Bemobile TMC in Nederland?

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

In de zenderlijst bleef Q-Music bij mij gewoon als ViaTMC in de zenderlijst staan met dezelfde LTN en SID.
De PC5200 slaat de gegevens van een zender op in een database.


Vandaag een TMCreset gegeven op de 5200PT en nu wordt het verhaal duidelijk waarom de TMC in het zwart verschijnt.
Na de reset veranderde de naam van ViaTMC in BEMOBILIS, de LTN veranderde van 17 naar 24 en de SID van 5 naar 13.
LTN 24 is dus de boosdoener, deze staat niet op wegenkaart waardoor er een zwart TMC symbool verschijnt.
Ook bij mij verschijnt nu bij selectie van BEMOBILE een zwart TMC symbool , ik kan de zender wel selecteren en de gegevens bekijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Betekent dit dat je nu verstoken bent van de TMC info die je eerder wél had?

Groet.
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

JW schreef:Betekent dit dat je nu verstoken bent van de TMC info die je eerder wél had?

Groet.
JW
Gedeeltelijk wel geloof ik :oops:

Heel vreemd als ik NOS-ANWB selecteer en dan BEMOBILE komt BEMOBILE in het groen en komen de meldingen van de BEMOBILE binnen, na enige tijd wordt BEMOBILE weer een zwart TMC symbool en vult de lijst zich niet verder meer aan.

Omdat ik een tmc reset heb gegeven en daarna het systeem niet van de spanning afgeweest is zal ik straks nog eens kijken.
Het systeem is dan weer schoon van alle vorige meldingen

Groet,
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
szpren
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2010 05:28

Bericht door szpren »

Maar even afwachten hoe dit verder gaat.
WS leest ongetwijfeld mee, wellicht heeft hij wat meer info Wink

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Update:

Vorige week een mail gestuurd aan Be-Mobile met de vraag om bij Q-Music de LTN op 17 te zetten, of de zender
tot het werkelijk een paytmc wordt in de testmodus te zetten.
Helaas tot op heden geen reactie mogen ontvangen.


Probleem:
Veel navigatiesystemen kunnen zelf geen zender kiezen, het systeem selecteerd hierbij de sterkste vrije zender.
Doordat Q-Music nog niet als paytmc uitzend en de LTN nu op 24 staat, welke niet in de huidige wegenkaart staat geven deze navigatiesystemen problemen met de ontvangst van TMC.
Q-Music is vaak de sterkste zender waardoor automatisch deze zender wordt geselecteerd en de gebruikers dus opeens geen filemeldingen meer ontvangen.

Overigens kan ik met korte perioden wel BEMOBILE ontvangen door eerst een andere zender te selecteren en dan weer gelijk over te schakelen naar BEMOBILE, hierna blijft deze ongeveer 2 minuten groen en komen de meldingen binnen daarna gaat de zender weer op zwart.
Bij het overschakelen blijft de LTN (17) van de andere zender actief tot de eerst volgende update van de zenderlijst. :roll:
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je raakt de kern van het probleem: er zijn veel TMC gebruikers die niet zelf een zender kunnen kiezen. En die kunnen zomaar de klos zijn.

Ik vermoed dat er al een paar van dit soort gevallen op dit forum langsgekomen zijn, onder andere iemand met een Comand.
Bij die gevallen heb ik gevraagd aan de ongelukkige of ze er achter kunnen komen wélke zender op dat moment aktief was. Hopelijk komt daar nog een reaktie op, dat zou het duidelijk maken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
gaspieper
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2010 09:05

Bericht door gaspieper »

JW schreef:Je raakt de kern van het probleem: er zijn veel TMC gebruikers die niet zelf een zender kunnen kiezen. En die kunnen zomaar de klos zijn.

Groet,
JW
Nu heb ik een Alfa Romeo 156 met standaard ingebouwd de Travelpilot DX R4 van Blauwpunkt.
Ook daar geen TMC meer via Q-music, echter kun je daar helemaal niets op instellen zoals in voorgaande reactie wordt aangegeven.
Betekend dit nu dat TMC voor de oudere systemen niet meer gaat werken via Q-music en wat houd dit in voor de toekomst als andere zenders hier ook op overgaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, voor al dat soort systemen zal TMC niet werken als je op Q-Music afstemt. Daar kun je helemaal niks aan veranderen.
Als je dus TMC wilt ontvangen zul je op een andere zender moeten afstemmen, het is niet anders.

Er zijn (nog) geen aanwijzingen dat er in NL meer zenders achter de decoder zullen gaan. Met één uitzondering, volgens WS' info zou wellicht BNR óók naar BeMobile overgaan, zie het begin van dit draadje.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
gaspieper
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2010 09:05

Bericht door gaspieper »

JW schreef:Inderdaad, voor al dat soort systemen zal TMC niet werken als je op Q-Music afstemt. Daar kun je helemaal niks aan veranderen.
Als je dus TMC wilt ontvangen zul je op een andere zender moeten afstemmen, het is niet anders.

