Carminat Navi GPS-probleem (antenne)

Alles met betrekking tot Renault navigatie
lazbahadir
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2012 23:09

Carminat Navi GPS-probleem (antenne)

Bericht door lazbahadir »

Jongens, heb een probleem erbij. Vorige maand heb ik 180 euro mogen betalen voor een nieuwe sleutelkaart en dit keer heeft het navi het begeven.

Ik heb zowel een rode circel als een rode antenne logo. Hier heb ik al ongeveer 2 maanden last van. Een week geleden begon hij het ineens weer te doen (2 groene logo's), ook op het kaart zag het er goed uit. Maar de blijdschap was van korte duur. Een jaar geleden begaf hij het ook maar een paar dagen later begon hij het ineens weer te doen. Nu is het dus erg waarschijnlijk dat de antenne kapot is. Al hoewel ik het wel raar vind dat hij het af en toe wel doet. Ik wil een nieuwe antenne halen maar een originele is mij te duur. Als ik zo rondkijk op het forum hier kost het rond de €120. incl. Nu lees ik hier en daar dat een universele ook erg goed functioneert. Daarom ben ik ook van plan om een universele te halen.

Ik heb deze kunnen vinden: http://www.kesselparts.nl/?page_id=374

Hier heb ik wat vragen over. De carminat antenne schijnt een combi-antenne te zijn. Wat houdt dat precies in, dat het en voor de navi en voor de radio is? Is de bovengenoemde antenne ook zo of heb ik ineens geen radio meer als ik die aansluit.

Is de bovengenoemde stekker identiek aan de originele carminat antenne dus dat het in principe kabel eruit, kabel erin is?

Hebben jullie verder andere suggesties voor betere antenne's?

Voor de duidelijkheid kan je hier zien welke navigatie ik heb: Afbeelding

Nog een ander vraag, tijdens het monteren van de Dension Gateway heb ik een paar losse kabels gevonden die dus los in de dashboard liggen. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? (video, oude antenne?)

Foto van de kabels:
Afbeelding
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Re: Carminat Navi GPS-probleem (antenne)

Bericht door hapee50 »

Het antenneprobleem is een bekend Renault probleem en er is veel over te vinden op dit forum. De zoekfunctie hier gebruiken of gewoon in Google "antennestekker Carminat Renault" inkloppen en je komt hier terecht :wink: :

viewtopic.php?t=14783.

In de vierde post kun je lezen dat je een female SMB aansluiting moet hebben.

De dradenbundel op de foto's lijken mij afkomstig van een Nokia carkit (waarschijnlijk CARK 91). Het kroonsteentje is voor de aansluiting van de voeding (1x geschakelde plus; 1x permanente plus; massa en mute-aansluiting) en verder zie je een kleine jack-plug van de microfoon, grote jackplug voor de externe speaker en de plug met schroefdraad is de externe antenne voor de telefoon. Ga maar eens op onderzoek uit en ik denk dat je die onderdelen wel ergens terugvindt in of onder het dashboard. Succes :) !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Carminat Navi GPS-probleem (antenne)

Bericht door wmp »

hapee50 schreef:Nokia carkit (waarschijnlijk CARK 91)
Die heb ik nog nieuw in doos liggen, eens kijken of alle stekkers met één foto te vangen zijn:
cark91.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lazbahadir
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2012 23:09

Re: Carminat Navi GPS-probleem (antenne)

Bericht door lazbahadir »

Ik heb me nieuwe antenne binnen en aangesloten. Hij vind 2 a 3 antennen. Is dit genoeg? Als ik op het kaart kijk ziet het er goed uit.

Welke kant van het gps moet eigenlijk naar boven kijken?

Foto: http://s18.postimage.org/j6vmfvr2f/IMG_1137.jpg
Ik heb hem nu bij de rechter-achterraam. Hebben jullie suggesties voor betere plekken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Carminat Navi GPS-probleem (antenne)

Bericht door wmp »

3 satelieten is toch eigenlijk wel het minimum om goed te navigeren.

De 'bolle' (in jouw geval afgeschuinde) kant moet naar boven, dus je hebt hem goed liggen wat dat betreft.
Zorg er voor dat die zoveel mogelijk zicht heeft op de lucht, wat dat betreft ligt die er nu niet zo lekker bij.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Re: Carminat Navi GPS-probleem (antenne)

Bericht door hapee50 »

Twee à drie satelieten is toch wel wat weinig. Ik had met het "bolletje-pijltje" Carminat systeem altijd minimaal tussen de zes en acht satelieten. Je kunt het overigens vrij gemakkelijk controleren. Ga op een plek staan met vrij uitzicht naar boven, hou de antenne buiten de auto (met de bolle kant naar boven :wink: ), wacht een paar minuten en kijk hoeveel satelieten je dan ontvangt. Zijn het er meer, dan weet je wat er aan de hand is. Het zou kunnen zijn dat je ruit gecoat is en dat GPS-signalen niet goed doorgelaten worden (heb ik gehad met de voorruit van m'n Scenic).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Carminat Navi GPS-probleem (antenne)

Bericht door wmp »

Overigens, een metalen plaatje onder de gps antenne werkt ook versterkend op één of andere wijze.
Die mis ik op de foto. Gewoon een plaatje wat aan elke zijde een centimeter of 2 uitsteekt.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kenwood DNX7250DAB Navi Probleem
    door Jordy101091 » 20 sep 2014 13:26 » in Kenwood
    Reacties: 5
    Weergaves: 2329
  • tmc antenne
    door snaffoo » 20 feb 2017 15:23 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 648
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 601
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 676
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 792
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1842
  • problemen pc 5400 gps antenne vervangen voor een universele
    door berend850 » 15 okt 2014 13:12 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 491

Terug naar “Renault”