Carminat Informee en verschillende merken navigatiesoftware

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Zeus
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:01

Carminat Informee en verschillende merken navigatiesoftware

Bericht door Zeus »

Hai,

Ik heb pas een Megane Grand Tour uit 2004 aangeschaft. Deze kwam met een ingebouwd navigatiesysteem (kleurenscherm uit dashboard) - als ik het goed begrijp uit andere topics hier, een Carminat Informee (1).

Nu zat er een hele stapel CD's bij. In de speler zat een CD van NavTeq Benelux (de enige CD van NavTeq die erbij zat). Deze werkt op zich prima, maar is van 2004.

Los erbij (tenminste, in een mooi bijbehorend mapje :) ) heb ik nog een serie CD's van heel Europa van TeleAtlas. Deze is van 2004/2005, en als ik de Benelux CD uit deze serie erin doe, lijkt dit in principe hetzelfde als die NavTeq CD die er al in zat (in ieder geval aan mijn ongeoefend oog - dit is mijn eerste navigatiesysteem afgezien van een ooit eens geleend TomTom systeempje).

Tot slot zit er nog een serie van Carminat zelf bij, van dit jaar. Uiteraard zou ik het liefst die gebruiken, aangezien die het nieuwste is (en ik zou verwachten dat hun "eigen" software het beste is ingespeeld op de hardware). Echter, als ik de Benelux CD uit de Carminat serie erin doe, krijg ik de volgende melding:

"CD bevat geen kaartinformatie, maar alleen reisinformatie" (of iets van die strekking). Ik kan (niet geheel onverwacht) hierbij geen bestemming ingeven.

Dit alles leidt bij mij tot de volgende n00b-vragen, waarvan ik hoop dat iemand hier ze kan beantwoorden!

-- is er een groot verschil tussen de CD's van NavTeq, TeleAtlas en Carminat (bij gebruik van hetzelfde jaar)?

-- welke serie zouden jullie aanraden te gebruiken (uitgaande van de laatste versies - ik heb er geen problemen mee de laatste versie van een van de series te kopen als ik maar zeker weet dat het werkt)? Kunnen eventueel ook nog andere series zijn dan de genoemde als die beter zijn.

-- waarom zou de 2008 versie van Carminat niet werken? Moet ik eerst nog een andere CD erin doen? Ik heb heel Europa in deze serie, maar er zit geen aparte OS of talen CD bij.

-- Los van al het bovenstaande schiet me nog iets te binnen: het systeem dwingt af dat je moet stilstaan om een nieuw adres in te kunnen geven; leuk maar betuttelend, en af en toe gewoon niet praktisch. Kan ik dit uitzetten, en zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank voor de hulp. Zoals gezegd ben ik een navigatie-n00b, dus alle informatie is welkom!

Zeus / Patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jouw Carminat werkt met wat wij "normale" Navteq/TeleAtlas CD's voor Non C-IQ apparaten noemen.
Het mapje dat jij er nu bij hebt bevat de cd's van de versie V28 zoals op onderstaande afbeelding

Afbeelding

Deze zijn uitsluitend bestemd voor de CNI 2 en CB systemen vanaf maart 2006
De kaartgegevens zijn op een andere wijze gerangschikt en gecomprimerd. De oude computers kunnen dat niet aan.


Kijk hier eens voor de keuze aan kaarten die voor jou geschikt zijn.
Er bestaat een sterke voorkeur voor Navteq. Mede omdat op de TeleAtlas cd's geen doorgaande wegen zijn opgenomen. Erg lastig bij reizen over de grens met extra cd's wisselen.

Je kunt in het instellingen/Diagnosemenu de blokkade voor bediening tijdens het rijden wellich opheffen. Expert-menu noemt Renault dit. De code is 4112

Alles over jouw Carminat Systeem (Frans)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Zeus
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:01

Bericht door Zeus »

Hartstikke bedankt voor je snelle antwoord!

Ik weet nu meer dan ooit over mijn navigatiesysteem :D .

Betekent dit dat de CD's van Carminat zelf niet meer worden geupdate voor de oudere systemen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik durf daar geen definitieve uitspraak over te doen maar de laatste jaren zijn het steeds de gewone Navteq CD's die men leverde. Er is ook geen enkele reden om iets anders te willen dan deze cd's
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Zeus
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:01

Bericht door Zeus »

NavTeq it is then 8) !

Wederom bedankt :) !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschillende problemen Kenwood DNX5210BT
    door chili123 » 04 mar 2015 16:52 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 1097
  • Cd voor carminat informe sh1
    door Jemegane » 14 okt 2014 21:53 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 644
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1029
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 944
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2210
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1621
  • Carminat 8200299536 A-2003 1498.665 Wie helpt mij?
    door Dennis1982 » 08 okt 2014 16:29 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 929

Terug naar “Renault”