Aansluitschema

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Ivo
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34

Aansluitschema

Bericht door Ivo »

Hoi,

Heeft er iemand het aansluitschema van deze Carminat / VDO computer?

Groet,
Ivo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RNS510 ( SW 4020)
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
toprobert
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2006 16:18

Bericht door toprobert »

Het lijkt me dat de dealer dat zo voor je kan opzoeken in de computer.
Vrij nieuw systeem toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ivo, had je er niet verstandiger aan gedaan om je eigen eerdere oproep van dit vervolg te voorzien?

viewtopic.php?p=28472#28472

Dan weten we nog beter waar het allemaal over gaat en wat er al van was gezegd.
En hoewel het typeplaatje buitengemeen interessant is lijkt het mij hoogst onwaarschijnlijk dat hier iemand op dit forum in de gelegenheid is om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Of iemand met toegang tot het Reanult expert systeem zou moeten meekijken. En dan nog is het twijfelachtig of daaruit de juiste bekabeling kan worden gedestilleerd.

Maak eens een foto van het aansluitblok, dan zullen we aan de hand daarvan verder fantaseren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ivo
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34

Bericht door Ivo »

Vandaag getracht de Carminat te vervangen voor een MS5500. Helaas...... :cry:
Al lijkt de kabel voor het beeldscherm identiek, wil het toch niet werken. Nadat ik de MS5500 van de nodige voedig had voorzien kwam er geen beeld op het geïntegreerd scherm van de Renault. Vervolgens heb ik de MM5000 van mijn MS5500 aangesloten op de Carminat computer. Ik heb hierbij de kabel gebruikt van de MS5500. Wat gekraak was het resultaat maar geen beeld.
RNS510 ( SW 4020)
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Iets vergelijkbaars heb ik met de klap-monitor zoals deze in de BMW Z4/X3 gemonteerd zit.
Dat is een 6,5" VDO RGB monitor, waarvan ik de aansluitingen ken, maar die ik vooralsnog niet aan de praat krijg. Reden: er zit een K-Bus aansluiting bij, die voorzien moet worden van de goede pulstreintjes om 'm op te starten. Die treintjes komen uit de BMW K-Bus waarmee de radio/navi in de auto bestuurd wordt, en die sturing heb ik niet :oops:

Zoiets zou ook bij jou het geval kunnen zijn, en dus moet je inderdaad te weten zien te komen hoe de aansluitingen zitten en of er nog een extra stuursignaal nodig is.
Ik zou overigens zelf nooit zomaar vreemde toestellen op elkaar aansluiten. Als je niet weet hoe de pin-bezetting is kan er zomaar ergens een verkeerde spanning op komen :twisted:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ivo
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:34

Bericht door Ivo »

Na veel onderzoek tot de conclusie gekomen dat het niet mogelijk is de Carminat te wisselen met de MS5500. :Wall:
De Carminat maakt gebruik van de CAN-bus en er zit nog een tweede module in de auto die de navigatie, radio en klok combineert voor op het geïntegreerde scherm. Experts hebben mij verteld dat het onbegonnen werk is.

Ik ga dus nu mij MS5500 maar ook inbouwen. Gelukkig zit op de radio een ISO stekker met alle noodzakelijke signalen. Ik mis alleen nog de achteruit. Ik denk dat ik die wel snel zal vinden daar recent ook een nieuwe trekhaak is aangesloten waarbij ook een achteruit signaal wenselijk is.

Nu nog even sleutelen om de kabels, de PC, de TMC en de monitor netjes weg te werken.

Groet, Ivo
RNS510 ( SW 4020)
V8 Navteq Europa ( 7692 )
VW Passat Comfortline Bluemotion Techn.Variant

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Aansluitschema VDO Dayton PC5600
    door Simon166 » 11 okt 2014 17:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 888

Terug naar “Renault”