TIP tegen diefstal navigatie RNS 510!!!

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
cazza
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 11:17

TIP tegen diefstal navigatie RNS 510!!!

Bericht door cazza »

Mensen,

Ook ik was een maand geleden slachtoffer van diefstal van mijn rns 510 navigatie in mijn golf 6. Ik heb vele mogelijkheden bekeken ( lumarr folie, alarm, etsen etc.) wat je ook doet, je navigatie blijft in je auto! Je hebt niet de garantie dat er noooooit meer wordt ingebroken. Aangezien Volkswagen toch niet op korte termijn een rns 510 ontwikkeld met afneembaar frontje, heb ik besloten om mijn navigatie gewoon te verwijderen uit me auto. Het klinkt allemaal ingewikkeld, maar ik ben met 10 seconden klaar en met nog eens 10 seconden kan ik mijn rns 510 weer netjes in de ochtend terugplaatsen. Ik zal even kort uitleggen hoe ik dat doe:

1. De omlijsting heb ik verwijderd, aangezien deze behoorlijk stevig vastzit, heb ik de ruimtes tussen de bevestigingsklemmen wat uit elkaar getrokken, waardoor ik deze snel en gemakkelijk kan plaatsen en verwijderen ( 1 seconde werk) Je kunt ook er voor kiezen om deze omluisting weg te laten

2. De schroeven hoef je niet te bevestigen, aangezien de rns 510 3 tot 4 kilo zwaar is en het feit dat de navigatie schuin in het dashboard verdwijnt zal deze niet bewegen.

3. Je schuift heel voorzichtig de navigatie uit je dashboard en ontkoppeld de 3 kabels ( in mijn geval) en je kunt rustig je navigatie meenemen naar huis en met een gerust hart gaan slapen.

In de ochtend plaats je de navgatie weer terug. Ik had aan de dealer gevraagd of dit mogelijk was, maar de dealer vertelde mij dat al mijn geheugen e.d. gewist wordt, nou dat is grote flauwekul, het systeem start binnen 10 seconden en je cd draait zelf door waar hij in de avond ervoor gebleven was.

Hoe vaker je deze handeling doet, hoe sneller en handiger je dit trucje kan doen. Wat ik net zojuist beschreven heb, is mijn ervaring wat betreft de golf 6, voor alle andere vw modellen kan ik niet spreken, wellicht dat de inbouw van de navigatie in grote lijnen hetzelfde is.

Ik kan nu rustig slapen en ik weet dat mijn navigatie nooit meer gestolen!! :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op zich klopt het hele verhaal vwb de logistiek.
Echter de Quadlock verbinding alsmede de Fakra stekkers van Radio en GPS antennes zijn absoluut niet geschikt om een jaar lang elke dag er in en er uit te worden gedaan. Dat is 100% vragen om moeilijkheden

Verder vraag ik me dan meteen af wat je met het toestel doet als je hem ergens anders geparkeerd hebt dan voor de deur. Sleep je dat hele ding dan ook steeds mee?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cazza
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 11:17

Bericht door cazza »

Daar heb je wel gelijk, natuurlijk zijn de stekkers daar niet op gebouwd, maar ik denk wel deze wel heel lang meegaan ( maanden), het ziet er kwalitatief heel goed en sterk uit. Ik denk dat het vervangen van die stekkers goedkoper is dan de gehele financiele en geestelijke ellende die een diefstal met zich meebrengt

Overdag laat ik me navigatie er wel inzitten, in de avond wanneer ik weet dat ik niet meer naar buiten ga, dan neem ik mijn navi mee naar huis. De kans dat ze overdag mijn rns 510 eruit halen lijkt mijn mij zeer klein, vooral met dit mooie weer en de hoeveel mensen op straat.

Je moet het gewoon aanvoelen wanneer je je navi er wel en niet uit haalt. Elke plek en situatie is anders.

Ik hou jullie wel op de hoogte wanneer ik die stekkers moet vervangen, maar dat kan nog wel even duren!! :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Hou je ons ook op de hoogte als het systeem gestolen is, en er een bedankbriefje van de dief in je auto ligt dat je de schroeven al los gemaakt hebt voor hem ? :D :wink:

Is het nu niet mogelijk, nu het systeem zo los er in zit, om er een geplastificeerd staalkabeltje aan te maken ?
Of zo'n Kenisington lock, die je ook wel op laptops ziet ?

Zat mij ook al af te vragen hoe je dat nu in de stad zou doen, en hoe die stekkers zich zouden houden.
We horen het wel, succes ermee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

je hebt ook van die apparaten die zetten er s' nachts 380V op.

Je bent er nu nog kwaad......over een half jaar wordt het minder........na 5 jaar zit je portable gewoon weer op het raam.

Geloof me :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cazza
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 11:17

Bericht door cazza »

Nou wmp, daar mag jij me op de hoogte van houden, als ze jouw navi eruit uithalen incl. lumarr folie en alarm klasse 4 :wink: en anti-inbraak schroeven. Ik ken genoeg gevallen van mensen die hun auto helemaal vol stoppen met beveiliging, tevergeefs, hun rns 510 werd alsnog eruit gevist.

