiecomputer. Ik heb wel een tweede DIN-gat onder de radio, maar ik ben bang dat hij daar gestolen wordt.
Momenteel ligt de computer achterin de bagageruimte, maar dat is niet zo handig met de bagage.
Is er iemand die zijn navsys door een professionele inbouwer heeft laten inbouwen in een nieuwe Mégane? Ben erg benieuwd waar een en ander geplaatst is.

Groeten,

Joost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jadolfs
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 nov 2003 15:13

Display

Bericht door jadolfs »

Wat ik ook nog wil weten:

In de Mégane zit een centraal display waar de standaard Renault radio op wordt aangesloten. Ik heb niet zo'n radio, dus op mijn display staan alleen tijd en buitentemperatuur.
Nu is mij opgevallen dat de stekker van het centrale display precies hetzelfde is als die van de monitor van de MS-3100. Weet iemand wat er gebeurt als ik de stekker van het centrale display in de computer van de MS-3100 steek?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Joost,

Veel apparaten hebben tegenwoordig (ISO) stekkers, die dus aan elkaar gelijk zijn. Dat geldt voor de afmetingen en de pennetjes, maar zeker NIET voor de pinbezetting.
Ik zou er dus je gloednieuwe Megane schermpje maar niet aan wagen, je zou daarmee overigens niet alleen dat schermpje kunnen vernielen, maar ook nog 'ns je PC 4000 computer.

Het is buitengewoon lastig om uit te zoeken hoe het zit met die pinbezettingen, en als je dat al weet is er nog het probleem van de softwarematige compabiliteit. En daar kom je eigenlijk nooit achter, tenzij beide delen door dezelfde leverancier geleverd zijn/worden. En dat is hiet niet het geval, dus wie zou dat dan moeten uitzoeken?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Joost,

De display is niet zondermeer te gebruiken.
Er zijn echter convertor kits om oa Renault displays aan te sluiten op andere merken radio's, dit gaat tevens op voor de (soms aanwezige) sateliet bediending van de radio.
Doorgaans gebruikt Renault Philips radio's, doch wel met een aanzienlijk beter geluid dan standaard Philips radio's. Best kans dat dit display van origine voor een Philips/Renault radio is bedoeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harst56
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:03

Bericht door harst56 »

Hallo Joost,

Ik wil ook een nav.syteem aanleggen in een megane 2.
Ik heb een renault-radio achterin en een renault cd-wisselaar in het dashboard. Ik heb nu nog 1 din-opening over en daar zou mijn computer in kunnen.

Zitten de aansluitingen standaard in het dashboard of moet je die zelf maken?
Waar zit je gps-antenne ivm de standaard warmtewerende vooruit?

Je vraag over alternatieve plaatsing computer.
Je hebt twee opbergruimtes onder de vloer bij de bestuurdersstoel en de bijrijdersstoel. Kan de computer daar niet in?

Groet Jaap.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

Bericht door Petercc »

Hoi Jaap,

Joost mag het weten maar ik wil je alvast een stukje op weg helpen. :wink:
Ja, achter de standaard radio in de middenconsole zitten geschikte ISO connectoren, incl de speed sensor (pin1).
Voor wat betreft de gps sensor hoef je je voor zover ik weet geen zorgen te maken over warmtewerend glas. De voorruit van de Megane II laat het gewoon door. Een veel gebruikte plaats voor de sensor is bovenin het handschoenenkastje. Net even rechts van de sluiting zie je in het dak van het kastje 2 schroefjes zitten. Losmaken, klepje omlaag en de sensor past er precies boven (wel even vastplakken).
Afbeelding
Ik weet niet welk systeem je wilt plaatsen, maar ik denk dat een DVD speler wel in de opbergruimte onder de vloer past. Dat geldt mogelijk niet voor de remote unit van de Pioneer Avic-X1. Als je die hebt dan moet je even zien of hij daarin past zonder hem een kwartslag te draaien, want dat mag niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harst56
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:03

Inbouwen in megane II

Bericht door harst56 »

Petercc schreef:Hoi Jaap,

Joost mag het weten maar ik wil je alvast een stukje op weg helpen. :wink:
Ja, achter de standaard radio in de middenconsole zitten geschikte ISO connectoren, incl de speed sensor (pin1).
Voor wat betreft de gps sensor hoef je je voor zover ik weet geen zorgen te maken over warmtewerend glas. De voorruit van de Megane II laat het gewoon door. Een veel gebruikte plaats voor de sensor is bovenin het handschoenenkastje.
Bedankt voor je reactie.
Ik ga de extra din opening eens open maken om op zoek te gaan naar de aansluitingen.
Het type navigatie weet ik nog niet maar ik denk erover om een becker te installeren (alleen als navigatie niet als radio) omdat je dan ook tmc hebt.
De reden voor de keuze van de becker zou zijn dat mijn vrouw in haar auto ook een becker heeft en dat we dan beide dezelfde navigatie CD-rom kunnen gebruiken.
Groet Jaap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

Bericht door Petercc »

Inbouwinstructies voor 2-unit nav systeem in Megane II (CC) staan op http://www.meganecc.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ericc B
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2004 17:18

Bericht door Ericc B »

Computer zou ik gewoon in het dashboardkastje zetten. Plek zat ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

Bericht door Petercc »

Ericc B schreef:Computer zou ik gewoon in het dashboardkastje zetten. Plek zat ;)
Nou, kijk maar eens op die site hoe makkelijk het is onder de stoel. Ik wil het kastje reserveren voor de DAB-tuner, de TV-tuner en de gameconsole 8) De tekst van de installatiehandleiding is helaas een beetje beroerd maar de foto's zijn prachtig :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 676
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 760
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 725
  • pioneer avic f20bt inbouwen???
    door tufferke » 25 okt 2014 16:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 454
  • Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
    door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies
    Reacties: 3
    Weergaves: 733
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1011

Terug naar “Renault”