Flitspalen op DVD?

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Roedie
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2009 18:41

Flitspalen op DVD?

Bericht door Roedie »

Hallo,
Ik heb een renault Laguna met een ingebouwd navigatiesysteem met bleutooth. De kaart van mij is van 2004 met nummers: Renault DVD 8200493942, Europe V25.
Bestaan er ook updates, en dat zal waarschijnlijk een nieuwe DVD worden, waar ook flitspalen op staan? Op de site van Navteq worden er wel nieuwe DVD's te koop aangeboden, maar ik zie nergens een vermelding dat er flitspalen op staan.

Alvast bedankt,

Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom op het forum

De kaarten voor jouw Carminat systeem kunnen buiten Renault ook rechtstreeks betrokken worden van Navteq
Dan moet je gewoon de kaarten selecteren die voor de Non C-IQ apparaten van VDODayton worden gebruikt bijv bij de MS5000. Deze set kaarten is haast 100 euro goedkoper dan via Renault!

Over toevoegen van POI's kunnen we kort zijn. Er valt helemaal niets toe te voegen, ook geen flitsers.
Dat je vermeldt dat de volgende update een DVD zal zijn is een vergissing. Jij hebt een behoorlijk verouderd cd-systeem en daar is met de beste wil van de wereld geen DVD systeem van te maken

De enige kaart cd's en dvd's waarop ook flitslocaties voorkomen zijn de supercode exemplaren voor VDODayton apparatuur. En daar heb je niets aan in jouw systeem

Mocht je beschikken over TMC en je kunt een commerciële zender selecteren dan kun je wel de mobiele flitslocaties in beeld krijgen maar je bent dan volledig afhankelijk van andere weggebruikers die de locaties doorbellen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Roedie
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2009 18:41

Bericht door Roedie »

Hallo Gerritje,

Bedankt voor je snelle reactie, echter moet ik je melden dat ik al een DVD-systeem heb, zoals ook in mijn tekst staat. Dus geen verouderd CD-systeem! Ik bedoelde met een nieuwe DVD aanschaffen natuurlijk, omdat er op mijn huidige DVD niks bijgezet kan worden.

Dus mijn vraag is; Bestaan er DVD's voor een Renault Laguna met een carminat DVD-speler waar de flitspalen op staan. Ik ben tevreden over mijn huidege navigatie, ik mis alleen de flitspalen!

Alvast bedankt weer,

Ruud

Gerritje schreef:Welkom op het forum

De kaarten voor jouw Carminat systeem kunnen buiten Renault ook rechtstreeks betrokken worden van NAvteq
Dan moet je geoon de kaarten selecteren die voor de Non C-IQ apparaten van VDODayton worden gebruikt bijv bij de MS5000. Deze set kaarten is haast 100 euro goedkoper dan via Renault!

Over toevoegen van POI's kunnen we kort zijn. Er valt helemaal niets toe te voegen, ook geen flitsers.
Dat je vermeldt dat de volgende update een DVD zal zijn is een vergissing. Jij hebt een behoorlijk verouderd cd systeem en daar is met de beste wil van de wereld geen DVD systeem van te maken

De enige kaart cd's en dvd's waarop ook flitslocaties voorkomen zijn de supecode exemplaren voor VDODayton apparatuur. En daar heb je niets aan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Sorry even in de war door de datum van 2004 en een andere post waar ik mee bezig was.

Er valt aan jouw systeem of aan de DVD helemaal niets te wijzigen of toe te voegen
Het is een Aisin-Zenrin systeem zoals ook door Nissan wordt gebruikt als X 7.0
De structuur van de DVD en de opbouw van de files laat dit op geen enkele wijze toe

Een losse GPS flitsermelder is je enige hoop

Overigens is de V25 een editie 2005/2006 als ik goed ben geïnformeerd
Maar men neemt het niet zo nauw met de actualiteit van de gegevens heb ik gemerkt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Roedie
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2009 18:41

Bericht door Roedie »

Op de DVD staat 2004, terwijl de auto uit bouwjaar oktber 2005 is. Dus de V25 editie zou best wel eens 2005/2006 kunnen zijn.

Wel jammer dat er geen DVD's bestaan met flitspalen erop die geschikt zijn voor mijn systeem. Zelfs nu we 4 jaar verder zijn sinds mijn DVD is uitgebracht zou je toch verwachten dat er mensen zijn die hierom vragen. Dan vindt ik het vreemd dat ze geen DVD op de markt gooien waar ze wel op staan. Valt er wat voor ze te verdienen toch!

Gerritje schreef:Sorry even in de war door de datum van 2004 en een andere post waar ik mee bezig was.

Er valt aan jouw systeem of aan de DVD helemaal niets te wijzigen of toe te voegen
Het is een Aisin-Zenrin systeem zoals ook door Nissan wordt gebruikt als X 7.0
De structuur van de DVD en de opbouw van de files laat dit op geen enkele wijze toe

Een losse GPS flitsermelder is je enige hoop

Overigens is de V25 een editie 2005/2006 als ik goed ben geïnformeerd
Maar men neemt het niet zo nauw met de actualiteit van de gegevens heb ik gemerkt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gompie98
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2009 15:06

Bericht door Gompie98 »

Sja, heel erg jammer, maar is blijkbaar niet anders.
Overigens doen ze er wel wat aan, maar daar hebben wij niets aan. In de nieuwe Renault wordt een nieuw systeem ingebouwd (samenwerking van Carminat met Tomtom) en Renault zegt daar hetvolgende over:

Het geïntegreerde Carminat TomTom-navigatiesysteem omvat een groot kleurenscherm en afstandsbediening. Het nieuwe systeem is via internet te updaten en vermeldt onder meer de geldende maximumsnelheden en de locaties van flitspalen.


Roedie schreef:Op de DVD staat 2004, terwijl de auto uit bouwjaar oktber 2005 is. Dus de V25 editie zou best wel eens 2005/2006 kunnen zijn.

Wel jammer dat er geen DVD's bestaan met flitspalen erop die geschikt zijn voor mijn systeem. Zelfs nu we 4 jaar verder zijn sinds mijn DVD is uitgebracht zou je toch verwachten dat er mensen zijn die hierom vragen. Dan vindt ik het vreemd dat ze geen DVD op de markt gooien waar ze wel op staan. Valt er wat voor ze te verdienen toch!


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is in de meeste gevallen stukken aantrekkelijker om een losse GPS gestuurde flitspaal-melder te gebruiken.
Die kun je elke dag via internet bijwerken als je wilt en wrkt volkomen onafhankelijk van welk ander systeem.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Flitspalen
    door transit » 23 okt 2015 19:33 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 757
  • Flitspalen bestand
    door twarnaar » 01 jul 2017 16:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 463
  • Flitspalen AVIC X1R
    door erwin69 » 02 okt 2014 08:15 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 409
  • AVIC-F60DAB / flitspalen ???
    door RikDC » 11 jul 2014 09:19 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 35
    Weergaves: 3436
  • TT GO Mobile - flitspalen standaard beschikbaar wel of niet?
    door SRNA513006 » 10 dec 2016 14:47 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 482
  • help? avic-f130 waarschuwing voor flitspalen aanzetten
    door tuningfreaknl » 23 jul 2014 15:50 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 6
    Weergaves: 1234

Terug naar “Renault”