Carminat geen satelite onvangst

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Cor60
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2008 14:08

Carminat geen satelite onvangst

Bericht door Cor60 »

Wie kan me uit de brand helpen ik heb het forum al doorzocht maar nog geen antwoord gevonden .
Ik heb een Laguna 2003 met een Carminat ingebouwd maar krijg geen ontvangst op m'n GPS op het scherm blijft hij rood zo ook m'n cd icoontje.
In het begin dat ik hem had vanaf mei 2007 heeft hij goed gewerkt.
Dan is het even dat hij het doet groen dus en is dan weer rood geld ook voor de cd die doet het soms ook even en is dan ook weer rood.
Heb alles al geprobeert maar helaas heb de orginele software en catografische cd erbij.
Heb ook al opnieuw de installatie cd erin gedaan en een kwartier laten staan zoals hier ook beschreven op het forum maar helpt niets.
Wie kan me uit de droom helpen.
Hier zijn de gegevens van het apperaat.
Hw-nummer 0122
SW nummer 0461
Prod-week 45
Prod-maand 03
CSB SW-nummer 4.32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Waar zit de GPS antenne in jouw Laguna, zit die achter op het dak? Of ergens in het dashboard weggewerkt?
Eerste check is die antenne, dan wel de aansluiting daarvan op de computer.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cor60
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2008 14:08

Carminat geen satelite onvangst

Bericht door Cor60 »

Ja hij zit achter op de auto een stationwagen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dan is die GPS antenne verdachte #1. Water dat daar ingedrongen is.....
En dus: losmaken, van binnen uit en kijken hoe het zit.

Jre kunt, voordat je daaraan begint uiteraard nog even checken of de antenne wel goed in de computer geprikt is, maar daar zal het probleem wel niet zitten, helaas.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cor60
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2008 14:08

Garminat geen satelite ontvamgst

Bericht door Cor60 »

J W dat ga ik doen had zelf al een vermoeden want soms doet hij het even en is dan weer rood maar alvast bedankt.
Ik heb er anders geen verklaring voor waarom hij het niet doet in de unit in het dashboard zit hij goed dat had ik al bekeken.
Zou dat ook de oorzaak kunnen zijn dat het cd icoontje ook af en toe werkt.
Want als hij geen ontvangst heeft kan hij ook niks doen tenminste dat is mijn ingeving.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cor60
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2008 14:08

Bericht door Cor60 »

Nou ik heb alles al nagekeken maar ik kan niks ontdekken.
Is er misschien iemand die er eens naar wil kijken ik kom desnoods naar je toe dat maak me niet uit.
Dan worden de icoontjes groen en zo zijn ze weer rood.
Wie helpt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cor60
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2008 14:08

Wie helpt me met m'n navigatie

Bericht door Cor60 »

Help ik heb een probleem met mijn navigatie.
Ik heb al een oproep op het forum staan onder Geen Satelite ontvangst.het wisselt nogal met de icoontjes dan zijn even groen en daarna weer een tijd rood had van JW ook al een sugestie gehad maar het werkt niet.
Zou iemand eens kunnen kijken ik kom desgewenst bij je langs ik kom er verder niet meer uit.
Wie helpt

Edit Mod: samengevoegd met oorspronkelijk topic, en andere topic verwijderd, zie Reglement

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Begin eerst eens met de dubbele en drievoudige posting over het zelfde onderwerp weg te halen.
In het reglement kun je lezen dat het niet geoorloofd is. Zo wanhopig zul je toch niet zijn dat dit nodig is.

En wat kan een bezoek aan een ander forumlid toevoegen aan jouw eigen constatering? Er zit ongetwijfeld iets niet goed bij de antenne of in de ontvangstunit in de computer. Daarvoor zul je toch eerst moeten testen met een reserve antenne en eventueel de diagnoseapparatuur van Renault.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kevpau
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2008 21:35

Bericht door kevpau »

Luitjes,
ik heb hetzelfde probleem ondervonden in mijn LAGUNA Grand Tour 2004.
(Geen GPS ontvangst. De weg kompeet kwijt. Mijn thuispositie was middenin de Noordzee. Klok loopt niet mee, je moet elke keer de tijd instellen)
Alles zelf geprobeerd, Navigatie Reset, gekopieerde CD eruit en originele CD erin, Accu Losgehaald, Navigatiebedieningspaneel uit dashboard en 150 km verder weer gemonteerd, etc.
Geen succes. Uiteindelijk bij Dealer geweest.

Voor toubleshooting en lokaliseren van de storing:
Bekleding wielkast RA verwijderen.
Je komt 3 coax connectoren in een houder tegen:
(je kan met enige moeite de connectoren uit elkaar halen)
1. Radioantenne, Zwart
Kabel loopt van achterzijde navigatiebedieningspaneel in dashboard naar raamantenne RA. Op achterzijde navigatiebedieningspaneel is kabel doorgelust naar de radio. Impedantie losse kabel 60 Ohm.
2 Telefoonantenne, Dun, Zwart (Bij telefoonvoorbereiding aanwezig)
Kabel loopt van achter dashboard (wel/niet verbonden met telefoon) naar GPS antenne op dak. Impedantie losse kabel 60 ohm.
3 GPS antenne, Dun, Paars.
Kabel loopt van achterzijde navigatie CD unit naar GPS antenne op dak. Vanuit CD unit staat er 5V tussen de aders als voeding van de antenneversterker GPS. Bij loshalen uit achterzijde CD unit is impedantie 60 Ohm.