Er zijn (nog) geen aanwijzingen dat er in NL meer zenders achter de decoder zullen gaan. Met één uitzondering, volgens WS' info zou wellicht BNR óók naar BeMobile overgaan, zie het begin van dit draadje.

Groet,
JW
Nu heb ik er niet heel veel verstand van, maar kan dit niet aanpast worden met de TMC info op de cd??
Ik gebruik nu de 2009/2010 cd, voor als nog de nieuwste, mogelijk kunnen ze die aanpassen of zeg ik nu iets geks??
Ik gebruik nu 538 als TMC zender, maar ook die weigert wel eens, de TMC aanduiding zegt dat er signaal is maar op de info staan dan bijna geen files, als ik dan schakel naar radio 1 krijg ik veel meer files??
Tot Straks, HOUDOE...
[img]http://www.alfaromeo156club.nl/forum/Themes/default/images/156club.gif[/img] [img]http://images.spritmonitor.de/363814_5.png[/img] [img]http://www.alfaromeo156club.nl/forum/Themes/default/images/156club.gif[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Nu heb ik er niet heel veel verstand van, maar kan dit niet aanpast worden met de TMC info op de cd??
Ik gebruik nu de 2009/2010 cd, voor als nog de nieuwste, mogelijk kunnen ze die aanpassen of zeg ik nu iets geks??
Dat zou wel kunnen, vermoedelijk.
Echter, daarvoor zou Blaupunkt dan moeten beginnen met het kopen van een licentie voor deze TMC-Pro, en daarmee nieuwe CD's gaan maken.

Maar als je dit Forum een beetje gevolgd hebt zul je meegekregen hebben dat Blaupunkt deze systemen niet meer ondersteunt, Blaupunkt is door Bosch verkocht aan een "investeerder".
Die heeft andere plannen, en nieuwe kaarten zullen er hoogst waarschijnlijk ook niet meer komen voor de DX systemen.

Oftewel, de kans dat er nog een TMC-Pro update komt voor de DX is nul-komma-nul.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
gaspieper
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2010 09:05

Bericht door gaspieper »

JW schreef:
Nu heb ik er niet heel veel verstand van, maar kan dit niet aanpast worden met de TMC info op de cd??
Ik gebruik nu de 2009/2010 cd, voor als nog de nieuwste, mogelijk kunnen ze die aanpassen of zeg ik nu iets geks??
Dat zou wel kunnen, vermoedelijk.
Echter, daarvoor zou Blaupunkt dan moeten beginnen met het kopen van een licentie voor deze TMC-Pro, en daarmee nieuwe CD's gaan maken.

Maar als je dit Forum een beetje gevolgd hebt zul je meegekregen hebben dat Blaupunkt deze systemen niet meer ondersteunt, Blaupunkt is door Bosch verkocht aan een "investeerder".
Die heeft andere plannen, en nieuwe kaarten zullen er hoogst waarschijnlijk ook niet meer komen voor de DX systemen.

Oftewel, de kans dat er nog een TMC-Pro update komt voor de DX is nul-komma-nul.....

Groet,
JW
Misscien dan nu toch nog wel mogelijk??
De nieuwe cd's zijn uit, heb ze nog niet gezien.
Tot Straks, HOUDOE...
[img]http://www.alfaromeo156club.nl/forum/Themes/default/images/156club.gif[/img] [img]http://images.spritmonitor.de/363814_5.png[/img] [img]http://www.alfaromeo156club.nl/forum/Themes/default/images/156club.gif[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:32

Bericht door rvbracht »

Heb de laatste dagen last om het BEMOBILE TMC te ontvangen, zelfs als ik langs de zendmast bij Lopik rij!
Stel op mijn Kenwood DNX5220BT handmatig BEMOBILE in, maar dan pakt ie toch het signaal van de automatisch geselecteerde TMC zender.

Vanmiddag toen ik langs Lopik reed weer een TMC zender scan gedaan, en toen kwam BEMOBILE niet eens in de lijst te staan.

Zijn er meer mensen die last van dat fenomeen hebben?

Verder nog een vraag over de TMC software versie van mijn DNX5220BT. Dat is 4.70. Is daar ergens een update van te krijgen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

De meest recente Garmin TMC software is 4.80. Updaten doe je door de Kenwood via de mini-USB plug aan de achterzijde te verbinden met een computer en dan te update via het programma Webupdater.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:32

Bericht door rvbracht »

Bedankt Piet22. Dat ga ik binnenkort eens uitvoeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

WS schreef: Overigens kan ik met korte perioden wel BEMOBILE ontvangen door eerst een andere zender te selecteren en dan weer gelijk over te schakelen naar BEMOBILE, hierna blijft deze ongeveer 2 minuten groen en komen de meldingen binnen daarna gaat de zender weer op zwart.
De afgelopen dagen wat zitten spelen met de TMC zenders en hoe dit nu precies gaat met BEMOBILE in mijn PC5200.
Wat mij verder opviel, buiten wat WS schreef, is dat als de TMC aanduiding zwart wordt de tmc zenderlijst plotseling nog maar twee of drie zenders bevat. :speechless_: Voor overschakeling stonden en dan nog acht. Dan duurt het een minuut of vijf en is de lijst weer compleet.