Ik heb de kans dat mijn navi gestolen word aangezienlijk verminderd. Zo ie zo valt er in de nacht bij mij niks meer te halen. En vaak overdag ook niet! Dan is ie ook ontkoppeld :)

Het systeem zit helemaal niet los, het is hoe je het bekijkt, de stekkers zitten gewoon op hun plaats, alleen de schroeven zijn niet bevestigd, ik ben van nature een rijder die best snel in bochten en op drempels rijd en dat heeft die rns 510 makkelijk doorstaan, ook in de STAD, :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Zou een klasse 2 of klasse 3 beveiliging onvoldoende zijn ? Uit bovenstaande opm. zou je kunnen opmaken dat die beveiligingssystemen eenvoudig te omzeilen of buiten werking zijn te stellen. Zijn dat alleen verhalen, van horen zeggen of is dat gebaseerd op eigen ervaring of ondervinding.

Een auto wordt tegenwoordig als ie op straat , voor de deur of zelfs op het erf staat, volledig gescrapt en leeggehaald terwijl je gewoon thuis bent en/of de buren ook buiten zijn.

Ik vind als je het zo bekijkt bijna onverstandig worden, om een ingebouwd navigatiesysteem in de auto te hebben.

Het steeds losnemen van een inbouwunit lijkt me erg onpraktisch en ook de bedrijfszekerheid van de unit zal er niet beter door worden. De connectoren zijn ontworpen voor eenvoudig vastklikken en losnemen, maar dan een enkele keer, beslist niet regelmatig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mystolenrns510
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2010 19:01

Bericht door mystolenrns510 »

Ik ben recent begonnen met het ontwerpen van een website die alle informatie moet samenvatten over de RNS 510.
Wie informatie heeft, hoe klein ook, over volgende onderwerpen of getuigenissen, gelieve deze te sturen naar my.stolen.rns510@gmail.com
Ik wil al deze informatie en getuigenissen bundelen en op een site zetten, in de hoop volkwagen eindelijk tot degelijke maatregelen aan te zetten.

Welke informatie?
Type wagen
beveiligingsmogelijkheden
tips en tricks (vb noteren van serienummers)
ondernomen stappen na diefstal
verdachte toestellen op tweedehandssites
contactgegevens van (frequente) verkopers
links naar sites/fora ivm gestolen units


Welke informatie voor getuigenissen?
hoe vond de inbraak plaats? Met of zonder inbraaksporen?
Fotos?
Meerdere keren slachtoffer geweest?
wat was de reactie van de politie?
wat was de reactie van de garage?
Wat was de reactie van volkswagen?
Contact opgenomen met consumentenorganisaties? Reacties hierop
kosten vervanging
ervaringen met kopen van units online

...
Kortom alle mogelijke info is welkom, zowel ter bescherming van eigenaars als ter voorbereiding van eventuele stappen jegens Volkswagen/Audi/Skoda

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bananenschil
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2010 20:25

Oplossing wordt nu door Volkswagen zelf geleverd.

Bericht door Bananenschil »

Zie het forumbericht over de beschermer tegen diefstal van RNS 510 en RNS 310

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Als je dat zelf dan ook eens zou zien ipv het tig keer te posten...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18

Re:

Bericht door TangoBravo »

mystolenrns510 schreef:Ik ben recent begonnen met het ontwerpen van een website die alle informatie moet samenvatten over de RNS 510.
Wie informatie heeft, hoe klein ook, over volgende onderwerpen of getuigenissen, gelieve deze te sturen naar my.stolen.rns510@gmail.com
Ik wil al deze informatie en getuigenissen bundelen en op een site zetten, in de hoop volkwagen eindelijk tot degelijke maatregelen aan te zetten.

[..........]

...
Kortom alle mogelijke info is welkom, zowel ter bescherming van eigenaars als ter voorbereiding van eventuele stappen jegens Volkswagen/Audi/Skoda
Ik vind dit toch een wat vreemd bericht. We zijn nu zo'n negen maanden verder, en nog nergens is informatie te vinden over een website die is opgezet.

Ik zou mijn informatie zeker niet naar dit adres sturen, als ik informatie ga delen wil ik precies weten wie de bewuste persoon is, en wat hij / zij met die informatie gaat doen. Dit is alleen maar een vaag email adres waar iedereen zich achter schuil kan houden...

T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Roobin
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2011 13:50

Re: TIP tegen diefstal navigatie RNS 510!!!

Bericht door Roobin »

Afgelopen nacht ook door die jongen op de scooter een bezoekje gehad. Je kent hem denk ik wel. Ik heb de auto pas net en ik was al gewaarschuwd dat ik kon wachten op de eerste inbraak op die vaak op bestelling wordt gedaan.

Direct gekozen voor een alternatief van Pioneer AVIC-F3210BT helaas niet zo mooi. Hopelijk is deze wel gewoon compatibel met HTC van Android. Belachelijk dat dit NIET bij VW het geval is!

Verder prima geholpen door Carglass met een origineel en vrolijk liedje voor in de wacht en gelukkig is de auto goed verzekerd bij www.allsecur.nl.

Ik laat nog weten of de Pioneer bevalt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: TIP tegen diefstal navigatie RNS 510!!!

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar waar is jouw tip dan?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ruilen Pioneer HD1bt compleet tegen RNS 510 bluetooth module
    door Erick » 13 jun 2015 18:27 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 815
  • Gratis af te halen 2x Pioneer ANH-P9R zilver en zwart of ruilen tegen MO4265SR CD
    door cabrio_rob » 15 aug 2015 16:07 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1843
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1062
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1284
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 711
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 667
  • Golf 5 navigatie aux
    door Stef » 04 jun 2014 20:41 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 827

Terug naar “V.A.G”