Als Impedantie en voeding OK is, en er is nog steeds geen GPS ontvangst (rode schotel op navigatiedisplay), dan is de antenne defect.

Antenne kost EUR 75.50, In-Uit bouwen kost EUR 126.40 (alles ex BTW). Totaal EUR 236.69 incl. BTW.

Na vervangen van de GPS antenne werkt het systeem weer. Klok loopt weer zelfstandig op tijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een losse GPS antenne onder het dashboard had hetzelfde spectaculaire resultaat opgeleverd voor € 30 incl BTW. Niettemin mooi dat eea is opgelost
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ericbrouwer
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2006 15:24

Bericht door ericbrouwer »

Gerrit,
je bent mijn held!
Vooral door jouw laatste post ben ik gaan zoeken nadat mijn antenne was overleden. (Scenic 2.0 privilege uit sept 2002, geimporteerd uit Duitsland)
Met wat tips van een monteur van 'mijn' renault-dealer heb ik een externe antenne besteld bij Navco.nl (28 euro, GPS antenne GPS40767/56237 Origineel voor Carin en VDO Navigatie ) en die aan kunnen sluiten aan de computer. Vervolgend zelf onder het dashboard weggewerkt en de boel werkt weer.
Het viel me reuze mee dat het allemaal zo simpel ging.
1x Torx 20 en een kruiskopschroevendraaier en je bent er.
Dashboard is zo los en kan netjes opgetild worden. Kabel wegwerken was nog de grootste moeite. Alles bij elkaar 1,5 uur tijd.

Komende tijd zal ik eens kijken of de warmtewerende voorruit problemen geeft, want dan verplaats ik de antenne naar de voorruit boven de binnenspiegel; daar schijnt geen warmtewering te zitten.

Al met al: DANK, ook aan Shjam van Renault vd Kerkhof en Vischer (Rotterdam)
Dit heeft me HEEL VEEL geld bespaard!

Laatste vraagje: weet iemand waar nou eigenlijk de originele antenne zit, want die zit nog ergens verborgen... (alleen ter info overigens)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Laatste vraagje: weet iemand waar nou eigenlijk de originele antenne zit, want die zit nog ergens verborgen... (alleen ter info overigens)
Had het maar even gevraagd aan me!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Julius
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2009 19:43

Geen satelliet ontvangst

Bericht door Julius »

Ik heb ook geen satelliet ontvangst meer. Ik heb een grijs scherm dus zie geen rode of groene icoontjes. Ik heb een Renault laguna GT uit 2004.
Deze week heb ik met inrformatie uit dit forum een Ipod aan kunnen sluiten. Deze werkt nu!
Daarna werkte echter mijn navigateisyteem niet meer. De garage denkt nu dat de kabel kapot is. ik heb ook via de diagnostische mode gekeken en bij "connect" staat bij GPS '0'. Dus de radio ziet dan geen GPS signaal denk ik dan?
Kan de kabel kapot zijn gegaan door de radio eruit te halen? Ik heb dit heel erg voorzichtig gedaan en nergens hard aan getrokken, of zou het een andere oorzaak kunnen hebben die in verband staat met de aansluiting van de Ipod???

de renault garage heeft al een kabel en een antenne besteld, nog niet binnen. Maar dit gaat me denk ik veel geld kosten en dan is het nog maar de vraag of het hiermee verholpen is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij een Laguna uit 2004 zit de cd lezer/computer toch in het handschoenenkastje?
Ik zie niet meteen waarom door het verwijderen van de radio de GPS antenneaansluiting defect zou moeten raken. Of er is per ongeluk een kabeletje meegetrokken.
Het zelf aanbrengen van een simpele GPS anteen geschikt voor VDO met een SMB aansluiting had je voor 25 euro weer prima op weg geholpen. Nu ben je overgeleverd aan de garage en zal het wel een veelvoud worden ben ik bang
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Julius
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2009 19:43

Bericht door Julius »

De radio/cd speler zit in het dashboard. Deze heb ik eruit gehaald en drie draden aangesloten voor de ipod. Dit werkt nu maar misschien met het eruit halen van de raido is mogelijk de gps kabel geknikt (achtering bij het dashboard kastje)?
De kabel heeft een vierkant plastic behuizing met daarin een ronde connector. ik heb de kabel ohms doorgemeten en deze geeft een waarde van ongeceer 60 ohm.
Dat hoeft echter niet te betekenen dat de kabel goed is omdat het dielectricum beschadigd kan zijn en de hoogfrequent signalen niet meer doorkomen.