Gr,

Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Marc Veen schreef: De afgelopen dagen wat zitten spelen met de TMC zenders en hoe dit nu precies gaat met BEMOBILE in mijn PC5200.
Wat mij verder opviel, buiten wat WS schreef, is dat als de TMC aanduiding zwart wordt de tmc zenderlijst plotseling nog maar twee of drie zenders bevat. :speechless_: Voor overschakeling stonden en dan nog acht. Dan duurt het een minuut of vijf en is de lijst weer compleet.

Gr,

Marc
Dat wegvallen van zenders heb ik ook last van als ik teveel achter elkaar in de zender lijsten duik.
Dat is een bug in de software, de zenders zijn er nog wel, alleen staan ze niet meer in de lijst.
Soms staat er dan een zender in groen in de statusregel en niet in de zender lijst.

groet,
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:32

Bericht door rvbracht »

Zag gisteravond dat BEMOBILE nu ineens weer VIDEXTRA heet. Vanaf 1-10-2010 zou ook de TMC informatie van Radio 2 VIAL-NOS toegevoegd worden aan het pay-tmc systeem. Deze TMC zender zie ik niet meer in mijn lijst verschijnen, dus mogelijk is e.e.a. al omgezet.
Is iemand met een andere TMC ontvanger die wat meer gegevens kan zien?

Helaas heb ik nog steeds problemen met de pay TMC service, die op momenten weg valt, terwijl de TMC zender uitstekend te ontvangen is. Zelfs als deze op handmatig staat valt ie weg, en nog vreemder, gaat dan over op andere TMC informatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
meeder
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 feb 2010 23:10

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door meeder »

Heeft de Tominat (Carminat TomTom) van Renault nu wel of geen BEMOBILE of VIDEXTRA ontvangst?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door kobus1960 »

Nee, TomTom heeft nog steeds de LIVE toepassing als alternatief voor payTMC.
Zie http://www.tomtom.com/nl_nl/products/bu ... avigation/
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door JW »

De Tominat heeft op zich wél Pay-TMC aan boord, in elk geval in Frankrijk. Dáár wordt V-Trafic ontvangen en gebruikt, dat is een Pay-TMC service. En ook de duitse TMC-Pro wordt waarschijnlijk ondersteund.
Daarover heeft Ritselaar gepost viewtopic.php?f=92&t=12951&p=82892#p82892 .

Of de nieuwe service in NL ondersteund zal gaan worden, da's inderdaad de vraag.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
meeder
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 feb 2010 23:10

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door meeder »

kobus1960 schreef:Nee, TomTom heeft nog steeds de LIVE toepassing als alternatief voor payTMC.
Zie http://www.tomtom.com/nl_nl/products/bu ... avigation/
Maar als je een auto koopt met een geintegreerde navi zonder live funktionaliteit dan zou het voor TomTom een interessante optie zijn om aan te bieden.
De Carminat TomTom Live is voorlopig nog niet in de Megane te krijgen bijvoorbeeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door JW »

Even terugkomend op mijn posting hierboven: Op pagina twee van dit draadje is te lezen dat de Tominat van Ritselaar wél de bij andere geblokkeerde TMC van BeMobile via Q-Music kon ontvangen.

Ik ben dus benieuwd of dit zo blijft, hopelijk leest Ritselaar mee en kan hij daarover berichten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door ritselaar »

Ik zal morgenochtend radio2 qua frequentie selecteren en kijken of daar tmc opzit in de carminat.

Helaas kan ik geen benamingen zien hoe de zenders heten.


Wordt dus vervolgd.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door ritselaar »

Donderdagochtend en middag tmc afgesteld op 92,6

Ik kreeg geen melding dat er geen tmc is, dus hoopgevend.

Echter na 15 minuten was er op de gehele kaart van NL nog geen enkele melding te zien. Terwijl ik toch in de bekende files op de A12 sta die de andere zenders wel weergeven.

Kortom: de Carminat ziet wel een tmc-signaal.
En dan zijn er twee opties:
- De carminat begrijpt het niet
- Er werd op dat moment niets uitgezonden

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door kobus1960 »

TT heeft een vermogen geinvesteerd in het Live gebeuren, tesamen
met Vodafone, die gaan dat ook voor Tominat en andere adepten
pushen, kun je op wachten. Bovendien hebben ze nu de TT 1000Live
uitgeleverd, 3 stappen vooruit als ik de demo video van Laptopshop
mag geloven. Dus die techniek zal snel beschikbaar komen voor
Tominat e.d. Hier kan het Live gebeuren wel relatief goedkoop toe-
gepast worden, mede door de absolute snelheidswinst door verbeterde
technieken, en dat was toch voor veel TT 'ers een beletsel.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • SD waterkaarten Nederland
    door richardvenema » 05 jul 2014 19:31 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1518
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 830

Terug naar “Traffic Message Channel”