Welke kabel zou ik van VDO kunnen uitproberen? Ik dacht dat mijn systeem een Becker systeem was?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Excuus, ik meende dat je het over een Carminat met kleurenscherm had.
Nee jouw systeem is inderdaad van Becker afkomstig en de daarbij gebruikte antenne heeft een WICLIC stekkerverbinding. Je moet dan een AG13 of AG14 GPS antenne hebben
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Julius
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2009 19:43

Bericht door Julius »

bedankt voor de informatie.

Is er nog iets anders wat het zou kunnen zijn? kan ik zelf nog iets uit proberen voordat ik volgende week bij de renault garage sta. het probleem is dat ze nu voor mij een kabel en een antenne hebben besteld :oops: en bij afbestellen natuurlijk moeilijk gaan doen.
Ik heb de radio al gereset maar dat hielp ook niet. De levertijd van een losse kabel heb ik net gecheckt kost 2-5 dagen dus dat is nu te laat.

heb je nog tips wat ik zou kunnen checken om zeker te weten wat de oorzaak is en dingen dus uit te sluiten?
Kan het dus niet liggen aan het feit dat ik die Ipod aansluiting heb gemaakt en dat ik iets 'opgeblazen'heb of dat er conflicten zijn met de navigatie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk niet dat er conflicten zijn ontstaan.
Wat je zelf kunt proberen is een Becker antenne te lenen van een ander.
Maar waarom de antenne én de verlengkabel moeten worden vervangen is me niet duidelijk. Vooral omdat ze niet eens weten waar het precies aan ligt. Natuurlijk is zo'n dakantenne de grootste verddachte. vriwel altijd is vocht de oorzaak van slechte ontvangst. In dat geval zou de verlengkabel gewoon kunnen bliven zitten en als de kabel achter de unit de oorzaak is zou je geen ohmse weerstand hebben kunnen meten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Julius
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2009 19:43

Bericht door Julius »

Ik zal erop aansturen eerst alles los aan te sluiten, buiten de auto voordat ze alles rucksichtlos gaan vervangen. Als dit dan werkt dan eerst de antenne los in de auto monteren aan de aansluiting achterin. Als het dan werkt dan hoeven ze de verlengkabel tenminste niet te vervangen, spaart in ieder geval veel werk en geld uit.

Zodra alles weer werkt meld ik me weer om door te geven wat het nu was. tot zover bedankt voor de duidelijke uitleg. :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Sowieso geen dakantenne meer nemen.
Met een AG13/14 van 30 euro onder je dashboard heb je perfecte ontvangst en die kun je makkelijk zelf aansluiten zonder dealerassistentie
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Julius
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2009 19:43

Bericht door Julius »

Ok. Maakt het nog uit of je een AG13 of AG14 antenne koopt? Wat is het verschil?

Heb je geen last van je vooruit bij de ontvangst? Ik weet het niet zeker maar volgens mij is de ruit warmtewerend en ik heb begrepen dat je dan geen of slechte ontvangst hebt met je GPS?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja dat maakt wel degelijk uit maar het is vrij eenvoudig om de antenne in dat geval thc de binnenspiegel te monteren. Daar zit namelijk een grijs stuk glas ivm Telepéage-kastjes!

Voor jouw situatie maat het niet uit maar de AG 14 is bij sommige leveranciers de enige die nog verkrijgbaar is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Julius
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2009 19:43

Bericht door Julius »

Ik heb net de AG14 besteld (kostte iets meer nl. 59 Euro, maar goed altijd nog minder dan bij de renault garage. nu maar afwachten of het werkt.

je hebt het over het grijze gebied achter de spiegel. Dat begrijp ik, maar dan zit je wel met je kabel voor de ruit? Of heb je daar ook een oplossing voor/ De kabel is volgens mij niet zo lang?

Moet deze antenne ook niet gevoed worden? Alleen achterin in de radio stoppen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Normaliter zit er een flink eind kabel aan de GPS antenne. De draad kun je keurig wegwerken tussen de bekelding van de hemel en de A-stijl. Daarvoor zijn er ook speciale kunststof spatels verkrijgbaar waarmee het kinderspel wordt. De voeding voor de antenne loopt via de centrale geleider in de coax-kabel. Het is alleen een kwestie van achterin de radio steken.
Overigens vind ik € 59 wel een fors bedrag
http://www.coolsound.nl/product/6111/be ... ps_antenne
In Duitsland zijn ze vanaf € 39 te koop
Overigens zijn er ook verlengkabels beschikbaar mocht je in de problemen komen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Julius
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2009 19:43

Bericht door Julius »

Ik heb de antenne inderdaad gekocht bij coolsound. Kostte 49 Euro + 8 Euro verzendkosten.2-5 dagen levertijd.

Ik heb net gekeken voor een verlengkabel maar die hebben ze blijkbaar niet meer in het assortiment. De kabel aan de gps antenne moet toch zeker wel een meter of drie zijn die er dan aan zit en ik vraag me af of dat zo is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Cd voor carminat informe sh1
    door Jemegane » 14 okt 2014 21:53 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 640
  • Carminat factory reset
    door erik » 18 apr 2014 16:02 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3248
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1022
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 938
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2201
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1615
  • Carminat 8200299536 A-2003 1498.665 Wie helpt mij?
    door Dennis1982 » 08 okt 2014 16:29 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 924

Terug naar “Renault”